Gå til innhold

Føler meg litt "fæl" fordi jeg misliker sterkt noen av de utenlandske kundene på jobben..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan rett og slett ikke noe for det, for det er en gjeng med 4 unge utenlandske gutter. Aner ikke hvor de kommer fra, men er et sted i Afrika. 1 av de syns jeg er helt grei, og han liker jeg. Han er hyggelig og oppfører seg normalt. Men de andre 3 misliker jeg sterkt. Spesielt en av de som snakker veldig lavt og mumler, blir sur når jeg da ikke skjønner hva han sier. Banner mye og snakker høyt i tlf. Føler også han "prøver" seg og syns det er ubehagelig. Han kan komme og stå og stirre på meg mens jeg hjelper han med noe, spør meg "hvordan går det med deg, går det bra?" og så begynner å prøver å spørre meg om personlige ting og om jeg har snapchat osv. En gang ble jeg direkte sint, fordi han begynte helt ut av det blå å ta på håret mitt. Jeg har mann og går med ring. Føler også jeg har vært ganske tydelig på at jeg ikke er interessert. Men han oppfører seg sånn allikevel. De guttene forsøker også ofte å prute på prisen på ting. Blir litt oppgitt noen ganger hvis en vare koster 15 kr og de bare plukker noen mynter ut av lommene og gir meg 9 kr f.eks. fordi det var alt de hadde i lomma og så sier jeg at "du mangler 6 kr" også stirrer de bare dumt på meg og sier "nei, det holder". Ehh nei, de pruter sikkert der du kommer fra, men det funker ikke sånn i butikker her... Har også opplevd at de ikke respekterer åpningstider så jeg har måttet stå med nøklene i hånda og true med å ringe vekterselskap eller politi for å få de til å dra så jeg fikk stenge. 

Men føler meg "fæl" når jeg sier det liksom, fordi de er utlendinger og da høres jeg bare stygg ut føler jeg. Men jeg liker jo faktisk han ene som oppfører seg greit og er hyggelig. Har også andre kunder som kommer fra andre land som Iran, Thailand, osv som er kjempehyggelige. Liker de veldig godt. Så tja. Syns det er vanskelig å skulle ta opp situasjonen med den guttegjengen uten å høres ut som noe slags rasist.

Anonymkode: c994e...0b7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du syntes det samme om de var norske? 

Anonymkode: 02f2d...fec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at du er så opptatt av at de er utlendinger. Mange mennesker jeg ikke liker, samme om de er helnorske eller utenlandske vel.

Anonymkode: a9eae...140

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde du syntes det samme om de var norske? 

Anonymkode: 02f2d...fec

Såklart hadde jeg det. Er jo handlingene som gjør at jeg ikke liker disse personene det gjelder. Men føler at hvis jeg sier det så høres jeg fæl ut fordi de er utlendinger.

Anonymkode: c994e...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Såklart hadde jeg det. Er jo handlingene som gjør at jeg ikke liker disse personene det gjelder. Men føler at hvis jeg sier det så høres jeg fæl ut fordi de er utlendinger.

Anonymkode: c994e...0b7

Du du føler du bør liker alle utlendinger FORDI de er utlendinger. Altså...

Anonymkode: a9eae...140

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Ta deg sammen. 

2: Be lederen din gjøre nødvendige tiltak for å sikre adekvat arbeidsmiljø. 

3: Ring politiet dersom du trakasseres, enten det er av kunder på jobb eller andre steder. 

Anonymkode: 8f3d0...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 3 kolleger fra Afrika. Må si at det er ikke lett å jobbe med de bestandig. Blir lett sur for småting og vil helst gjøre minst mulig i løpet av arbeidsdagen 

Anonymkode: 0bd57...781

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange vokser opp med andre bilder på hvordan samfunnet skal organiseres;  at kvinner ikke skal arbeide kveldstid, ikke vise håret, være underdanige osv...

Anonymkode: 0f003...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde varslet leder, og involvert politi. Hver eneste gang.

Disse undermenneskene skal få kjenne på kroppen at deres forkvaklede kvinnesyn og elendige verdier, IKKE AKSEPTERES her. 

At vi kvinner ikke tar til gatene på grunn av slike holdninger, er for meg en gåte.

Anonymkode: 878b3...bf9

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har 3 kolleger fra Afrika. Må si at det er ikke lett å jobbe med de bestandig. Blir lett sur for småting og vil helst gjøre minst mulig i løpet av arbeidsdagen 

Anonymkode: 0bd57...781

Samme her. Og hvis vi sier ifra, blir vi kalt rasister. Dette er dessverre det norske folkets framtid. Føler med deg!

Anonymkode: 5cb1d...2f0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der der ja, her pipler rasistene frem, ser vi. Undermennesker og greier. Og synes synd på seg selv fordi de blir kalt rasister.

Anonymkode: a9eae...140

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ikke late som om problemet ikke har noe som helst med å gjøre at de er utlendinger. Dette er mangel på oppdragelse, og dessverre er det veldig mange flere foreldre med utenlandsk opprinnelse som ikke følger opp barna sine og lærer dem folkeskikk. Dette er et problem ikke bare med personer med bakgrunn fra afrika, også østeuropeiske foreldre følger lite opp barna sine og har "fri" oppdragelse. Har man barn i Norsk skole bør dette være helt åpenbart, men det er dessverre ikke noe særlig debatt om hvordan man kan løse dette..

Anonymkode: e6e5f...bb4

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde varslet leder, og involvert politi. Hver eneste gang.

Disse undermenneskene skal få kjenne på kroppen at deres forkvaklede kvinnesyn og elendige verdier, IKKE AKSEPTERES her. 

At vi kvinner ikke tar til gatene på grunn av slike holdninger, er for meg en gåte.

Anonymkode: 878b3...bf9

Undermennesker? Du tror du er mer verdt bare fordi du er norsk?🤣 

Anonymkode: edd2f...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Såklart hadde jeg det. Er jo handlingene som gjør at jeg ikke liker disse personene det gjelder. Men føler at hvis jeg sier det så høres jeg fæl ut fordi de er utlendinger.

Anonymkode: c994e...0b7

Men herlighet, hva har deres hudfarge med ræva oppførsel? 

Tips, hvis du fokuserer på oppførsel, og lar være å fokusere på etnisitet. Så går alt bra. 

 

Anonymkode: 3ac18...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Undermennesker? Du tror du er mer verdt bare fordi du er norsk?🤣 

Anonymkode: edd2f...5be

Hva er det du prøver på? Alle de som ikke deler disse syke holdningene og verdiene, er mer verdt enn slike mennesker. 

Anonymkode: 878b3...bf9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men herlighet, hva har deres hudfarge med ræva oppførsel? 

Tips, hvis du fokuserer på oppførsel, og lar være å fokusere på etnisitet. Så går alt bra. 

 

Anonymkode: 3ac18...17b

Problemet er jo at «er du rasist?!» kommer ekstremt fort fra de som oppfører seg sånn (ja, det er mest folk fra MENA land). Vi har et gedigent problem når vi blir redd for å ta opp dårlig oppførsel og kultur som undergraver både kvinnerettigheter, demokrati og velferdsstaten. Per nå brukes slikt som ren hersketeknikk - og det virker.

Om de som kommer til Norge ikke forstå/ikke vil forstå/driter i det som gjelder her - da bør det faktisk få konsekvenser. Det gjelder så klart også nordmenn altså, men de fleste nordmenn oppfører seg jo ikke slik da de er oppfostret med kultur og normer og holdninger som vi har her i landet. Vi må stramme inn på ordninger og vi må få de gruppene som disse folkene er en del av til selv å ta avstand fra dårlig oppførsel. Gjør de ikke det får vi parallellsamfunn og gettoer og null integrering. Vi får også denne formen for argumentasjon som man ser i denne tråden - man kritiserer en eller noen personer, og plutselig blir man beskyldt for å generalisere og være rasist bare fordi de er utenlandske. Av nordmennene selv. En drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge, men man kan ikke kritisere alle - det ser vi tydelig her.

Anonymkode: 39848...ead

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...