AnonymBruker Skrevet 1. oktober #61 Del Skrevet 1. oktober og "hore" når min mor fant ut at jeg hadde hatt en one night stand. Søsteren min sladret og vi fikk aldri det samme forholdet igjen etter det. Det var så unødvendig. Anonymkode: 774d7...a02 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #62 Del Skrevet 1. oktober Pappa og stemor tok med meg og lillesøster til Oslo sentrum hver gang jeg var der. Vi hadde egentlig det veldig hyggelig, fikk alltid leke fra leketøysbutikken på Oslo City. Så gikk vi ut for å spise, og da startet de å drikke. Så var det vel rundt 19-21 (?) vi ble kastet ut av puben fordi det ikke var lov å ha med barn. Dette var 90 tallet. Så støttet stemor seg på barnevognen til lillesøster når vi skulle hjem. Det var mye fyll. En gang bommet stemor på stolen da vi kom hjem, så hun falt på gulvet. Husker jeg ble redd og ringte hjem til mamma og hun og stefar kom og hentet meg. De burde tatt med seg lillesøster også, samt ringt bv. Aldri opplevd vold eller slemme ting, pappa var alltid veldig søt i fylla, men lovte ting han ikke kunne holde. Jeg har null tolleranse med drikking sammen barn. Anonymkode: 11984...149 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #63 Del Skrevet 1. oktober Jeg var litt utfordrende å ha med å gjøre på starten av ungdomsskolen. Skulket masse og var i opposisjon til det meste. Faren min hadde flyttet fra oss og til andre siden av landet, men var på et kort besøk. Da jeg kom inn på stua hadde foreldrene mine åpenbart pratet om meg, og plutselig kom det fra moren min, i en voldsomt bebreidende tone: "Vi tror du er sånn som du er fordi pappa flyttet." Syntes måten det ble sagt på var så vond, som om det var min feil, liksom. Jeg var bare et barn og jeg hadde det vondt, men det var det ingen som tenkte. De trodde jeg var vanskelig bare for å være det. Vet ikke hva som var hensikten med å si det hun gjorde, men det resulterte jo i at jeg fikk fryktelig dårlig samvittighet overfor faren min, noe som selvsagt ikke var riktig at jeg skulle ha. Anonymkode: c550d...350 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #64 Del Skrevet 1. oktober At jeg var sammen de med utenlandske foreldre fordi jeg ikke kunne få meg norske venner. En del kommentarer rundt hvor tynn jeg en gang i tiden har vært. Begynte vel å komme med de kommentarene når jeg var i tenårene. Pluss at jeg visst nok var superego Anonymkode: a08cc...e02 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #65 Del Skrevet 1. oktober Virker som det er bare damer som har innlegg i denne tråden? Det meste går på vekt. Mye hårreisende da. Har mennene bare gått videre uten å huske sårende kommentarer fra barndommen? Anonymkode: cdc5e...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #66 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): "Du må aldri klippe håret ditt kort igjen, for alle tror jo at du er en gutt. Du har jo ingen bryster eller andre former å vise fram" Var 11-12 år. Det ble sagt av min mormor. Har aldri hatt kort hår etter det selv om jeg har hatt lyst til å prøve det. Anonymkode: 1d817...8b8 Forstår ikkje problemet, det er jo sant, småjenter med kort hår ligner ofte gutar og gutar med langt hår ligner jenter. Blei sjølv tatt for å være gut då eg hadde kort hår som tiåring, kjenner til andre som har opplevd dette også utan å få traumer av det. Bestemora sa eg ville få litt meir flesk på kroppen etterkvart, Anonymkode: 2646b...830 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #67 Del Skrevet 1. oktober "Du skulle egentlig bare vært en våt flekk på lakenet." Anonymkode: fe27f...2aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjusk94 Skrevet 1. oktober #68 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): "Du skulle egentlig bare vært en våt flekk på lakenet." Anonymkode: fe27f...2aa Haha det sa pappa til meg engang også, men med humor haha. Siden jeg ikke er planlagt, var ønsket da! Så tok meg ikke nær av det 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #69 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Virker som det er bare damer som har innlegg i denne tråden? Det meste går på vekt. Mye hårreisende da. Har mennene bare gått videre uten å huske sårende kommentarer fra barndommen? Anonymkode: cdc5e...ee7 Eller kanskje det er en overvekt av kvinner her? Heter jo Kvinneguiden,så.... Anonymkode: 8faa5...999 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #70 Del Skrevet 1. oktober Min mor truet med jevne mellomrom med å sende meg (og av og til mitt søsken) til et hjem for psykisk utviklingshemmede barn (på 70-tallet ble fremdeles slike barn sendt på institusjon) for at vi skulle se hvor godt vi hadde det. Hvis jeg hadde gjort noe feil i leksene, stavet et ord feil e.l, fikk jeg høre om og om igjen hvor dum jeg var. Og hvis jeg ikke hadde alt rett på prøver på skolen var jeg dum. Jeg var så dum (i følge min mor) at hun kunne love meg 1000 kr for hver toppkarakter jeg fikk, for hun kom aldri til å måtte betale. Det løftet hadde hun tydeligvis glemt da jeg gikk ut fra videregående (yrkesfag) med 5,4 i snitt. Anonymkode: 5bc99...3ca 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #71 Del Skrevet 1. oktober Mye trist å lese her😮💨 Har bare lyst til å si at folk (i dette tilfellet; foreldre), som kommer med sånne stygge og hjerteløse kommentarer, ikke har det godt med seg selv. Ordene reflekterer deres indre, og kan ofte handle om vanskelige følelser de ikke innrømmer, eller uløste konflikter de tar ut på ungene sine, som tross alt er avhengige av dem og ikke har mulighet til å ta igjen. Det er fryktelig dårlig gjort, tankeløst og regelrett skadelig i mange tilfeller, men sånn er det. Mange av foreldrene deres ble behandlet like dårlig eller verre, og de har ikke klart å løsrive seg fra egen oppvekst. Det er ikke dere det er noe feil med❤️ Uansett hvem du er, hvordan du ser ut, snakker, går, synger eller ler, så er du verdifull og verdt å elske. Om ikke foreldrene dine klarte det, så elsk deg selv. Du er et flott menneske med mange gode kvaliteter. Om du ikke allerede har funnet en eller flere til flokken din, så vil du det en dag. Enten det er gode venner, en kjæreste eller egne unger❤️ Anonymkode: 540ea...644 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #72 Del Skrevet 1. oktober «Skulle ønske jeg bodde i utlandet så jeg kunne skyte ungene mine» til min bror « din feite drittunge» til meg « du passer nede i byen på hospits med de andre naverne» ( pga jeg ikke fikk til teori og skole) som voksen « du egner deg ikke til og være mor» Men jeg har valgt og ikke la min fortid og min mors ord definere meg som person, så er i dag blitt en sterk kvinne mentalt og har et godt liv til tross for en hel barndom med psykisk vold. Har fast jobb, barn og mann. Anonymkode: 761f0...a81 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 1. oktober #73 Del Skrevet 1. oktober Jeg fortalte at jeg ble utsatt for seksuelle overgrep som barn, "Det tror jeg ikke noe på…" 🥺 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #74 Del Skrevet 1. oktober Handling eller mangel på handling såret meg mer enn ord, men husker godt denne fordi det skremte meg: «Hvis du ikke begynner å oppføre deg så kommer det en fremmed dame og henter deg vekk herfra.» Anonymkode: 56869...675 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #75 Del Skrevet 1. oktober Du trenger meg mer enn jeg trenger deg, husk på det. Da vi kranglet en del da jeg var tenåring. Anonymkode: 09e69...e53 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #76 Del Skrevet 2. oktober «Hvis du ikke oppfører deg ringer jeg barnevernet, så får de komme å hente deg» - jeg var 6 år gammel «Hvordan kan jeg være glad i en sånn som deg» «Jeg drar min veg så får dere klare dere selv, for det er ingen som bryr seg» - mamma sin kommentar en gang vi kranglet «Du er utakknemlig, egoistisk, utspekulert og selvsentrert. Bryr deg bare om deg selv og gjør bare ting for andre for å få noe igjen for det selv» - jeg var 13-14 år og egentlig veldig opptatt av at alle rundt meg skulle ha det bra «Hva forventer du å få for dette» - eneste kommentaren som møtte meg da jeg hadde vasket og ryddet huset før mamma kom fra jobb Kan vell si jeg har en del traumer å bearbeide i voksen alder😔 Anonymkode: 69f35...b65 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #77 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kan hende det, men moren min har hatt seriøse problemer siden lenge før jeg og storesøsteren min ble født. I dag er jeg klar over at det ikke er min feil at hun angrer på at hun fikk meg. Det er ikke meg som har gjort noe galt, eller vært ekkel. Det er mamma. Det tok mange år med problemer, terapi og hardt arbeid, men nå vet jeg at det ikke er pga meg. Men tenk, at jeg i alle år trodde det var meg det var noe galt med, som ikke hadde en mor som elsket meg. Det er hjerteskjærende. Anonymkode: 73db6...cf4 Jeg fikk vite at mamma mistet all empati for andre da hun fikk meg. Hun var 18 år, så mulig det lå noe psykisk sykt i henne som brøyt ut. Det er endel psykiske sykdommer i familien fra før. Anonymkode: 07bf2...7de 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #78 Del Skrevet 2. oktober Da jeg var 13 fikk jeg oppmerksomhet av en 14 år gammel gutt på sms. Mamma fant ut av det og mente at jeg brukte han. Jeg nektet for det, for hver gang jeg sa nei ble hun bare mer sur. Hun sto ved spisebordet og jeg satt på andre siden. Så bøyde hun seg mot meg og hentet fart med armen og klappet til meg så hardt hun kunne. Det smalt skikkelig, jeg ble både svimmel og kvalm. Så hørte hun bilen til pappa og løp ut til han. Jeg vet ikke hva hun sa, men pappa overså meg totalt og var sur mot meg han også. Jeg ble på rommet resten av dagen. Fikk vite som voksen at pappa ikke fikk med seg den volden der. Jeg passet på å aldri ha kontakt med en gutt så lenge jeg bodde hjemme. Årsaken til hennes reaksjon var vist at hennes søster pleide å få endel oppmerksomhet av gutta. Jeg lignet utseendemessig på min tante så jeg ble dømt. Anonymkode: 07bf2...7de 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #79 Del Skrevet 2. oktober Jeg var i den syvende himmel da gutten jeg var forelsket i (vi var 15 år), fortalte meg at han synes jeg var like fin som damene på forsiden av Vi Menn. Mamma fikk meg imidlertid raskt ned på landjorda igjen da jeg fortalte henne om komplimenten: "Pøh! De modelldamene i Vi Menn har vel LITT smalere midje og større pupper enn deg, gitt!" (Jepp. jeg utviklet spiseforstyrrelse noen år senere. Og jeg hater fremdeles kroppen min.) Anonymkode: 7895b...dc7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #80 Del Skrevet 2. oktober Ble mobbet og utsatt for vold hver dag på skolen, mamma fikk et innkallingsbrev til nok et skole møte angående situasjonen min. "Kan du ikke få venner som alle andre?! Du gjør ting så vanskelig". "Kan du ikke bare være normal for faen!?" Jeg er autist, så denne kom flere ganger. "Du skal være glad for at jeg ikke slår deg, sånn som min far gjorde". "Fortsetter du å trykke i trynet så blir du feit" Jeg var 14 år og i en vokse periode. Anonymkode: 75def...13b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå