Gå til innhold

Toåring har feber, men god allmenntilstand. Tenner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen vår hadde feber i natt og har hatt feber nå på formiddagen (rundt 39,4), til tross for dette er han i god allmenntilstand og strålende humør. Han er ganske ofte syk og som regel er han skikkelig grinete, klengete og hissig når han er syk, så dette er nesten skremmende for oss 😅

Han har en tann på vei, kan det være det?

Lurer på om vi må holde ham hjemme fra barnehagen i morgen om han ikke har feber sånn mtp feberfri dag. Han har bare fått fire tenner så da er det ikke nok omsorgsdager til tennene en gang 😅

Anonymkode: ae904...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, min erfaring er at feber kommer med tenner

Anonymkode: 60a86...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se an dagen i dag?

Det er ganske stor forskjell på å være hjemme og i barnehagen. Det går helt fint å sende et barn uten feber i barnehagen, vi ringer når barnet ikke lenger er på topp.

Anonymkode: 8a33c...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, min erfaring er at feber kommer med tenner

Anonymkode: 60a86...fd5

Ja, han har ingen andre symptomer heller så virker jo som om feberen kommer fra "ingensteds"

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Se an dagen i dag?

Det er ganske stor forskjell på å være hjemme og i barnehagen. Det går helt fint å sende et barn uten feber i barnehagen, vi ringer når barnet ikke lenger er på topp.

Anonymkode: 8a33c...97c

Ja, absolutt. Skulle han ha feber hele dagen eller i natt holder vi ham selvsagt hjemme. Vi er i utgangspunktet veldig nøye med å holde ham hjemme til han er helt frisk og han er ofte grinete og sutrete mange dager etter at feber/hoste har gitt seg, men nå virker han rett og slett frisk, selv med ganske høy feber 😅 Håper det gir seg etter  blunden!

Anonymkode: ae904...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være fjerde barnesykdom. Vår hadde feber i 3 dager, men god form.

De pleier ikke få så veldig høy feber av tannfrembrudd.

Anonymkode: 8789a...8fd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er delte meninger rundt hvorvidt barn får feber ved tannfrembrudd. Det er mange som har sett en sammenheng, men det jeg har hørt fra de mest troverdige kildene, uten at jeg er noen ekspert på temaet selv, er at det kommer det er vanlig at tenner kommer frem når barnet har feber, og ikke motsatt. 

https://www.helsenorge.no/tannhelse/tenner-hos-barn/

https://nhi.no/familie/barn/tannfrembrudd-hos-babyer-gir-ikke-feber-og-diare

At såpass høy feber som 39,4 skulle skyldes tannfrembrudd, tror jeg er usannsynlig. 

Begge mine har hatt ganske høy feber med god allmenntilstand nå helt nylig. Den ene var tett i nesen også, så det var tydelig at det var en type forkjølelsen. Hun fikk også ørebetennelse etter hvert. Den andre hadde tilsynelatende bare feber, men jeg gjetter at det var samme virus som søsteren, og etter hvert også jeg, hadde (jeg hadde ikke god allmenntilstand da jeg fikk feber, for å si det sånn, barn tåler ofte feber bedre enn oss 😅).

Anonymkode: 6910e...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde nettopp "sykdom" her med vår 2-åring. Det var feber en kveld og en natt så ble hjemme fra barnehage. Men var full fart hele dagen. Hadde også hjemme dagen etter og like full fart. Så var barnet litt slapt i barnehagen dagen etter så da ble det hjemme igjen dagen etter. Så nå nylig en pitteliten tann som har brutt gjennom så tenker det er den eneste logiske forklaringen. Har skjedd tidligere ved tannfrembrudd også men tenkte rett og slett ikke over det. 

 

Anonymkode: 98b25...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...