Gå til innhold

Termin november 2006


Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jaaa :klem: , er her sånn innimellom!! Følger med, men er ikke så aktiv for tida - travelt med husbygging!

Er alt bra med deg?

Og hvordan går det med iss tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Går bra med meg... Selvfølgelig er det trist, men jeg skjønner jo at det er til det beste...

Jeg ønsker dere begge kjempe lykke til videre og krysser alt for at det skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg.

Jeg ønsker deg også masse lykke til - det kommer flere sjanser.

Krysser alt for deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Gratulerer Epica!!! :danse: Så gøyyy!!! Og velkommen i klubben! Godt vi blir flere!!

Jeg skal til legen neste fredag. Har vært hos legen allerede og blitt sykmeldt, men den timen var ikke en del av svangerskapskontrollene.. Men neste fredag har jeg time. Da skal jeg be om UL..

Er forresten selv et sent novemberbarn, og det er egentlig fryktelig kjedelig.. Men en baby kan ikke bestilles, i hvertfall ikke her i gården, så vi tar det vi får! :tunge1: (Det var en spørk, tilfelle noen måtte misforstå...) Egentlig litt vittig at jeg som er novemberbarn selv skal få et novemberbarn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Får du UL så tidlig?

Trodde første legetime var rundt uke 12?

Uff jeg er litt redd.. at jeg skal få en SA ..

Men må jo bare tenke positivt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Ja jeg er lovet UL tidlig fordi jeg hadde MA sist. Spiren min døde og jeg merket ingen tegn til det før et par uker senere.. To dager før de "trygge" tolv ukene skulle være passert ble det oppdaget.. :(

Det er forresten ingen oppskrift på når første legetime er. Du kan bestille nå om du vil! Det vanligste er vel å ha en time sånn ca når man runder tre måneder eller litt før det, men mange har jo en tur innom legen før den tid hvis de har mange plager.. Jeg har tidlig legetime fordi jeg har en stoffskiftesykdom som er under behandling. Denne sykdommen var mest sannsynlig medvirkende årsak til at jeg mistet sist.. Nå er jeg under oppfølging av spesialist.

Frykten for å miste har vi jo alle.. Stor sett så går det jo bra når det er gått så langt som at man vet om at man er gravid. Du får prøve å slappe av, Epica, ta en dag om gangen. Det er liksom ikke så mye annet å gjøre! :klem: Så får vi krysse fingrene for at vi kan holde følge hele veien!

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Takk for trøsten Epona :klem:

Jeg har tendens til å bekymre meg ;) .. :sjenert:

Uffda stakkars deg , så trist... :tristbla:

Det må ha vært ubeskrivelig vondt tenker jeg..'

Men er det sånn at de fleste har SA eller MA før de er 4 uker på vei?

Siden du skrev her at de fleste mister FØR de vet de er gravide?

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Da vi var på sykehuset og hadde fått konstantert MAen, sa gynekologen til oss at naturen lykkes bare annenhver gang. Av alle befruktninger som skjer, går halvparten til grunne. Enten ved at det befruktede egget ikke fester seg (man vet ikke om befruktningen), eller ved tidlig SA som kan være før man vet man er gravid - f.eks en "forsinket mens" som kom to dager for sent. Det er det jeg mente med at mange mister før de vet de er gravide. Har ingen nøyaktig tall i hodet på hvor mange som mister etter graviditeten er kjent, men mener det er rundt 10-15 %. Sjansen er relativt høy fram til ca 12 uker. Risikoen for spontanabort avtar etter ca tolv uker, men det kan også skje senere.

Man kan ikke gjøre så mye annet enn å se hva som skjer og håpe på det beste! Hvis man mister, er det som oftest en grunn til det. De aller fleste spontanaborter er naturens måte å ordne opp på, fordi fosteret ikke utvikler seg riktig og aldri kunne fortsatt utviklingen, så SA er i så måte en naturlig ting. Men vondt og tungt når man opplever det..

Noen opplever flere aborter, andre får barn etter barn og opplevder det aldri. Men flere enn du tror har opplevd det, det bare snakkes ikke så mye om.

Men når man har testet positivt, og ukene begynner å gå, så går det som oftest bra! Ingen grunn til unødig bekymring! :klem:

Uff, ble litt dystert dette her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

:kose:

Takk :klem:

Uff jeg er litt bekymret ja..

Men skal nyte å være gravid, og prøve å ikke la disse bekymringene overskygge gleden.

Man kan ikke annet enn å håpe at man er blant de som klarer det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisan. melder meg på i novemberklubben. Vi er gravide med barn nr. 2 og jeg merker det mye bedre denne gangen..sikkert fordi jeg er så observant på det.

Mye trøtthet, kvalme og griner av det minste som er litt trist eller bare veldig koselig. Men er veldig glad og håper tiden kommer til å gå fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen Kitty, og gratulerer så mye! Koselig at flere blir med oss!

Jeg er også gravid med nr 2.

Hvordan er formen deres nå jenter?

Selv sliter jeg mer med kvalme nå enn med første. Har heldigvis ikke hengt over doskåla enda, men er stadig småkvalm og svimmel - nesten litt sjøsjuk.. Ellers noenlunde greit enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...