Nymerïa Skrevet 6. oktober #41 Del Skrevet 6. oktober Har dette skjedd deg, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoneZone Skrevet 6. oktober #42 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): På samme måte regner jeg med det er et overgrep når kvinner sier de bruker p-piller, men i virkeligheten ikke gjør det fordi de ønsker seg barn? Anonymkode: 10568...101 Virker som problemet her er forståelsen av ordet ‘’overgrep’’. Nei, det er ikke et ‘’direkte overgrep’’, men grovere enn et overtramp eller en ‘’oopsie!’’. Når man har gjort seg så sårbar og den grensen krysses, oppleves det som særdeles krenkende og som en utnyttelse som virkelig ikke hører til noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #43 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man må skille mellom de tilfellene hvor hvor mannen må bidra økonomisk, forventes å ha foreldreansvar og følge opp barnet og de tilfeller hvor han kun var "donor" og kan løpe videre uten ansvar. Anonymkode: b93c6...353 Mens konsekvensene for barnet er enorme uansett så slike kvinner har jeg som kvinne selv veldig lite respekt for om noe overhode.. På samme måte som jeg ville mistet all respekt overfor mannen TS beskriver på et blunk! Anonymkode: 28d29...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #44 Del Skrevet 6. oktober Å ta seg tilrette i/på andres kropp er et overgrep og er utilgivelig. Anonymkode: e2e01...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #45 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): På samme måte regner jeg med det er et overgrep når kvinner sier de bruker p-piller, men i virkeligheten ikke gjør det fordi de ønsker seg barn? Anonymkode: 10568...101 Det som er så fint for mannen er at dersom han ikke ønsker barn, så kan han dra på seg kondom. Dette uavhengig av om kvinnen bruker prevensjon eller ei. Ingen hormonprevensjon er 100% trygg, så menn som absolutt ikke ønsker barn burde gjøre dette til en vane. Bonusen er at det beskytter mot kjønnssykdommer også. Å tvinge en kvinne til sex uten kondom, når de var enige om å bruke det, er et overgrep. Anonymkode: 05576...9a2 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #46 Del Skrevet 6. oktober En jeg datet hadde først på kondomen og så tok han den av da han sto bak meg. Jeg oppdaget det og sparket han bort. Kastet han på dør. Han ønsket å gjøre meg gravid… i tillegg ga han meg chlamydia. Anonymkode: 00fe9...0a4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #47 Del Skrevet 6. oktober Aldri opplevd, sikkert fordi jeg kun har sex i forhold. Hadde jeg opplevd det så ser jeg for meg at jeg hadde blitt voldelig, for det hadde vært et for stort overtramp til at jeg hadde holdt meg rolig. Så om han hadde klart å komme seg vekk fra meg uten skader nedentil er heller tvilsomt. Anonymkode: e2ff6...820 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #48 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En jeg datet hadde først på kondomen og så tok han den av da han sto bak meg. Jeg oppdaget det og sparket han bort. Kastet han på dør. Han ønsket å gjøre meg gravid… i tillegg ga han meg chlamydia. Anonymkode: 00fe9...0a4 Hadde også sex med en jeg mistenker gjorde dette, men har ingen bevis, så kan ikke si om det skjedde. Han fiklet mye der under sex.. tror han var så liten at den bare datt av..., eller han tok de av og sa de datt av... den andre kondomen han brukte fant jeg aldri. Han kom ikke hjem til meg med invitasjon om sex, ble likevel til det. Jeg hadde kondomer heldigvis og han brukte det motvillig, så datt de av og / eller forsvant. Det er sex jeg angrer. Kondombruk er ikke alltid suksess 😔 men en prøver i hvertfall. Anonymkode: d3aa5...fdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #49 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde også sex med en jeg mistenker gjorde dette, men har ingen bevis, så kan ikke si om det skjedde. Han fiklet mye der under sex.. tror han var så liten at den bare datt av..., eller han tok de av og sa de datt av... den andre kondomen han brukte fant jeg aldri. Han kom ikke hjem til meg med invitasjon om sex, ble likevel til det. Jeg hadde kondomer heldigvis og han brukte det motvillig, så datt de av og / eller forsvant. Det er sex jeg angrer. Kondombruk er ikke alltid suksess 😔 men en prøver i hvertfall. Anonymkode: d3aa5...fdc Siden den datt av, var det fordi han hadde kommet og var slapp, du så vel om det var sæd i den? Kanskje han ville prøve en gang til og ikke klarte? (ikke uvanlig) Høres litt merkelig/uerfarent ut slik du fremstiller det. Anonymkode: 1abe2...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #50 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Siden den datt av, var det fordi han hadde kommet og var slapp, du så vel om det var sæd i den? Kanskje han ville prøve en gang til og ikke klarte? (ikke uvanlig) Høres litt merkelig/uerfarent ut slik du fremstiller det. Anonymkode: 1abe2...e23 Han var ikke så stor. Husker ikke om han kom i det heletatt. Hva er merkelig? Uerfarent kanskje. De datt av eller noe. Anonymkode: d3aa5...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 6. oktober #51 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Når du har sex og mannen "glemmer" kondomen. Og så må du gjøre et stort nummer for å få han ut og be han putte den på. Anonymkode: d3aa5...fdc Hva jeg tenker? At hadde du reagert som du burde så skulle ikke den tisseluren inn i deg igjen etter at du fikk den ut..hverken med eller uten kondom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #52 Del Skrevet 6. oktober Han hadde blitt sparka ut tvert, og hadde ikke fått satt fot innafor døra mi igjen. For en idiot. Anonymkode: 3581e...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #53 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Helt klart, og egentlig enda mye verre. Mannen har jo da ingen mulighet til å påvirke konsekvensene, slik kvinnen TS beskriver hadde full mulighet til her, både under akten og i etterkant. Anonymkode: 3d2a0...02f Selvsagt har han det?? Det er da vitterlig lov å dra på et kondom selv om dama sier hun går på pilla. Anonymkode: 3ee85...dfe 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #54 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): En jeg datet hadde først på kondomen og så tok han den av da han sto bak meg. Jeg oppdaget det og sparket han bort. Kastet han på dør. Han ønsket å gjøre meg gravid… i tillegg ga han meg chlamydia. Anonymkode: 00fe9...0a4 En venninne av meg opplevde det samme, bare at hun ikke oppdaget det før det var for sent. Motivasjonen hans var riktignok ikke var å gjøre henne gravid, men svaret hans når hun forlangte at han betalte for angrepille var "abort er gratis" Anonymkode: 3ee85...dfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lychees Skrevet 6. oktober #55 Del Skrevet 6. oktober Kommer an på. Om du har akseptert at han trenger inn i deg uten, og at du etter en stund kommer på at han ikke overholdt «instruks», kan du takke deg selv. Om han regelrett penetrerer deg mot din vilje og du av en eller annen årsak ikke evner å motsi deg handlingen, er det jo rett og slett en voldtekt. Diskusjonen hvorvidt det er verre med en kvinne som ljuger på seg prevensjon, synes jeg her er uinteressant. Jeg opplever det som om spørsmålet dreier seg om øyeblikket der han tar for seg uten kondom, det er jo ikke akkurat snakk om å fullbyrde et samleie med utløsning for å aktivt gjøre henne motvillig gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 6. oktober #56 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Helt klart, og egentlig enda mye verre. Mannen har jo da ingen mulighet til å påvirke konsekvensene, slik kvinnen TS beskriver hadde full mulighet til her, både under akten og i etterkant. Anonymkode: 3d2a0...02f Dette er en diskusjon som ikke egentlig er verdt å ta. Det er ingen objektiv skala for å måle "verst-het" for slikt... spesielt ikke når det er så latterlig enkelt å beskytte seg. Selv om hun bruker piller slik hun påstår, så er ikke de 100% trygge. Så selv i en optimal og ærlig setting er kondom nødvendig for at en mann skal være trygg. Er du i tvil, så er du ikke i tvil; bruk kondom. Er du ikke i tvil, men kunne vært det; bruk kondom. Selv når du ikke er i tvil og ikke engang burde være det; lurt å bruke kondom da også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. oktober #57 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): Når du har sex og mannen "glemmer" kondomen. Og så må du gjøre et stort nummer for å få han ut og be han putte den på. Anonymkode: d3aa5...fdc Jeg hadde avbrutt sex og kastet ham ut. Jævla idiot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. oktober #58 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): På samme måte regner jeg med det er et overgrep når kvinner sier de bruker p-piller, men i virkeligheten ikke gjør det fordi de ønsker seg barn? Anonymkode: 10568...101 Jeg synes ikke noe av det kan kvalifiseres som overgrep. Men alvorlig er det, i begge tilfeller. I mannens tilfelle mye mer alvorlig, for kondom beskytter ikke bare mot uønsket graviditet, men også mot skumle sykdommer. Når en mann dropper kondom og stoler på at dama bruker p-piller, så tar han risikoen for at: * dama ikke er smittet med SOS * hun har tatt p-pillene regelmessig * hun har ikke vært utsatt for faktorer som svekker p-pillenes virkning, slik som omgangssyke, kombinasjon med andre medisiner osv. Han har tatt et valg, og en risiko. En kvinne som stoler på at mannen bruker kondom, har tatt risikoen for at: * kondomen sprekker, og hun blir gravid. Hun har ikke tatt risikoen for å bli smittet av eventuelle SOS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #59 Del Skrevet 6. oktober Jeg hadde sett på det som et seksuelt overgrep, og siden det er penetrasjon som ikke er samtykket til, så er det pr. definisjon voldtekt. Så jeg hadde anmeldt ham! Hadde sørget for å komme på voldtektsmottaket med det samme! Har du opplevd dette, Ts? Hvilket forhold har du og mannen i utgangspunktet? Anonymkode: e92aa...642 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #60 Del Skrevet 6. oktober Jeg har opplevd at vi brukte kondom men rett før han kom tok han den av og kom inni meg. Han tok meg bakfra, så jeg så det ikke, men kjente at noe var annerledes og så spruten. Han sa det var bedre uten, og at det fantes angrepiller. Jeg var så rasende at jeg ikke klarte å reagere skikkelig. Det ble ikke flere dater på han, og jeg lot som mensen var forsinket sikkert en ukes tid for å gjøre han nervøs. Anonymkode: b5313...125 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå