AnonymBruker Skrevet 7. oktober #21 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 17.59): Ville du date noen som f.eks har en fortid med rusproblemer, men som har vært rusfri de siste årene? Eller en som har vært sykelig overvektig, men slanket seg og hatt stabil vekt de siste årene? Eller en som har slitt med psykiske problemer, men vært frisk de siste årene? Eller ville du takket nei? Hvorfor da i så fall? Pga frykt for tilbakefall? Jeg har selv vært sykelig overvektig det meste av livet, og slitt med angst og depresjon store deler av livet. I dag har jeg god kontroll på vekta, er frisk og har det bedre enn noen gang. Men vil fortiden min oppfattes som et "rødt flagg"? Anonymkode: 44785...efc Ja, uten tvil. Saken er, jeg har selv vært sykelig overvektig, selv stått nære mennesker som har slitt med rus, selv slitt psykisk og gjør det absolutt enda. Helt ærlig så kan jeg ikke være sammen med en "normal" mann. Jeg føler meg ikke komfortabel med det. Jeg har selv vært ute en vinternatt før og mye har satt sitt preg på kroppen min, da i form av løsere hud og arr fra selvskading. Jeg trenger en mann som selv har slitt, som selv har hatt det trøblete, som faktisk kan forstå hvordan det er og kan relatere. For igjen, helt ærlig, menn som ikke har gått gjennom noe tungt har store vansker med å sette seg inn i hvordan det er og utvise empati og forståelse i hverdagen. Dette har jeg selv erfart. En utrolig snill mann, men han hadde jo ikke snøring. Han prøvde, men fikk ikke til. For at en mann skal faktisk forstå og føle med og støtte meg så må han nesten ha gått gjennom det selv altså. Jeg opplever kvinner som mye mer empatiske og forståelsesfulle, de har lettere for å sette seg inn i situasjoner de ikke har stått i selv. Men menn er helt skakkjørt her. Så ja, gi meg en mann med ikke så bra fortid. Gi meg en mann som ikke har så mange venner. Gi meg en mann som jeg føler meg trygg og komfortabel med. Jeg vet innerst inne at jeg er en bra dame som elsker veldig sterkt, er lojal, jeg vil gjøre så godt jeg kan for at han skal ha det bra. Jeg vet at han som får meg vil bli høyt elsket, han vil ha en trygg havn og en dame han kan være seg selv med, slappe av med og stole på. Vil alltid være der for han.. Med mindre han er utro da. Det er dealbreakeren. Resten kan vi jobbe oss gjennom. Så jeg håper kanskje at jeg finner han en dag.. K30 Anonymkode: b79da...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #22 Del Skrevet 7. oktober En person som har gått ned i vekt blir noe helt annet enn en person som har en fortid med rus eller psykiatri (rus og psykiatri går også ofte hånd i hånd). Mennesker som har en fortid med rus, kan bli trigget av mye forskjellig, og havne på kjøret igjen, det samme kan en person som har vært så syk at han/hun har havnet i psykiatrien. Begge disse gruppene ville jeg ha unngått. Beklager til de som mener det er fordomsfullt, men jeg ønsker ikke et liv der jeg går med redsel for hva som kan trigge tilbakefall. Overvekt kan jeg leve med. Skulle det komme på noen kilo, så er ikke det verdens undergang, og man kan sammen legge en plan for mosjon og ok kosthold, slik at man holder vekten noenlunde der den bør være. Det er ingen krise. Anonymkode: e816d...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #23 Del Skrevet 7. oktober Kommer helt an på personen, grad av alvorlighet og hva og/eller hvilke folk som er med i bagasjen. Det har egentlig ingenting med om jeg anser enkelte livshendelser eller fortid som bra eller dårlig, men jeg vurderer hvordan vil dette påvirke mitt liv. Vil det medføre ekstra belastning for meg, er dette noe jeg kunne tenkt meg å få inn i livet mitt, vil det medføre at jeg må ta ansvar for mer enn meg og mitt etc etc. Overvekt bryr jeg meg ikke spesielt om, men jeg hadde ikke ønsket at det kom inn ett kosthold i min hverdag som for det meste besto av fett og sukker, for da er det plutselig noe som påvirker meg og mitt. Jeg har rett og slett ingen ønsker om å være "barnevakt" til en voksen, ha ansvar for at de skal mestre livet, legge til rette for at de kan lykkes eller noe slikt. Jeg kan gå med partner, støtte ved behov - men jeg har ingen ønske om å være medansvarlig for at den lykkes. Anonymkode: 32787...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #24 Del Skrevet 7. oktober Rus er ikke aktuelt. Psykisk helse trodde jeg var uaktuelt helt til jeg møtte en mann med en diagnose. Han er alt jeg vil ha, diagnose eller ei. Anonymkode: d5bb4...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #25 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 20.33): Men hvorfor velge noen med tidligere problemer når du kan velge noen uten?🤷 Idag er det jo bare ett sveip videre.... Godt nok for sex ja, men ikke godt nok for kjæreste materialet i min bok!! Men har forståelse for at andre kan mene noe annet. Anonymkode: a58c0...fce For sånne som deg er det kanskje slik, slike som har et ødelagt sjelsliv på grunn av for mye mekanisk og gjensidig onani med et utall tilfeldige partnere. Vi andre derimot får av og til ekte følelser, og da kan det være vi liker noen selv om de ikke er perfekte Anonymkode: 75d3c...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå