Gå til innhold

Hvordan forholder du deg til en som har ghostet deg? Min "ghoster" vinker og smiler når vi ses....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt ghostet. Han brøt med meg ut av det blå over sms. Jeg har svart, prøvd konkakte han (nei har ikke vært needy eller hengt på tlf, har kun prøvd tre ganger). Han svarer ikke, jeg er blokkert og ghostet. Har ikke gjort annet enn å være snill og god mot han. 

Vi bor på samme sted og det som er så utrolig rart er at hver gang vi ses, i bil feks og kjører forbi hverandre, så vinker han som om ingenting har skjedd. Han smiler også. Noen ganger setter han derimot opp et såret uttrykk. Men han vinker alltid, kan finne på å tute og blinke med lysene. Det rareste han gjorde sist han kjørte forbi meg var å hilse med Victory-tegnet: ✌️  Jeg forstår ingenting. Hvorfor ghoste meg men likevel vinke og styre og et victory-tegn, hvorfor skulle han gjøre det? Forvirret. Vi har ikke snakket sammen, som nevnt, men syns dette er rart. Eller er det ikke det? 

Hva med dere, har dere opplevd at ghosteren oppfører seg som om ingenting har skjedd? Hva foregår i et slikt hode? 

Anonymkode: b5118...b83

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har opplevd rare ting. Tenker at de nok har issues, kanskje angst og det som verre er. Det er deres egen jobb å skaffe seg hjelp. Ikke mitt problem hva de sliter med.

Jeg oppfører meg nøytralt. Som om vi er vage bekjente. Viser ingen dype følelser hverken positivt eller negativt. Som om det de gjorde var å glemme å gå ut med søpla. 

Anonymkode: 4497b...82f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er ikke ghosting, det er å gjøre det slutt. At han har blokkert deg sier egentlig mer om at du ikke har respektert hans grenser. Man skal ikke behøve å blokkere noen, det er noe man gjør når den andre ikke tar et nei.

Det er helt naturlig å være vennlig mot noen man har gjort det slutt med. Men du forholder deg jo åpenbart ikke til hva som er normal kutyme. 

Anonymkode: b878a...47f

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det du beskriver er ikke ghosting, det er å gjøre det slutt. At han har blokkert deg sier egentlig mer om at du ikke har respektert hans grenser. Man skal ikke behøve å blokkere noen, det er noe man gjør når den andre ikke tar et nei.

Det er helt naturlig å være vennlig mot noen man har gjort det slutt med. Men du forholder deg jo åpenbart ikke til hva som er normal kutyme. 

Anonymkode: b878a...47f

Nei det er ghosting. Ingen closure. Når vedkommende bare fordufter kalles det ghosting. Når man gjør slutt så har man en dialog, kommunikasjon. Det har det ikke vært her. Og grensene er ikke overskridd. Har sendt EN mld, prøvd ringe to. Det er alt. Null respons. Vil ikke akkurat si det er å ikke respektere. 

Orker ikke inn i historien men dette er i høyeste grad ghosting. Det er bare et annet ord for å bli ignorert. Og det gjør sykt vondt. 

Anonymkode: b5118...b83

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja, har opplevd rare ting. Tenker at de nok har issues, kanskje angst og det som verre er. Det er deres egen jobb å skaffe seg hjelp. Ikke mitt problem hva de sliter med.

Jeg oppfører meg nøytralt. Som om vi er vage bekjente. Viser ingen dype følelser hverken positivt eller negativt. Som om det de gjorde var å glemme å gå ut med søpla. 

Anonymkode: 4497b...82f

Definitivt issues når man ikke kan snakke om ting. Og verdens feigeste mennesker. 

Anonymkode: b5118...b83

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingen anelse om hva det kan være som gjør at han er sånn? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å kun vise "kjærlighet" tilbake? Når han vinker i bilen, så vink og smil tilbake. Viser han V tegnet, gjør det samme. Speil han!

Og selvfølgelig glem han. Du veit, når damene ikke viser interesse vekkes instinktet hos han igjen.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke blitt ghostet. Du har fått beskjed om at det er slutt. 

På en muligens lite ok måte, men ingen skylder deg en grunn. «Nei» er en fullverdig setning, også i avslutningen av dating. «Jeg vil ikke» krever ikke noen grunn. Og du kan ikke argumentere mot at noen ikke har lyst til å fortsette et forhold - det gjør deg bare til et lite ok menneske. Ditt ønske om å fortsette er ikke relevant for din partners ønske om å avslutte.

Dersom du er typen person som har svart mer enn «ok» eller «takk for laget» så er det årsaken til at vedkommede valgte sms og så sperring. Den adferden er ikke noe folk frivillig vil utsette seg for. Hvorfor skulle de nå det?

Anonymkode: 7189c...b7b

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart 😅 

Prøver han å håne deg? Er han en veldig bitter person som liker å såre folk eller noe?

Anonymkode: 4c5fd...bda

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er stillheten en slags closure også. Det betyr "jeg vil ikke"

Det betyr på en måte at man ikke betyr nok for personen til at de har lyst å snakke. Man er veldig lite prioritert kan man vel si. 

Når det sies, har jeg blokkert en nabo fordi vedkommede ringte meg på jobb og var agressiv på døra her mot et barn. Min stillhet betyr jeg vil ikke ha kontakt. Jeg ble skremt og ønsker ikke være venner. 🤷

Anonymkode: 7a0ca...af7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det du beskriver er ikke ghosting, det er å gjøre det slutt. At han har blokkert deg sier egentlig mer om at du ikke har respektert hans grenser. Man skal ikke behøve å blokkere noen, det er noe man gjør når den andre ikke tar et nei.

Det er helt naturlig å være vennlig mot noen man har gjort det slutt med. Men du forholder deg jo åpenbart ikke til hva som er normal kutyme. 

Anonymkode: b878a...47f

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har ikke blitt ghostet. Du har fått beskjed om at det er slutt. 

På en muligens lite ok måte, men ingen skylder deg en grunn. «Nei» er en fullverdig setning, også i avslutningen av dating. «Jeg vil ikke» krever ikke noen grunn. Og du kan ikke argumentere mot at noen ikke har lyst til å fortsette et forhold - det gjør deg bare til et lite ok menneske. Ditt ønske om å fortsette er ikke relevant for din partners ønske om å avslutte.

Dersom du er typen person som har svart mer enn «ok» eller «takk for laget» så er det årsaken til at vedkommede valgte sms og så sperring. Den adferden er ikke noe folk frivillig vil utsette seg for. Hvorfor skulle de nå det?

Anonymkode: 7189c...b7b

TS beskriver at vedkommende gjorde det slutt pr sms. Ja det er et brudd. Men å ikke gi henne mulighet til å prate om det, bare kutte tvert av er jo virkelig en form for ghosting. At hun har prøvd tre ganger er helt naturlig. Hun har ikke bombandert han med meldinger heller. 

Dette virker på meg helt sykt. Mannen må ha store problemer. Du behandler bare ikke folk slik. Tenk om dette er en kjæreste hun var sammen med over lang tid og han gjør slutt på en melding og null mulighet for den andre part å kunne snakke om det, få vite hva som er årsak og få lov til å si sin side av saken? 

Utrolig drøyt, ghosting eller ikke. Tror ikke det viktige er ordbruken her men opplevelsen av å ikke få closure og snakket om ting. Helt helt utrolig stygt å gjøre mot et annet menneske. 

Anonymkode: b4fd1...822

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke sett på dette som ghosting. Det er da ikke uvanlig å avslutte kontakt etter brudd 

Anonymkode: 515bc...453

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje ikke ghosting ettersom han sa ifra, selv om det kun var på sms. 

Men nysgjerrig på hvor lenge dere traff hverandre, var det kun 2 ganger så kan en sms være "greit nok". Er det over en lengre periode så er sånt utrolig dårlig gjort å ikke ha en prat på telefonen en gang.

Jeg hadde nok oversett han, rett og slett "glemt" hele han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville ikke sett på dette som ghosting. Det er da ikke uvanlig å avslutte kontakt etter brudd 

Anonymkode: 515bc...453

Nei det er ikke uvanlig men her får hun ikke mulighet til å uttale seg. Det er grusomt stygt og umodent. Og det er en form for ghosting når mld ikke besvares. 

Anonymkode: 1e6b2...848

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette vitner om en svært umoden, ustabil, unnvikende mann. Jeg hadde aldri tilgitt å bli gjort slutt med via melding. Hvor gammel er han? 13? Det er stygt, lager dype sår i et annet menneske og gir ikke rom for å kunne avslutte på en god måte. 

Jeg gjorde dette en gang da jeg var i tjue årene. Akkurat på samme måten. Sms, ferdig snakka, blokkerte deretter. Hun fikk ikke mulighet til å si meg i mot for jeg orket ikke konflikten i det. 

To uker etter prøvde hun ta sitt eget liv. Hun overlevde og vi fikk snakket sammen. Det er det verste jeg har opplevd. Tro det eller ei men vi er i dag forlovet. Det tok lang tid å bygge opp noe igjen. Og jeg forsto at det var min egen frykt som slo inn. Jeg er en såkalt "avoidant" ift tilknytning og jeg løp fra mine egne følelser. Det er det styggeste jeg har gjort mot noen. Da hun forklarte meg hvordan hun reagerte på avvisningen min, forsto jeg at jeg knuste et annet menneske. 

Takk gud for at det gikk bra. Jeg elsket henne den gang og elsker henne nå. Er i dag midt i 30-årene. 

Anonymkode: 1e6b2...848

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle han gjort?

Blitt sammen med deg igjen?

Det er lov til å ikke ønske å være kjæreste med noen mer.

Han leste de første meldingene du skrev, så du har fått sagt ditt.

Anonymkode: e9714...998

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Når man gjør slutt så har man en dialog, kommunikasjon

Feil. Lik det eller ei.

Anonymkode: b878a...47f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei det er ikke uvanlig men her får hun ikke mulighet til å uttale seg. Det er grusomt stygt og umodent. Og det er en form for ghosting når mld ikke besvares. 

Anonymkode: 1e6b2...848

Behovet for å uttale seg om et annet menneske sine grenser, er et DIGERT RØDT FLAGG 🚩🚩🚩

Normale mennesker behøver ikke blokkere normale mennesker. 

Anonymkode: b878a...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei det er ghosting. Ingen closure. Når vedkommende bare fordufter kalles det ghosting. Når man gjør slutt så har man en dialog, kommunikasjon. Det har det ikke vært her. 

Anonymkode: b5118...b83

Når vedkommende fordufter uten et eneste ord, ikke en gang beskjed "det er slutt ", kalles det ghosting.

Å ikke ønske kommunikasjon etter et brudd man har kommuniserte tydelig kan selvsagt være ubehagelig for den andre, og oppleves som forvirrende, sårende og umodent, men akkurat ghosting er det ikke. 

Anonymkode: 4497b...82f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg syns dette vitner om en svært umoden, ustabil, unnvikende mann. Jeg hadde aldri tilgitt å bli gjort slutt med via melding. Hvor gammel er han? 13? Det er stygt, lager dype sår i et annet menneske og gir ikke rom for å kunne avslutte på en god måte. 

Jeg gjorde dette en gang da jeg var i tjue årene. Akkurat på samme måten. Sms, ferdig snakka, blokkerte deretter. Hun fikk ikke mulighet til å si meg i mot for jeg orket ikke konflikten i det. 

To uker etter prøvde hun ta sitt eget liv. Hun overlevde og vi fikk snakket sammen. Det er det verste jeg har opplevd. Tro det eller ei men vi er i dag forlovet. Det tok lang tid å bygge opp noe igjen. Og jeg forsto at det var min egen frykt som slo inn. Jeg er en såkalt "avoidant" ift tilknytning og jeg løp fra mine egne følelser. Det er det styggeste jeg har gjort mot noen. Da hun forklarte meg hvordan hun reagerte på avvisningen min, forsto jeg at jeg knuste et annet menneske. 

Takk gud for at det gikk bra. Jeg elsket henne den gang og elsker henne nå. Er i dag midt i 30-årene. 

Anonymkode: 1e6b2...848

Det du beskriver her er en virkelig usunn relasjon, og bør ikke brukes som oppskrift på noe som helst. 

Anonymkode: b878a...47f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...