Gå til innhold

Celleprøve livmorhals hos mannlig fastlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sjekket ut Volvat nå, det er litt dyrt, 2320,- for noe som bare skal ta noen minutter 😳

Anonymkode: f100b...6b2

Vet ikke hvor du bor, men Dr.Lind pp Majorstuaklinikken i Oslo er verdens søteste.  Jeg har brukt henne i 4-5 år nå. Bet drøyt 1300 kr i august

Anonymkode: d0a7b...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lege har alltid spurt hvis jeg vil ha en kvinnlig lege istendfor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vet ikke hvor du bor, men Dr.Lind pp Majorstuaklinikken i Oslo er verdens søteste.  Jeg har brukt henne i 4-5 år nå. Bet drøyt 1300 kr i august

Anonymkode: d0a7b...9f8

Takk for godt tips, det skal jeg sjekke! 

Anonymkode: f100b...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinnelig fastlege og tar ofte celleprøve for pasienter til mannlige kollegaer. Så spørr om legesenteret kan tilby dette med din historie. Det er raskt og enkel prosedyre. Kan henvises gynekolog med driftsavtale men som sagt over er det lang ventetid og koster ofte noen hundrelapper mer enn fastlege. Privat på Volvat koster fort 2000kr. 

Anonymkode: f380d...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er kvinnelig fastlege og tar ofte celleprøve for pasienter til mannlige kollegaer. Så spørr om legesenteret kan tilby dette med din historie. Det er raskt og enkel prosedyre. Kan henvises gynekolog med driftsavtale men som sagt over er det lang ventetid og koster ofte noen hundrelapper mer enn fastlege. Privat på Volvat koster fort 2000kr. 

Anonymkode: f380d...5d7

Takk for innspill. Legen vet det meste om min vonde historie, men overgrepene har jeg ikke klart å fortelle om. Kommer likevel til å spørre og si at det er lettere for meg med en kvinnelig lege. 

Anonymkode: f100b...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (4 timer siden):

Spør han om han kjenner til en kvinne som kan gjøre det og som har bedøvelse

Hæ?! Bedøvelse for celleprøve? Er du vittig? Det tar nøyaktig 20 sekunder ca å ta en celleprøve. Med bedøvelsesstyr tar hele greien tre-fire ganger lenge tid og vet av erfaring at bedøvelse oppi der er helt jævlig. 

Anonymkode: 00450...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS trenger ikke gynekolog for å få tatt en enkel celleprøve, det gjør hun hos en allmennlege på Volvat. 
 

Gynekolog med driftstilskudd der det bare betales vanlig egenandel er for kvinner med plager. Sulle alle som får råd om å gå til gynekolog for celleprøve på dette forumet få henvisning for celleprøver, så forskyver det andre kvinner med alvorlige plager og sykdommer.

Gynekologer med driftstilskudd er mangelvare i dagens samfunn. Den dagen de som mener alle skal til gynekolog selv trenger en gynekolog og må vente i både måneder og år, så blir det et ramaskrik fra disse for at de må vente lenge. Så her kan flere alt ha skutt seg selv i foten med de rådene dere gir andre. Tenk over den saken, da?

Anonymkode: f796b...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ?! Bedøvelse for celleprøve? Er du vittig? Det tar nøyaktig 20 sekunder ca å ta en celleprøve. Med bedøvelsesstyr tar hele greien tre-fire ganger lenge tid og vet av erfaring at bedøvelse oppi der er helt jævlig. 

Anonymkode: 00450...ca0

Det får man ikke utenfor dette nettforumet og i den virkelige verdenen. 
 

Men mennesker med store utfordringer blir lagt i narkose for underlivsundersøkelser med celleprøve. De jeg har møtt etter slike opplevelser opplever dette som både traumatiserende og som et dobbelt overgrep. 

Anonymkode: f796b...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS trenger ikke gynekolog for å få tatt en enkel celleprøve, det gjør hun hos en allmennlege på Volvat. 
 

Gynekolog med driftstilskudd der det bare betales vanlig egenandel er for kvinner med plager. Sulle alle som får råd om å gå til gynekolog for celleprøve på dette forumet få henvisning for celleprøver, så forskyver det andre kvinner med alvorlige plager og sykdommer.

Gynekologer med driftstilskudd er mangelvare i dagens samfunn. Den dagen de som mener alle skal til gynekolog selv trenger en gynekolog og må vente i både måneder og år, så blir det et ramaskrik fra disse for at de må vente lenge. Så her kan flere alt ha skutt seg selv i foten med de rådene dere gir andre. Tenk over den saken, da?

Anonymkode: f796b...4bb

Nå har ikke svarene i tråden skrevet at alle skal ha henvisning til gynekolog med driftstilskudd. Det foreslås pga TS sin historikk med overgrep og risikoen for retraumatisering.
 

Fastleger er kapable til å vurdere hvem de henviser til gynekolog, det er mange som ønsker henvisning til celleprøve som ikke får det. Gynekologene med driftstilskudd har og mulighet til å si nei til å ta ordinære celleprøver. TS er i sin fulle rett til å be om henvisning i dette tilfellet.

Anonymkode: 5a496...29c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke lov å ta hos noen annen enn fastlegen min på legesenteret, så jeg valgte å ta privat. Kostet 2100, men var verdt pengene. 

Anonymkode: a28a5...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...