Gå til innhold

Fysioterapeut/kiropraktor

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lykkedykker skrev (3 minutter siden):

Neida, du får bare fortsette å tro på at det å poppe luftbobler i leddvæske behandler noe som helst. Placeboeffekten er nok stor akkurat der. 

og hva mener du en manuellterapeut gjør ulikt når de gjør en manuell justering egentlig? Det er overhode ingen forskjell på akkurat den delen av behandlingen, og i tillegg er det veldig mange kiropraktorer som jobber sammen med fysio osv så grunnlaget ditt for meningene du kommer med er jo helt riv ruskende gale. 
Det er forskjell på en fysio go en kiropraktor - som er det TS spør om der den ene i hovedsak kun jobber muskulært mens den andre også jobber utvidet - så heller enn å dra inn din egen forvridde overbevisning om spørsmålene og gjøre en kampsak av en tråd kunne du enkelt bare foreslått manuelterapi som et alternativ i tillegg uten å drite deg så fullstendig ut. 

Anonymkode: a4092...8ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lykkedykker skrev (6 minutter siden):

Neida, du får bare fortsette å tro på at det å poppe luftbobler i leddvæske behandler noe som helst. Placeboeffekten er nok stor akkurat der. 

Du får klage din nød til helsemyndighetene. 

Anonymkode: 278d2...64c

Skrevet
Lykkedykker skrev (29 minutter siden):

Ja, må ut av norge for å fullføre. 

https://www.an.no/nyheter/kvakksalver-knekker-erik-tilbake-i-jobb/s/1-33-7371490

Noen ord fra en kiropraktor som måtte gå motstrøms. 

Ja, jeg bruker huet, holder meg langt unna potensiell livsfarlig alternativ behandling. 

Pasienter dør av feilbehandling av leger hvert år, 250 000 i USA alene. Skal vi dermed kalle leger livsfarlige? 

Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Pasienter dør av feilbehandling av leger hvert år, 250 000 i USA alene. Skal vi dermed kalle leger livsfarlige? 

Feilbehandling kan være livsfarlig, ja. Og jeg mener kiropraktikk i seg selv er feilbehandling. 

Skrevet
Lykkedykker skrev (5 minutter siden):

Feilbehandling kan være livsfarlig, ja. Og jeg mener kiropraktikk i seg selv er feilbehandling. 

Hva du mener er ikke så viktig. Behandlingen er godkjent av Staten, og det får du bare forholde deg til. 

Skrevet

Å, kjære vene...

Dere må nå bare kverulere videre, det er ikke sånn at jeg eier tråden. Men for min del har det liten verdi. Jeg har stive og stramme muskler i nakke og brystrygg, og et problem i en hofte som henger sammen med nakkeproblemene. 

Jeg vet hva en kiropraktor er, hva en manuellterapeut er, jeg vet at jeg må gjøre øvelser, og gjør det allerede. Jeg vet at kosthold er viktig. Fordi jeg vet dette, så spurte jeg ikke om det. Jeg spurte om en fysioterapeut er et godt alternativ til kiropraktor når jeg ikke klarer mer oppknekking. 

Så igjen; hvis noen har erfaringer med dette, så tar jeg gjerne imot. :) 

• Hjerte 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva du mener er ikke så viktig. Behandlingen er godkjent av Staten, og det får du bare forholde deg til. 

Konverteringsterapi av autister er også godkjent av staten. Det betyr ikke at det er god behandling. MDMA behandling er også blitt godkjent nå. 

Skrevet
every woman skrev (42 minutter siden):

Å, kjære vene...

Dere må nå bare kverulere videre, det er ikke sånn at jeg eier tråden. Men for min del har det liten verdi. Jeg har stive og stramme muskler i nakke og brystrygg, og et problem i en hofte som henger sammen med nakkeproblemene. 

Jeg vet hva en kiropraktor er, hva en manuellterapeut er, jeg vet at jeg må gjøre øvelser, og gjør det allerede. Jeg vet at kosthold er viktig. Fordi jeg vet dette, så spurte jeg ikke om det. Jeg spurte om en fysioterapeut er et godt alternativ til kiropraktor når jeg ikke klarer mer oppknekking. 

Jeg visste ikke at du gjorde øvelser, fordi det skrev du ikke noe om. Ikke alle behandlere gir hjemmelekser i form av styrketrening. Hva med madrass og hodepute? Hos meg viste det seg at en del av problemet lå her. Angst og stress kan også sette seg i nakke og bryst, og hvis underliggende årsaker til problemet ikke tas tak i, så vil ingen behandlinger hjelpe på sikt. Dette nevnes bare for å hjelpe, og har ingenting med kverulering å gjøre. 

Og ja, fysioterapeut er et godt alternativ. Naprapat også. Men uansett behandling så er det å komme til dyktig behandler som er viktig. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Lykkedykker skrev (27 minutter siden):

Konverteringsterapi av autister er også godkjent av staten. Det betyr ikke at det er god behandling. MDMA behandling er også blitt godkjent nå. 

Dette blir igjen veldig dårlig sammenligning. Vi snakker om en hel yrkesgruppe, ikke om undergrupper av pasienter med utviklingsforstyrrelser som skal behandles i psykiatrien. 

Nå blir dette så mye avsporinger fra tråden at det er på tide å gi seg. 

Skrevet
every woman skrev (6 timer siden):

Å, kjære vene...

Jeg har utfordringer med samme områder som deg, nakke/øvre rygg/hofte og jeg går til fysioterapeut, og syns det fungerer veldig bra. 

behandlingen er litt varierende alt etter smerte/stivhet, men jeg gjør også øvelser hjemme som flere nevner her - føler at behandling hos fysio holder meg mer i sjakk og forebygger, så jeg er godt fornøyd - anbefaler deg å prøve ☺️ 
K 35

Anonymkode: d096c...cbb

• Nyttig 1
Skrevet
every woman skrev (7 timer siden):

Å, kjære vene...

Eg vart berre verre og verre av mine plager (nakker, skuldre, hofter) då eg gjekk til kiropraktor. Eg gjekk ei god stund før eg innsåg at det ikkje ville hjelpe meg. 

Det som reddar meg er ein tur til akupunktør kva andre månad. 

(No vert eg vel nedsabla for å gå til akupuntør, reknar eg meg :P )

Anonymkode: 47680...bd5

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du har holdt på med en type behandling over lengre tid og ikke blir bedre er det å tide å prøve noe nytt. Har kiropraktoren gjort det samme "knekkingene" og du de samme øvelsene over lengre tid og du ikke har merket noen bedring må du bytte behandler. Kanskje kan en fysioterapeut hjelpe deg hvis du kommer til en god en, kanskje en manuellterapeut eller kanskje en annen kiropraktor. 

Jeg har flere ganger får hjelp av en fantastisk manuellterapeut som har hjulpet meg. Jeg har, over tid, gått til et par fysioterapeuter uten å merke bedring og jeg har gått til en kiropraktor som knakk når problemet var musklene, men jeg tror likevel ikke at manuellterapeut er det eneste riktige kan må bare treffe på riktig person. 

Anonymkode: c7810...601

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har utfordringer med samme områder som deg, nakke/øvre rygg/hofte og jeg går til fysioterapeut, og syns det fungerer veldig bra. 

behandlingen er litt varierende alt etter smerte/stivhet, men jeg gjør også øvelser hjemme som flere nevner her - føler at behandling hos fysio holder meg mer i sjakk og forebygger, så jeg er godt fornøyd - anbefaler deg å prøve ☺️ 
K 35

Anonymkode: d096c...cbb

Tusen takk for nyttig innlegg! Det er akkurat hva jeg ønsker, at det forebygger og holder i sjakk. :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Eg vart berre verre og verre av mine plager (nakker, skuldre, hofter) då eg gjekk til kiropraktor. Eg gjekk ei god stund før eg innsåg at det ikkje ville hjelpe meg. 

Det som reddar meg er ein tur til akupunktør kva andre månad. 

(No vert eg vel nedsabla for å gå til akupuntør, reknar eg meg :P )

Anonymkode: 47680...bd5

Takk for at du deler erfaring! Det var det jeg syntes selv, jeg ble egentlig ikke varig bedre, og hoften ble verre. Akupunktør har jeg tenkt på selv, en venninne av meg har fått god hjelp av det. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvis du har holdt på med en type behandling over lengre tid og ikke blir bedre er det å tide å prøve noe nytt.

Anonymkode: c7810...601

Ja, det var nå liksom poenget med tråden, å finne et godt alternativ til noe jeg ikke var fornøyd med. :P

Angående det med å gå over lang tid, jeg syntes at jeg ikke kunne gi meg for tidlig heller. Det er noe med å holde ut, så kanskje hjelper det til slutt. Men jeg skjønner jo at jeg holdt ut for lenge. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...