Gå til innhold

Hva er gangavstand for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på konsert med en venninne, der vi tar toget til en mindre by og fra togstasjonen er det ca 10 min å gå til konsertlokalet. På den veien er det litt butikker osv som er fint å få med seg når man først er på tur. Men hun synes det er for langt å gå, og blir sur på meg som ikke vil dele taxi på den strekningen. Hun er ikke dårlig til beins eller noe slikt, bare liker ikke å gå. Det er heller ikke et sånt arrangement der vi pynter oss og går med høye hæler til lokalet.

Jeg er selv ikke verdens sprekeste, men taxi bruker jeg sjelden eller aldri penger på. Jeg har lengre vei å gå hjemmefra til bussen som tar meg til togstasjonen, men jeg kan jo ikke akkurat ta drosje hver gang jeg skal på bussen. Så hva anser du som gangavstand? Skal jeg feks booke hotell, tenker jeg alt innenfor en halvtimes gange til sentrum er gangavstand. Kan jo så klart gå mer enn det, men da spiser det mye av en reise hvis man skal frem og tilbake flere ganger på dagen.

Anonymkode: 7a6e9...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 - 20 minutter kaller jeg gangavstand, men klart.. Det er jo veldig individuelt.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mer enn ti minutter om dere skal gå rundt i butikker også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (2 minutter siden):

Det blir mer enn ti minutter om dere skal gå rundt i butikker også..

Ja, men det skal vi uansett. Hun vil bare ta drosje til kjøpesentret og gå rundt der til konserten starter.

Anonymkode: 7a6e9...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gangavstand = innenfor 15-20 min å gå. 

Anonymkode: d97a8...018

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er gangavstand opp til 15 minutter. Jeg går gjerne lenger, men om noen sier gangavstand til meg så tenker jeg ikke at det er 45 minutter å gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde hun absolutt klare! Og med butikker å kikke i på veien, så føles det ikke så langt heller. 

Taxi er dyrt og spesielt på en så kort strekning, fordi de har jo oppstart også. Bare tull å ikke kunne gå, - du får prøve å overtale henne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med bagasje så er det ikke så langt jeg gidder å gå, og ihvertfall ikke i butikker. Er det uten, så tenker jeg 10 minutter er helt innenfor gangavstand. Jeg kan godt legge opp en god halvtime også som gangavstand, noen ganger en del mer. 
Jeg er vant med å gå mye, det avgjør jo en del her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (4 minutter siden):

Det burde hun absolutt klare! Og med butikker å kikke i på veien, så føles det ikke så langt heller. 

Taxi er dyrt og spesielt på en så kort strekning, fordi de har jo oppstart også. Bare tull å ikke kunne gå, - du får prøve å overtale henne.

 

Ja altså det blir ikke aktuelt for meg å ta drosje den strekningen, hva hun gjør får bli opp til henne. Men en rar ting å bli sur for, synes jeg. Og hun ba selv om å få bli med på denne turen, Det minner meg også på hvorfor jeg aldri drar på overnattingsturer med venner, alt for mange venter at man skal gjøre nøyaktig det samme hele tiden. 

Anonymkode: 7a6e9...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en skade i en fot, og den er uhelbredelig. Så jeg sliter litt med å gå. 

Likevel: For meg er akseptabel gangavstand det som normale folk (med normale føtter) kan gå på ca. 15-20 minutter. 

Anonymkode: e2c8a...224

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på vær og føre hva som er gangavstand for meg,, men 10 minutter er alltid gangavstand 

Anonymkode: 1dbf8...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter meg ikke i bilen for mindre enn 3 km, med mindre jeg skal ha med meg mye ting.

Anonymkode: 00125...16a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opp til 30 min er gangavstand. 2-2,5 km. Men er man i sentrum er det kanskje 10-15 min, dvs ca 1 km 😊

Anonymkode: 5c821...999

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før helsa blandet seg inn, anså jeg 20-30 min for å være gangavstand. Litt avhengig av vær og føre og antrekk og anledning og motivasjon. Jeg har ikke lappen og har innsett at det kan ha stor innvirkning på hva man anser som langt å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på. 

Er det en fin høstdag, og jeg har på meg vanlige klær og gode sko, er en time absolutt gangavstand. 

Er det bratt motbakke og jeg skal i en fin middag er 10 minutter gangavstand. 

Regner det sidelengs, eller er 25+ grader, og jeg har lyst til å føle meg fin. Er ikke 5 minutter gangavstand 

Føler jeg meg ikke helt trygg så er ikke 1 minutt gangavstand engang. 

Anonymkode: 27047...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...