Gå til innhold

Hjelp- baby er våken halve natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen har noen råd. Jeg er mye alene med baby på 11 mnd. Søvnen har aldri vært kjempebra, men de siste ukene har hun våknet i 00-01 tiden med voldsom gråt. Legges rundt 19, bruker alt fra 10 min til 2 timer på legging.
Jeg klarer ikke å roe henne når hun våkner på natt. Prøver å ligge inntil, holde rundt, bysse, stryke, alt mulig. Hun bare gråter og stopper ikke før lyset blir slått på. Har prøvd å unngå å slå på lys for å «vise» at natt betyr søvn osv. Men nå orker jeg ikke mer, jeg er i full jobb og trenger søvn.
Hun har de siste ukene vært våken fra 00/01 til 03-05 før jeg klarer å få henne til å sove igjen. Våkner likevel i 06/07 tiden og vil stå opp. (Har 2 dupper på dagtid som varer fra 40 min-120 min). Burde jeg gå over til 1 dupp?

Jeg er åpen for alle forslag!

Noen som har tips?

Anonymkode: bf974...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville faktisk forsøkt å drøye leggingen til kl 20 for å se om det utgjør noen forskjell. 
Men det høres jo litt ut som lille kanskje har hatt en vond drøm og roer seg når lyset kommer på? Du kan prøve å roe ned inntrykk i løpet av dagen (spesielt skjerm om du bruker det). 
Forresten, kan det være natteskrekk?

Forsøkt amming/varm melk på flaske? Søvn er viktigere enn prinsipper…

Anonymkode: 12fd9...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med begge mine har det hjulpet å regulere duppen. Ville prøvd å kutte ned til 1 dupp. Vet hvordan du har det. Klem!

Anonymkode: f74bc...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Skal forsøke 1 dupp i dag. Og ja- har gitt melk på flaske nesten hver natt, dette hjelper av og til. 
Nattskrekk har jeg ikke hørt om, men skal søke det opp! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i full jobb? Er baby på 11 mnd i barnehagen? Ikke rart hun har det vanskelig. 

Anonymkode: 4cabc...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt barn på 18 mnd har vært sånn lenge. Vi har prøvd alt, men bare innsett at sånn er det. Gir henne nærhet på natta. Ender ofte opp med samsoving. Men hun hadde en periode med det vi mener er nattskrekk da hun var mindre. Det er sinnsykt slitsomt. Må bare stå i det :(

Anonymkode: cd795...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...