Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å føle meg fresh?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Starter i ny jobb om en måned hvor det er viktig å se litt ordentlig ut. Har jobbet i matbutikk til nå så har aldri hatt et behov for å gjøre meg pen i hverdagen for jeg skal jo bare på jobb uansett.

Hva gjør dere for å føle dere vel utseendemessig? Snakker da om det rent overflatiske. Jeg går tur, spiser og sover nok, så det er i boks!

Har bestilt frisørtime for en stuss og striper. Vurderer om jeg bør ordne bryn og negler regelmessig, men vet ikke hva som er «normalt»?

Tenker jeg skal begynne å sminke meg litt daglig og ordne håret, men aner virkelig ikke hva mer jeg skal gjøre

Anonymkode: 45933...d6b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har nok søvn på plass, regelmessig mosjon og godt kosthold så er du allerede på god vei. Ordne håret gjør også underverker, jeg legger inn foliestriper en gang i blant, men ber frisøren gjøre det slik at det ikke blir en markant ettervekst. Hyppig striping sliter på håret, så jeg forsøker å minimere det til en gang i året. Om du har sterkt hår (noe ikke jeg har) kan du gjøre det oftere om du vil. Husk gode hårprodukter, jeg kurer håret mitt 2 ganger i uken og jeg bruker pleiende leave in produkter i tillegg. 

+ Ordne bryn regelmessig: jeg gjør dette selv hjemme. Napper bort hår utenfor "hårgrensa" og farger de. Depend har mange ulike fargevarianter. 

+ Ordner negler selv, filer de og lakker de. Jeg kjører en naturlig look stort sett hele tiden, der jeg bruker en klarlakk med litt pigmentering og en overlakk.  

+ God hudpleie tilpasset din hud. En skikkelig hudpleierutine gjør underverker for huden. 

+ Jeg sminker meg hver dag på jobb, men kjører en veldig naturlig stil. Ikke mye som skal til siden jeg har pen hud og farger brynene mine. 

Ellers er det greit med en basisgarderobe når man har en jobb der man skal se presentabel ut. Du kommer langt på vei med en fin jeans og en pen og nøytral bluse. Men her er mitt beste tips og avvente å se hva andre kler seg med slik du ikke gjør noen bomkjøp før du starter opp 😊

Anonymkode: ad74f...d73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Starter i ny jobb om en måned hvor det er viktig å se litt ordentlig ut. Har jobbet i matbutikk til nå så har aldri hatt et behov for å gjøre meg pen i hverdagen for jeg skal jo bare på jobb uansett.

Hva gjør dere for å føle dere vel utseendemessig? Snakker da om det rent overflatiske. Jeg går tur, spiser og sover nok, så det er i boks!

Har bestilt frisørtime for en stuss og striper. Vurderer om jeg bør ordne bryn og negler regelmessig, men vet ikke hva som er «normalt»?

Tenker jeg skal begynne å sminke meg litt daglig og ordne håret, men aner virkelig ikke hva mer jeg skal gjøre

Det å være uthvilt og velstelt kommer man langt med . Jeg står opp en time tidligere enn jeg må, er bevisst på å fylle på med hyggelige input , så jeg ikke bare ser bra ut, men føler meg bra . Smilende , velstelt og enkelt , men klassisk kledd . Kjøp klær i basisfarger som  kan kombineres . Det kan ta tid å bygge opp en sånn garderobe , men det lønner seg . Jeg legger mer merke til smilende , avslappende folk, enn de med falske negler og dyre merkeklær . Lær deg en lett hudpleierutine og legg en enkel sminke . Vær god mot deg selv . En god attitude er mer ettertraktet enn et perfekt ytre . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres ut som du er på god vei! Å fikse negler og bryn er nok ikke nødvendig, men at du er ren og pen i tøyet, har litt enkel sminke og steller håret er viktig og trolig nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker gode hudpleieprodukter, og hårprodukter, det får meg til å føle meg fresh, også har jeg alltid neglelakk.

Anonymkode: 3ae21...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...