Gå til innhold

Skilsmisse og fordeling..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man hadde hvert sitt hus når man giftet seg. Bodde sammen i ene og leide ut andre. Man har jo felles økonomi og har betalt ned på lån. Man skiller seg, flytter man bare hver for seg og deler ting eller deler man verdi av hus også?

Anonymkode: de10d...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde bare delt tingene og beholdt hvert sitt hus. Ikke nødvendig å styre så mye med det.

Anonymkode: baaa2...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man hadde hvert sitt hus når man giftet seg. Bodde sammen i ene og leide ut andre. Man har jo felles økonomi og har betalt ned på lån. Man skiller seg, flytter man bare hver for seg og deler ting eller deler man verdi av hus også?

Anonymkode: de10d...1f8

Da jeg skilte meg, gjorde vi sånn. Dog eide vi to hus sammen, men da ble vi enige om at eksmannen min tok over det ene og jeg det andre. Eksen hadde 500 000 kr i EK som han fikk ekstra, ellers fordelte vi veldig greit oss i mellom. 

Anonymkode: 4b507...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (2 timer siden):

Det kan de bestemme selv. 

Hvis de ikke blir enige gjelder ekteskapsloven.

Ja men hva sier ekteskapsloven?

Anonymkode: de10d...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men hva sier ekteskapsloven?

Anonymkode: de10d...1f8

Ekteskapsloven sier at det dere eide før dere giftet dere kan kreves skjevdelt om verdien er i behold. For husene er det enkelt. De er i behold. Problemet er at det var lån på de. Det dere eide er nettoverdier. Var boligen verdt fire mill og du hadde to millioner i lån, kan du kreve 50% av verdien på boligen. Og så gjør dere samme øvelse for den andre boligen. Alt som er nedbetalt skal deles likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...