Gå til innhold

Hvordan snu mønsteret, finne en ordentlig bra mann? Hvilke røde flagg skal jeg se etter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært i to lange forhold. Begge var dessverre løgnere og begge var også utro. Han første var det mange røde flagg med helt fra starten av, men han likte meg veldig godt og jeg ble sjarmert av han. Han var min første kjæreste. Vi hadde det fint på flere måter men etter noen år fant jeg ut at jeg levde på en stor løgn, han levde et litt annet liv på si... Trenger ikke gå så mye mer innpå det. Med han andre var det egentlig få åpenbare røde flagg. Eneste var vel kanskje at han begynte å sende snap av seg i bar overkropp og etter hvert litt mer dristige bilder (vi ble kjent på tinder). Jeg så penisen hans før jeg møtte han i virkeligheten liksom. Noe som er rart. Vi ble kjærester og var sammen i et par år. Han var utro med andre damer på snapchat, hadde sendt nakenbilder osv og skrevet til en av disse damene at han skulle ønske ting var annerledes og at det kunne vært de osv. Veldig sårende og vondt å lese. 

Alt dette har til sammen knekt selvbildet mitt fullstendig. Jeg har alltid vært usikker av meg, men valgte jo å stole på disse gutta. Det var ikke så lurt. Begge var glad i å ha sex med meg, ga meg komplimenter etter komplimenter, veldig uttrykksfulle og begge gråt og ble gærne når jeg fant ut hva de hadde gjort. Men jeg vet at de ble lei seg for at de ble tatt, ikke fordi de såret meg. 

Jeg vil jo innerst inne prøve på nytt.. Jeg liker kjærligheten, jeg savner nærhet og intimitet, jeg savner å være viktig for noen og å ha noen som er viktig for meg. Men jeg er så redd for å velge feil igjen. Begge disse mennene var middels attraktive, han første var ikke særlig attraktiv og har vært singel siden vårt brudd, han sliter veldig med å få kjæreste. Han er på vei til å bli ufør også. Rus osv. Mye styr med han.. Han andre var pen å se på og har nok draget med kvinner, han har ny kjæreste i dag. Han tjente ikke godt og var ikke noe høystatus mann, så jeg har ikke gått etter menn som er langt over egen "liga" som enkelte hevder at vi gjør når vi blir utsatt for fæle ting. 

Jeg er allerede litt tilbaketrukket når det kommer til intimitet, så sexen tar det nok en stund før jeg tør å begi meg utpå. Så det er ingen fare for at jeg ligger med noen for fort. Jeg vil være helt sikker på fyren før jeg gjør det, og det vil ta tid. Ukesvis. 

Men hva skal jeg se etter.. Jeg vet liksom ikke. Jeg vet jo at menn ikke er feilfrie og jeg er ikke særlig pirkete, men hvilke røde flagg viser at en mann er tilbøyelig for å være utro og ikke til å stole på? Ser etter menn i 30-årene, max 39/40. 

Anonymkode: fe24d...db3

• Liker 1
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

godt spørsmål. 

har dessverre ikke funnet ut av det selv 

Anonymkode: 10154...339

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanskelig å forutse sånt fordi mennesker er komplekse. Det er mange grunner til at folk er utro. Innimellom er generelt sett gode folk utro også. Det er også vanskelig å se forbi egne følelser og hormoner når man først er forelsket. Det er en grunn til at vi har klisjeen "kjærlighet gjør blind". 

Mange blir veldig betatt med en gang noen viser interesse for dem, og så ser man seg blind på hvor godt man egentlig liker vedkommende selv. Det gjør så godt å bli likt/beundret/begjært at det er alt man klarer å fokusere på. Da blir man veldig sårbar for lovebombing eller bare generelt flørting og bekreftelse. Etterhvert som nyforelskelsen går over slapper man mer av i forholdet, og mange opplever at mange av de gode kvalitetene hos den andre forsvinner fordi de slutter å legge inn en innsats med en gang de har deg på kroken. Og så er man "fanget" i et halvdårlig forhold. 

Sjansen for å ikke bli revet med med engang man blir likt av noen andre er større hvis man jobber med egen selvfølelse først. Les bøker, jobb med deg selv, utvikle selvfølelse, selvrespekt og selvhevdelse. Lær å trives i eget selskap slik at en partner bare blir en bonus i livet og ikke noe du trenger for å føle deg bra!

Anonymkode: e770d...16f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har vært i to lange forhold. Begge var dessverre løgnere og begge var også utro. Han første var det mange røde flagg med helt fra starten av, men han likte meg veldig godt og jeg ble sjarmert av han. Han var min første kjæreste. Vi hadde det fint på flere måter men etter noen år fant jeg ut at jeg levde på en stor løgn, han levde et litt annet liv på si... Trenger ikke gå så mye mer innpå det. Med han andre var det egentlig få åpenbare røde flagg. Eneste var vel kanskje at han begynte å sende snap av seg i bar overkropp og etter hvert litt mer dristige bilder (vi ble kjent på tinder). Jeg så penisen hans før jeg møtte han i virkeligheten liksom. Noe som er rart. Vi ble kjærester og var sammen i et par år. Han var utro med andre damer på snapchat, hadde sendt nakenbilder osv og skrevet til en av disse damene at han skulle ønske ting var annerledes og at det kunne vært de osv. Veldig sårende og vondt å lese. 

Alt dette har til sammen knekt selvbildet mitt fullstendig. Jeg har alltid vært usikker av meg, men valgte jo å stole på disse gutta. Det var ikke så lurt. Begge var glad i å ha sex med meg, ga meg komplimenter etter komplimenter, veldig uttrykksfulle og begge gråt og ble gærne når jeg fant ut hva de hadde gjort. Men jeg vet at de ble lei seg for at de ble tatt, ikke fordi de såret meg. 

Jeg vil jo innerst inne prøve på nytt.. Jeg liker kjærligheten, jeg savner nærhet og intimitet, jeg savner å være viktig for noen og å ha noen som er viktig for meg. Men jeg er så redd for å velge feil igjen. Begge disse mennene var middels attraktive, han første var ikke særlig attraktiv og har vært singel siden vårt brudd, han sliter veldig med å få kjæreste. Han er på vei til å bli ufør også. Rus osv. Mye styr med han.. Han andre var pen å se på og har nok draget med kvinner, han har ny kjæreste i dag. Han tjente ikke godt og var ikke noe høystatus mann, så jeg har ikke gått etter menn som er langt over egen "liga" som enkelte hevder at vi gjør når vi blir utsatt for fæle ting. 

Jeg er allerede litt tilbaketrukket når det kommer til intimitet, så sexen tar det nok en stund før jeg tør å begi meg utpå. Så det er ingen fare for at jeg ligger med noen for fort. Jeg vil være helt sikker på fyren før jeg gjør det, og det vil ta tid. Ukesvis. 

Men hva skal jeg se etter.. Jeg vet liksom ikke. Jeg vet jo at menn ikke er feilfrie og jeg er ikke særlig pirkete, men hvilke røde flagg viser at en mann er tilbøyelig for å være utro og ikke til å stole på? Ser etter menn i 30-årene, max 39/40. 

Dette er veldig røde flagg og du overså de begge gangene, det er ikke grunn nok liv laga fordi fyren liker deg veldig godt, liker du ham veldig godt kanskje?  Du må ta deg ordentlig god tid til å bli kjent med fyren, å se penisen hans før du møter ham legger baren for hva slags forhold det blir, en mann som er i kontakt med egne følelser og er interessert i å bli kjent med noen har mer enn pikk og by på.

Anonymkode: 4a894...79c

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid risiko og sårbarhet involvert når vi blir glade i noen. Men jeg har likevel et tips, som kanskje ikke er så gøy, men som kan være til stor hjelp; prøv å legge mer merke til de mennene du ikke naturlig legger merke til. Det kan hende du tiltrekkes av menn som er usikre og kompenserer med drittsekk-oppførsel, disse mennene synes litt mer og skrur kanskje litt ekstra på sjarmen.

Trygge, snille menn er roligere, de er mye kjekkere også, når du blir kjent med dem, og du kan oppdage hva kjærlighet egentlig er. De sender ikke bilde av tissen sin, de er ikke utro, de har fine verdier og greier å knytte seg til den de blir glad i. Men kanskje det ikke er de du naturlig legger merke til. Så utvid registeret fremover, er mitt råd, og la kjærlighet vokse frem som noe mer enn en brå tiltrekning. 

Anonymkode: 4978f...a0a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange menn elsker å leve dobbeltliv eller ha noe på si. Sexte med andre osv. Så det er vanskelig å gardere seg mot.

Anonymkode: ea906...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et av mine "krav" var at han kom fra en stabil bakgrunn. Hadde hatt en god barndom, harmoniske foreldre som fortsatt var sammen. 

Videre dumpet jeg umiddelbart om han ikke behandlet alle rundt seg med respekt og vennlighet. En mann kan sjarmere deg trill rundt, men han avslører hvem han egentlig er når han er ufin med servitøren på en restaurant, eller begynner å snakke nedlatende om en kompis. 

Fant en som kom fra en familie som er veldig lik min. Og 20 år senere er vi like stabile og harmoniske som våre foreldre på begge sider er. 

Anonymkode: c79de...ea5

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør lete andre steder enn på sjekkeapper, for der er det mye dritt-folk med helt feil hensikter. Gjør det på gamlemåten, vær sosial, fortrinnsvis andre steder enn på byen, for på byen er det like myrer rart som på sjekkeappene. Engasjer deg i frivillig arbeid, kor, teater eller hva som helst. Steder hvor fine folk befinner seg og hvor drittsekkene holder seg unna.

Anonymkode: 69609...acc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Min erfaring er at kjekke menn er bedre menn. Mannen er veldig kjekk (får kommentarer på det, aldri fått det før) og han er snill og trygg. 

De mindre attraktive mennene er ofte sjalu, kontrollerende og opptatt av bekreftelse (så de er utro)  

Anonymkode: dd3ca...82c

Det handler om selvtillit, og selvfølelse. En usikker mann (selv om han er dritkjekk) er ikke noe å samle på, det vil alltid bli en dynamikk av at han må holde deg nede til slutt. Eller ker bekreftelse over alt. 

Anonymkode: 4a894...79c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt viktigste tips er å bygge opp usikkerheten din først. Før du går inn i forhold. Ta deg et halv-år hvor du fokuserer på dette. Dersom du vil kan du sikkert begynne å date samtidig. Men drøy med å etablere noe seriøst til du føler deg mer trygg på seg selv og hvem du er.

Når du ikke vet hvem du er, hva du fortjener, så tillater du ubevist ting fra andre som du ikke ville akseptert dersom du var trygg i deg selv. Det handler derfor ikke så mye om å se etter ting i andre, det handler om å stole på deg selv 100%.

Stoler du på deg selv, vil du også stole på magefølelsen din, selv om du ikke nødvendigvis ser noen tydelige røde flagg. Det at du ikke føler at ting er helt riktig vil være nok for deg til å sette på bremsene. Når du er trygg vil du heller ikke være redd for å ta opp ting og stille spørsmål dersom noe bekymrer deg. Du vil føle deg mer komfortabel med å ta styring, sette tonen og vise din potensielle partner hva du ønsker deg, slik at han kan vurdere om dette er noe han kan tenke seg å gi. Det blir mer ryddig dersom du ikke er usikker og du får mer respekt. Mer gøy for deg også ❤️

Legg merke til hvilke situasjoner som gjør at du føler deg usikker, utrygg og særlig dersom du føler at du ikke kan være deg selv eller ikke kan si det du egentlig føler til den andre - da bør du være på vakt. Det er dette det lønner seg å jobbe med før du går inn i nytt forhold. 

Anonymkode: 87488...a33

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å være uenig med han og sett grenser for deg selv. Så legger du merke til hvordan han reagerer på det. For alle kan være snille uten motstand, så for meg er det viktig å se hvordan de takler at jeg gir dem motstand.

Anonymkode: 72f9a...20a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt viktigste tips er å bygge opp usikkerheten din først. Før du går inn i forhold. Ta deg et halv-år hvor du fokuserer på dette. Dersom du vil kan du sikkert begynne å date samtidig. Men drøy med å etablere noe seriøst til du føler deg mer trygg på seg selv og hvem du er.

Når du ikke vet hvem du er, hva du fortjener, så tillater du ubevist ting fra andre som du ikke ville akseptert dersom du var trygg i deg selv. Det handler derfor ikke så mye om å se etter ting i andre, det handler om å stole på deg selv 100%.

Stoler du på deg selv, vil du også stole på magefølelsen din, selv om du ikke nødvendigvis ser noen tydelige røde flagg. Det at du ikke føler at ting er helt riktig vil være nok for deg til å sette på bremsene. Når du er trygg vil du heller ikke være redd for å ta opp ting og stille spørsmål dersom noe bekymrer deg. Du vil føle deg mer komfortabel med å ta styring, sette tonen og vise din potensielle partner hva du ønsker deg, slik at han kan vurdere om dette er noe han kan tenke seg å gi. Det blir mer ryddig dersom du ikke er usikker og du får mer respekt. Mer gøy for deg også ❤️

Legg merke til hvilke situasjoner som gjør at du føler deg usikker, utrygg og særlig dersom du føler at du ikke kan være deg selv eller ikke kan si det du egentlig føler til den andre - da bør du være på vakt. Det er dette det lønner seg å jobbe med før du går inn i nytt forhold. 

Anonymkode: 87488...a33

Dette!!!

Og da blir man ikke lenger tiltrukket feil energi i menn heller, da klarer man å se deres handlinger, valg og ord uten rosa skylapper.

Anonymkode: 3fe5f...1af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min erfaring er at kjekke menn er bedre menn. Mannen er veldig kjekk (får kommentarer på det, aldri fått det før) og han er snill og trygg. 

De mindre attraktive mennene er ofte sjalu, kontrollerende og opptatt av bekreftelse (så de er utro)  

Din erfaring er absolutt ikke påvirket av at du foretrekker kjekke menn 

Anonymkode: 371da...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Din erfaring er absolutt ikke påvirket av at du foretrekker kjekke menn 

Anonymkode: 371da...416

Alle foretrekker kjekke menn. Men eksene mine er ikke spesielt kjekke (ikke i det hele tatt i følge mange) men mange av de var drittsekker uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en kompis som kan hjelpe deg å filtrere ut menn for deg da?

Det er serriøst helt sykt hvor mange menn forandrer seg totalt når kvinner er tilstede så jeg skjønner godt at dere blir bedratt. 1/3 av menn høres rett og slett ut som psykopater når en kvinne ikke er tilstede.

Anonymkode: da5c2...dc7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde flagg er jo veldig individuelt. Men det du bør identifisere grensene dine og stå støtt i dem. Du må også finne ut hvordan du ønsker at forholdet ditt skal være for at du har det bra. Alt som hinter om mulige brudd på disse grensene, og dine ønsker for et forhold er de røde flaggene du skal se etter

Anonymkode: 63731...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det at han sendte dickpics før dere møttes er vel et stort rødt flagg eller ?

Anonymkode: 65b92...5cd

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med to stykk som har vært utro. Fellesnevneren er at begge var bombesikker på at jeg var utro. Begge var usikker på seg selv, selv om de på utsiden virket veldig selvsikre.

Nr 1 viste ikke sjalusien før det hadde gått ett år ca. Mens nr 2 viste den sjalue siden fra første stund.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vurder hvorvidt han er sexfokusert eller ikke, og hvilket temperament han har. Om har han sinne og aggressivitet i seg.

Luker du bort menn som er sexfokusert og har sinne/aggressivitet i seg så er det meste av røde flagg luket bort. 

Deretter handler det om små detaljer, men aller mest hvilke POSITIVE sider han har. Vær forsiktig med å lete deg ihjel på røde flagg, for da finner du haugevis av dem, uten at de egentlig er reelle....

Lykke til! 

Anonymkode: 4df6a...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...