Gå til innhold

De siste ukene er ekstremt tunge, hvordan holde ut halsbrann, sure oppstøt, konstant oppblåst og forstoppet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 37 uker på vei og holder ikke ut! Jeg er forstoppet, sure oppstøt, halsbrann og oppblåst. Dette gjør at jeg får i meg lite mat og drikke, har derfor vært innom sykehuset ett par ganger der jeg har fått intravenøst veske. Jeg har prøvd alt av reseptfrie medisiner, mot sure oppstøt og magesyre uten hell. Movicol hjelper noe mot forstoppelse, men oppblåstheten blir jeg ikke kvitt.

 

Har i tillegg ett opphovnet ben, bekkenløsningsmerter (de har vært der siden uke 17). 
 

Dette er mitt andre barn og med første hadde jeg ingen av disse plagene, jeg var aktiv og hadde masse energi, god matlyst og masse overskudd. Denne gangen har jeg slitt med alt. Førstemann fødte jeg i tidlig uke 37. Denne gangen er alt mye verre… Har dere noen gode råd til meg? 

 

Anonymkode: 93bb2...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det ikke like ille som deg (enda). Er i uke 27 og har vært plaget med mye halsbrann en hel del uker allerede, men har reflux fra tidligere også dessverre. Jeg synes faktisk at det å spise litt mandler og drikke et glass melk på kvelden fungerer bra når jeg gjør det en halvtimes tid før jeg tar to titralac. 

Men hvis ingen reseptfrie legemidler fungerer, kan du faktisk få resept av legen din på f.eks nexium som jeg tipper vil fungere bedre: https://relis.no/artikler/40545/

 

Anonymkode: 0adf5...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, er selv 4 dager på overtid nå og har spydd daglig gjennom hele svangerskapet og er forstoppet og kjip. Vi må dessverre bare holde ut 😬 Plages heldigvis ikke med sure oppstøt eller oppblåsthet. Ser mange av de på termingruppene på face spiser mandler og love hearts mot sure oppstøt - aner ikke om det funker. Søsteren min sa hun fikk minifom fra fastlege da hun var gravid mot luft - har du prøvd det? 

Anonymkode: a8eaa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut! Du har så mye å se frem til. Snu deg i senga igjen uten problemer. Generelt bare bevege seg rundt og bøye seg ned uten at det er mye jobb 😅 Sove i (nesten) hvilken stilling du vil (ammepupper setter en stopper for magesoving for min del). Ingen halsbrann. Min forsvant når fødsel startet. Spiste myyye gaviscon på slutten. Synes også det hjalp å spise is, men mulig jeg bare brukte det som en god unnskyldning 😅 og ikke minst, du får endelig møte babyen din ❤️

Fascinerende hvor mange plager som bare forsvinner så fort den babyen er ute. Kommer selvfølgelig nye ting i barsel, men det går over det også 😊 Lykke til med innspurten og slapp av å kos deg (så godt du klarer) nå som du har permisjon 😊

Anonymkode: d1c46...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt f.eks redugas mot oppblåsthet? Jeg syns den virker på de værste dagene her. Samt linfrø i grøt og lavkarbo frøknekkebrød.

Anonymkode: b2cff...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovehearts!! Altså det godteriet.. Jeg knasket disse kontinuerlig.  Høres rart ut, men de fungerer langt bedre enn alle medisiner som er ment for å lindre halsbrann og sure oppstøt😅

Anonymkode: ca167...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...