Gå til innhold

Fysioterapeut/kiropraktor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til kiropraktor veldig lenge, og er utslitt av all knekkingen. Det gjør ikke vondt, men jeg hater det virkelig etter så lang tid. Ikke føler jeg at akkurat den delen av behandlingen hjelper så veldig, heller. Til dere som har prøvd begge deler, er fysioterapeut et godt alternativ?

Anonymkode: 1d14a...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heller manuellterapeut enn det kvakksalveriet som kiropraktorer holder på med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har gått til kiropraktor veldig lenge, og er utslitt av all knekkingen. Det gjør ikke vondt, men jeg hater det virkelig etter så lang tid. Ikke føler jeg at akkurat den delen av behandlingen hjelper så veldig, heller. Til dere som har prøvd begge deler, er fysioterapeut et godt alternativ?

Anonymkode: 1d14a...b74

Ja, det var kanskje en ide å skrive hva slags problem jeg har... Det er det typiske, brystrygg, nakke, og en hofte. Disse  problemene henger jo sammen.

@Lykkedykker, driver ikke manuellterapeutene og knekker opp også?  Jeg orker ikke mer av det! Uansett, hvis noen har erfaring heller enn synsing så blir jeg glad. :) 

Anonymkode: 1d14a...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når jeg gikk til kiropraktor så foretok hun nålbehandling samt en spesiell massasje på korsrygg som var mitt problem og etter to ganger var jeg fin igjen. 

Anonymkode: 220d5...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det var kanskje en ide å skrive hva slags problem jeg har... Det er det typiske, brystrygg, nakke, og en hofte. Disse  problemene henger jo sammen.

@Lykkedykker, driver ikke manuellterapeutene og knekker opp også?  Jeg orker ikke mer av det! Uansett, hvis noen har erfaring heller enn synsing så blir jeg glad. :) 

Anonymkode: 1d14a...b74

Nei, en manuellterapeut er utdannet fysioterapeut i bunn. De arbeider bredere med muskel og skjelettplager i hele kroppen. De fokuserer på mobilisering, mykvevsteknikker, trening, og øvelser. 
 

Jeg har bekhterev, og ble bare verre etter en tur til kiropraktor. Manuellterapeuten hjalp meg mye mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kiropraktor er også utdannet fysioterapeut. Bruker begge delene i behandling alt etter hva problemet er. 

Anonymkode: f46a6...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slitt med rygg og skuldre i 20 år, og sverger til naprapat. Har 2-6 behandlinger i året.

Anonymkode: c49a8...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (13 minutter siden):

Nei, en manuellterapeut er utdannet fysioterapeut i bunn. De arbeider bredere med muskel og skjelettplager i hele kroppen. De fokuserer på mobilisering, mykvevsteknikker, trening, og øvelser. 
 

Jeg har bekhterev, og ble bare verre etter en tur til kiropraktor. Manuellterapeuten hjalp meg mye mer. 

Okei, da vet du jo hva du snakker om, jeg beklager! 

Jeg vet at en manuellterapeut er en fysioterapeut med master. Jeg mener bare å ha lest noe et eller annet sted om at de også knekker opp. Men da vet jeg det. :) 

 

 

 

Anonymkode: 1d14a...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med fysioterapeut mot plager som mine? 

Jeg vet en med lignende problem som meg som ikke fikk noen hjelp som helst fra naprapatbehandling, AB 594. Så der er jeg litt skeptisk. Men takk for forslag likevel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hva problemene dine kommer av, men det er jo bare å prøve et par timer hos fysio og se om du synes det hjelper bedre.

Anonymkode: f4625...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...