AnonymBruker Skrevet 5. oktober #1 Del Skrevet 5. oktober Bør man ha stivkrampe hvis valpen biter mye, og det innimellom går gjennom huden? Eller er det helst hvis det blir skikkelige dype bitt? Her blir det skraper, men det er jo hull i huden. Vi er vaksinerte som unger, men ikke tatt noe påfyll. Anonymkode: a3980...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #2 Del Skrevet 5. oktober Du bør ta anbefalt påfyll av vaksiner uavhengig av om du har valp eller ikke. Anonymkode: f5b3d...b95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 5. oktober #3 Del Skrevet 5. oktober Du bør uansett ta en booster, stivkrampevaksine som også inneholder kikhostevaksine bør taes hvert 7-10 år. Ikke noe å lure på, så er du trygg den gangen hunden biter deg ved et uhell under lek senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #4 Del Skrevet 5. oktober Ja, det er ganske krise at dere ikke har tatt oppfriskingdose i voksen alder! Har du fått sår nå etter bitt, bør du kontakte legevakt og få stivkrampesprøyte nå siden du ikke er beskyttet. Jeg har dyr og tar denne vaksinen hvert 5. år siden jeg er i høyrisikogruppe pga at jeg får sår fra dyra. Anonymkode: 42d6d...65b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #5 Del Skrevet 5. oktober Holder man på med dyr MÅ man oppdatere slikt. Det er en liten kostnad i forhold hva konsekvensene kan være. Ta kontakt med lege eller vaksinekontor mandag for å få på plass dette. Folk ellers burde og holde boostere oppdatert. Anonymkode: 7bc27...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #6 Del Skrevet 5. oktober Da skal jeg ringe vaksinekontoret på mandag. Burde skjønt dette, og føler meg litt dum nå🙈 Takk for hjelp! Anonymkode: a3980...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #7 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bør man ha stivkrampe hvis valpen biter mye, og det innimellom går gjennom huden? Eller er det helst hvis det blir skikkelige dype bitt? Her blir det skraper, men det er jo hull i huden. Vi er vaksinerte som unger, men ikke tatt noe påfyll. Anonymkode: a3980...3af Alle med litt omløp i toppetasjen vet at de skal ha påfyllsdose av stivkrampe, kikhoste og difteri (tre i en sprøyte) hver 10. år. Er det mer enn 10 år siden du fikk påfyll av denne vaksinen så skal du ha ny vaksine, enten du har valp eller ikke. Fastlegen ordner resept til deg. Og du sjekker opp på Helsenorge.no under mine vaksiner når du sist fikk denne vaksinen. Er det mindre enn til år siden, så trenger du ikke fylle på, enda. Anonymkode: a3e97...184 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå