Gå til innhold

Det er helg - har du/dere vasket til helga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har ikke....han er ute og farter, og jeg slapper av med hund og bok. Jeg kjenner at jeg blir så sur av at han ikke forstår at ting må gjøres. Har pratet om det mange ganger, han sier jeg må legge lista lavere. MEN : av og til måååå det ryddes og vaskes. Vaskehjelp har vi ikke penger til, og jeg mener vi bør klare det sjøl. Noen råd?

Anonymkode: 8a2d9...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han gir åpenbart faen i at det er møkkete og rotete da. Og vil at du skal bli like gris som ham 🤷‍♀️

Anonymkode: 96d11...7c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er av typen som ikke liker å bruke helgen på husarbeid. Som regel er folk enten/eller på dette: du har de som ønsker å ta det fredag etter jobb for å ha det nyvasket i helga, og de som foretrekker å ta det i starten av uka.

Mitt forslag er, i stedet for å konfrontere spm kan virke angripende og ikke vil føre til bedring, spør heller på en hyggelig måte når han foretrekker at dere vasker huset. Si at du er åpen for å være fleksibel om dag og tidspunkt, så lenge dere får det gjort ukentlig. Da velger han noe, og dere holder dere til det. 

Anonymkode: cf521...555

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier ikke "vaske til helga" som ukentlig gjøremål nei. Vi vasker der det trengs når det trengs. 

Anonymkode: c2543...ed0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "Den store sengeskiftdagen" hver fredag. Da pleier jeg også å støvsuge og vaske benker og gulver

Anonymkode: 1ee90...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke gjort det. Ikke hele høstferien omtrent. Ikke engang det daglige har blitt gjort (vaske benk og bad).  Jeg har ikke orka og mannen har drevet med litt annet av nødvendig karakter. Så det flyter over her. Prøvde å sette barna i sving, men de har ikke hatt lyst og jeg har ikke orka å mase. Jeg sliter med depresjon i perioder.

Håper å få gjort unna alt til uka, da jeg har fri og barn og mann skal på skole og jobb igjen. 

Anonymkode: e44e5...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å gjøre det rent og fint til helgen, men tar bare det som trengs aller mest. Har ikke overskudd for tiden til å ta alt jeg synes bør gjøres hver uke. Denne uken ble det vasket overfladisk på kjøkkenet, støvsugd i stuene og gangen og skiftet sengetøy. Burde vasket badet skikkelig, ryddet bort ting fra flater og tørket støv, frisket opp generelt og høstpyntet litt. 
 

Mannen min har enda lavere standard enn meg. Vi lever godt med det, men har vært sammen lenge.

Anonymkode: 60e4d...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tok en runde i dag. Fordelte etasjene og jobbet intensivt  30 minutt. Ble ikke perfekt, men godt nok. Gulv vasket og overflater tørket støv av, pluss litt små rydding. Nå skal jeg kose meg med litt vin og god mat.

Anonymkode: 02dfc...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørket støv, støvsugde og vasket gulvene i går. Vasker badene på mandag.

Anonymkode: 29ec4...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen spesiell vask eller rydding til helgen. Gjør det samme som vanlig - oppvask, middag, klesvask, verken mer eller mindre. Vi skal ingenting, bare slapper av. 

Anonymkode: 2936f...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det viktigste i går, nemlig badet. Har ikke vasket det på 3 uker pga latskap men nå måtte jeg bare. Selv med skadet kne klarte jeg å humpe meg rundt og vaske. Resten får bare være til jeg er bedre for jeg har så vondt. 

Anonymkode: 49a94...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungkar i 50-årene her. Leilighet i byen. Har skjerpet meg de siste årene. Er heldig å ha muighet til hjemmekontor en gang i uka. Da bruker jeg den delen av arbeidstiden som normalt er lunsj, småprat, pauser etc til å rydde, vaske og sette på vaskemasking og oppvasmaskiner. En fin dag for dette er torsdager, for da er det noenlunde til helgen.. Tirsdag også bra dag om jeg har rota mye og drukket mye i helga. 🙂 En times tid hver uke er nok til å holde det noenlunde i orden.

Anonymkode: 5a295...b50

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, himmel og hav, det har vi outsourcet. Når det blir helg etter ei krevende arbeidsuke er rengjøringstjenester noe jeg absolutt prioriterer å bruke lønna mi på.

Anonymkode: 1ef51...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vasket til helgen. Får se i morgen, en runde med støvsuger og vasking av bad. 

 

Anonymkode: 3ddf6...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg liker å gjøre det rent og fint til helgen, men tar bare det som trengs aller mest. Har ikke overskudd for tiden til å ta alt jeg synes bør gjøres hver uke. Denne uken ble det vasket overfladisk på kjøkkenet, støvsugd i stuene og gangen og skiftet sengetøy. Burde vasket badet skikkelig, ryddet bort ting fra flater og tørket støv, frisket opp generelt og høstpyntet litt. 
 

Mannen min har enda lavere standard enn meg. Vi lever godt med det, men har vært sammen lenge.

Anonymkode: 60e4d...176

Syns det er ok standard. Så lenge dere ikke skal ha besøk trenger det ikke være hyperstrigla til enhver tid. Så lenge det ikke er synlig skittent og eller rotete syns jeg det er godt nok. Jeg har f eks ikke problemer med å ennå ikke ha tømt tørketrommelen eller tatt ned klær fra snora. De er rene

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...