Gå til innhold

Må dusje hver dag for å ikke lukte - Flere ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som har problemet med å lukte dårlig hvis man ikke dusjer hver dag?

Vasker meg selvfølgelig den dagen jeg ikke dusjer, men lukter alikevel så har gitt opp og dusjer nå hver dag. (ikke hjemmedager)

Hva kan man evt gjøre?

Har prøvd allverdens dusjsåper med duft, og bruker ikke parfyme fordi jeg ikke vil "forgifte" hele tbanevogna med sterk parfymelukt av hensyn til andre.

Anonymkode: 6c4b9...fc9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvom jeg dusjer så holder det ca en arbeidsdag og føler jeg må dusje når jeg har kommet hjem igjen.

Redd for å lukte når jeg er på jobb. Hender jeg har hatt dårlig tid om morgenen og må vaske meg i stedet for å dusje men gitt opp og står nå opp tidligere for å dusje.

Anonymkode: 6c4b9...fc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne på 35 år. De siste par årene har svettelukten min økt sinnsykt mye og jeg merker det godt selv. Har ett par ganger måtte vaske meg under armene på jobb og ta på ny deo.. 

Jeg begynte å bruke deodorant uten aluminium da jeg leste en plass at det var gjort koblinger mot dette stoffet som vi smører oss daglig med, og brystkreft. Synes da ikke deodorant uten dette stoffet funker like bra mot lukt. Så å vaske under armene minst en gang om dagen er nødvendig, selv om jeg alltid har gjort det i voksen alder. Merker bare at nå MÅ jeg det uansett. Vasker på kvelden og kan lukte om morgenen og må vaske på nytt

Anonymkode: 32c3c...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke dusje, men vaske deg i underliv/under armer osv...

Å dusje hver dag er ikke bra for huden din.

Jeg bruker ikke deo, men vasker meg på de kritiske områdene hver dag. Fullkroppsdusjer med innsåping av hele kroppen gjør jeg 3 dager i uken etter trening :) 

Skal du bruke en deo bør den være så clean som mulig uten noe kjemikaler.

Anonymkode: 80ae4...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lukter du? 

Har en studiekamerat  som lukter vondt, men det er ikke svette, det er noe annet og det sitter i klærne også. Men det må uansett komme fra hun og så sprer det seg til klærna hennes, og grupperom lukter vondt etter hun har vært der i et par timer. 

Men uansett, er det et problem å dusje hver dag? Jeg syns personlig det er mer hygienisk å dusje en å vaske med klut. Jeg dusjer hver dag når jeg skal ut av huset, noen ganger 2 ganger hvis jeg skal trene. Kan la være å dusje de dager jeg kun skal være hjemme. 

Anonymkode: 009ed...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er kvinne på 35 år. De siste par årene har svettelukten min økt sinnsykt mye og jeg merker det godt selv. Har ett par ganger måtte vaske meg under armene på jobb og ta på ny deo.. 

Jeg begynte å bruke deodorant uten aluminium da jeg leste en plass at det var gjort koblinger mot dette stoffet som vi smører oss daglig med, og brystkreft. Synes da ikke deodorant uten dette stoffet funker like bra mot lukt. Så å vaske under armene minst en gang om dagen er nødvendig, selv om jeg alltid har gjort det i voksen alder. Merker bare at nå MÅ jeg det uansett. Vasker på kvelden og kan lukte om morgenen og må vaske på nytt

Anonymkode: 32c3c...896

Takk for svar. Jeg er kvinne i slutten av førti årene og sitter og lurer på om det kan være overgangsalder-problem som har slått inn. Kan ikke huske å ha det som nå tidligere. Har selv med deo på jobb tilfelle. Heldigvis er jeg singel 🙂

Anonymkode: 6c4b9...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva lukter du? 

Har en studiekamerat  som lukter vondt, men det er ikke svette, det er noe annet og det sitter i klærne også. Men det må uansett komme fra hun og så sprer det seg til klærna hennes, og grupperom lukter vondt etter hun har vært der i et par timer. 

Men uansett, er det et problem å dusje hver dag? Jeg syns personlig det er mer hygienisk å dusje en å vaske med klut. Jeg dusjer hver dag når jeg skal ut av huset, noen ganger 2 ganger hvis jeg skal trene. Kan la være å dusje de dager jeg kun skal være hjemme. 

Anonymkode: 009ed...ae5

Svette, klam kropp osv..Jeg har heldigvis ikke noe problem med lukt på klærne etter klesvask men det lukter jo etterhvert av genseren/blusen utover dagen. Det er som en sa her i tråden at det ikke er bra for huden og dusje hver dag men jeg har måttet gå over til å dusje hver dag pga dette.

Anonymkode: 6c4b9...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar. Jeg er kvinne i slutten av førti årene og sitter og lurer på om det kan være overgangsalder-problem som har slått inn. Kan ikke huske å ha det som nå tidligere. Har selv med deo på jobb tilfelle. Heldigvis er jeg singel 🙂

Anonymkode: 6c4b9...fc9

https://www.kvinnelivet.no/nb-no/symptomer/nattesvette

Anonymkode: 80ae4...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke så plaget av svette om natten men takk for info link, pleier ikke våkne av nattesvette på den måten. Har heller ikke hetetokter men lukter generelt svettelukt utover dagen, og har med deo i tilfelle det trengs.

Anonymkode: 6c4b9...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du må ikke dusje, men vaske deg i underliv/under armer osv...

Å dusje hver dag er ikke bra for huden din.

Jeg bruker ikke deo, men vasker meg på de kritiske områdene hver dag. Fullkroppsdusjer med innsåping av hele kroppen gjør jeg 3 dager i uken etter trening :) 

Skal du bruke en deo bør den være så clean som mulig uten noe kjemikaler.

Anonymkode: 80ae4...306

Jeg dusjer normalt 2 ganger om dagen, og har helt fin hud, trenger veldig sjeldent kremer. Så det er ingen automatikk i at dette ikke er bra for huden. 

 

TS; Mitchum deodorant er den beste jeg har prøvd. Fikk den anbefalt på reise i søritalia, der man blir "søkk våt" på få minutter. Har aldri opplevd svettelukt etter at jeg begynte å bruke den. 

Anonymkode: 8281b...7c8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare dusje hver dag? Bare ikke bruk så varmt vann og velg en dusjolje fremfor vanlig såpe, så ødelegger det ikke huden. Jeg dusjer ofte to ganger om dagen (morgen og ettermiddag/kveld etter trening/aktivitet), men det er ofte kjappe 3 minutters dusjer. Har aldri hatt noen problemer med huden.

Anonymkode: d307e...882

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg dusjer normalt 2 ganger om dagen, og har helt fin hud, trenger veldig sjeldent kremer. Så det er ingen automatikk i at dette ikke er bra for huden. 

 

TS; Mitchum deodorant er den beste jeg har prøvd. Fikk den anbefalt på reise i søritalia, der man blir "søkk våt" på få minutter. Har aldri opplevd svettelukt etter at jeg begynte å bruke den. 

Anonymkode: 8281b...7c8

Takk for tips vedr deodorant. Den kan jeg jo prøve å få tak i. Litt dyrere variant ser jeg men den er nok sikkert verdt det hvis den fungerer 🙂 Har tidligere prøvd det meste men kan jo prøve selvfølgelig.

Anonymkode: 6c4b9...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ikke bare dusje hver dag? Bare ikke bruk så varmt vann og velg en dusjolje fremfor vanlig såpe, så ødelegger det ikke huden. Jeg dusjer ofte to ganger om dagen (morgen og ettermiddag/kveld etter trening/aktivitet), men det er ofte kjappe 3 minutters dusjer. Har aldri hatt noen problemer med huden.

Anonymkode: d307e...882

Har gått over til å dusje hver dag pga dette. Har prøvd dusjolje men de lukter ikke noe godt. Har også prøvd en på apoteket men nei. Blir dusjsåpe her..På vei hjem fra jobb har jeg det nesten verst når jeg står i en folksom tbanevogn og stinker  kan man si..samt i møter på jobb..

Anonymkode: 6c4b9...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du ikke får tørr hud eller andre hudproblemer, ser jeg ingen grunn til at man ikke kan dusje hver dag. Jeg dusjer og vasker håret nesten hver dag selv (synes jeg føler meg best sånn), og noen ganger tar jeg en kjapp dusj på kvelden også. Jeg såper ikke inn hele kroppen hver gang, bare de vanlige stedene, og jeg vasker håret med sjampo én gang (ikke to ganger som frisører ofte anbefaler). Det funker for meg, og jeg føler det er nødvendig for at jeg skal føle meg fresh.

Av og til kan jeg få litt tørr hud om vinteren, men det handler mest om den tørre inneluften og at det er kaldt ute (får ofte tørr hud når det er fem minus og kaldere). Da bruker jeg bare litt bodylotion for å fikse det.

Vi er jo alle forskjellige. For noen funker det fint å dusje to-tre ganger i uka, mens for andre, som meg, er det best med en daglig dusj.✌️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Svette, klam kropp osv..Jeg har heldigvis ikke noe problem med lukt på klærne etter klesvask men det lukter jo etterhvert av genseren/blusen utover dagen. Det er som en sa her i tråden at det ikke er bra for huden og dusje hver dag men jeg har måttet gå over til å dusje hver dag pga dette.

Anonymkode: 6c4b9...fc9

Har aldri hatt problemer med huden. Det er jo ikke sånn att huden faller av fordi man dusjer hver dag. Hvis du blir tørr så kan du vaske med såpe først, og så kan du fukte med en barneolje etter og så bare dabber du med håndkle etter dusj. Men å bare senke varmen på dusjen kan også hjelpe. 

Anonymkode: 009ed...ae5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den verste lukten er den man forsøker dekke over med deo eller parfyme, se på kosten din! Lukter klærne dine? Det er ikke et problem å dusje om man tilfører huden fuktighet og bruker gode såper og produkter. 

Anonymkode: f59ee...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for tips vedr deodorant. Den kan jeg jo prøve å få tak i. Litt dyrere variant ser jeg men den er nok sikkert verdt det hvis den fungerer 🙂 Har tidligere prøvd det meste men kan jo prøve selvfølgelig.

Anonymkode: 6c4b9...fc9

Oi, den var dyr i Norge. Jeg pleier å kjøpe for ca 2-3 pund i London. Så trodde den var lavpris. 

Anonymkode: 8281b...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Takk for svar. Jeg er kvinne i slutten av førti årene og sitter og lurer på om det kan være overgangsalder-problem som har slått inn. Kan ikke huske å ha det som nå tidligere. Har selv med deo på jobb tilfelle. Heldigvis er jeg singel 🙂

Anonymkode: 6c4b9...fc9

"Heldigvis"?

Litt svettelukt holder ikke meg unna en deilig kvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi, den var dyr i Norge. Jeg pleier å kjøpe for ca 2-3 pund i London. Så trodde den var lavpris. 

Anonymkode: 8281b...7c8

Ja, den var litt dyr, men lukter den sterkt? god lukt?

Anonymkode: 6c4b9...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (1 minutt siden):

"Heldigvis"?

Litt svettelukt holder ikke meg unna en deilig kvinne. 

Hehe, bra du har den innstillingen. Liker helst å være fresh når sammen med en mann så derfor "heldigvis"

Anonymkode: 6c4b9...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...