Brunello Skrevet 5. oktober 2024 #41 Del Skrevet 5. oktober 2024 minister-mio skrev (På 4.10.2024 den 22.16): Det blir som med en Rolex Det er jeg ikke enig med deg i. Jeg er enig i at Rolex er for dyrt, men en klokke kan man bruke hver dag året rundt. Slike vesker som dette er ekstremt upraktiske og passer langt fra til alle anledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 5. oktober 2024 #42 Del Skrevet 5. oktober 2024 Brunello skrev (1 time siden): Det er jeg ikke enig med deg i. Jeg er enig i at Rolex er for dyrt, men en klokke kan man bruke hver dag året rundt. Slike vesker som dette er ekstremt upraktiske og passer langt fra til alle anledninger. Godt poeng det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #43 Del Skrevet 6. oktober 2024 Brunello skrev (9 timer siden): Det er jeg ikke enig med deg i. Jeg er enig i at Rolex er for dyrt, men en klokke kan man bruke hver dag året rundt. Slike vesker som dette er ekstremt upraktiske og passer langt fra til alle anledninger. Jeg har da en veske med meg hver eneste dag, ofte bytter jeg mellom dag og kveld også, og bruker to på en dag. En av de første jeg kjøpte har vært i nesten ukentlig bruk i 15 år nå. En Rolex ser jeg faktisk ikke at har en praktisk funksjon. Klokka har jeg jo på telefonen. En smart-klokke blir noe annet. Anonymkode: 3f6f8...6b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #44 Del Skrevet 6. oktober 2024 Brunello skrev (11 timer siden): Det er jeg ikke enig med deg i. Jeg er enig i at Rolex er for dyrt, men en klokke kan man bruke hver dag året rundt. Slike vesker som dette er ekstremt upraktiske og passer langt fra til alle anledninger. Jeg hadde brukt den der vesken daglig om jeg hadde hatt den 🤷♀️ Anonymkode: 24998...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #45 Del Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde brukt den der vesken daglig om jeg hadde hatt den 🤷♀️ Anonymkode: 24998...2b2 Neppe, i og med hvor upraktisk den er å åpne/lukke samt at den mangler skulderstropp. I tillegg får Hermès vesker slitasje på akkurat samme måte som andre vesker, noe som reduserer verdien. Anonymkode: 42d91...c9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #46 Del Skrevet 7. oktober 2024 Birkin 🤩 Drømmeveska. Anonymkode: 5ca61...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 7. oktober 2024 #47 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 20.54): Forsøkte å Google vesken, og fant en som ligger ute til salg for over 50.000 euro. Fant også TV til 2,5 millioner dollar, så det finnes mye dyrt og eksklusivt. Anonymkode: 817c1...a9b Finner du TV til 2,5 mill dollar, snakker vi om panelstørrelser som forklarer prisen. På grunn av antall feilpixler som kan komme i store panel, er et panel som er feilfritt nok til salg veldig sjeldne, og prisen vokser markant med hver tomme. Selv med perfekt skinn, og profesjonelt håndtverk, kommer man aldri opp på ett alvorlig kostbilde for en slik veske. Så dette er ren etterspørsel pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #48 Del Skrevet 7. oktober 2024 Druid skrev (39 minutter siden): Finner du TV til 2,5 mill dollar, snakker vi om panelstørrelser som forklarer prisen. På grunn av antall feilpixler som kan komme i store panel, er et panel som er feilfritt nok til salg veldig sjeldne, og prisen vokser markant med hver tomme. Selv med perfekt skinn, og profesjonelt håndtverk, kommer man aldri opp på ett alvorlig kostbilde for en slik veske. Så dette er ren etterspørsel pris. Slik er det jo ofte. Hver gang du kjøper bolig, for eksempel. Eller hytte. Akkurat hva den kostet å bygge er nesten irrelevant. Faktisk pris kan være mye høyere, eller mye lavere. Anonymkode: 3f6f8...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #49 Del Skrevet 12. oktober 2024 Alt som kan samles på og som har folk som vil ha det, vil holde en viss verdi. Hermès er gode her da de bruker mye FOMO i markedsføringen sin - de lager flere tusen vesker i året, men de holder akkurat nok igjen til at det ikke havner så mange vesker på markedet at prisen kræsjer. Men det er et skjørt system og jeg har sett andre samleobjekter kræsje før fordi folk har fått dårligere råd eller det har mistet status. Samtidig ansees de som en trygg investering. Mange har også god nok råd til å bruke veskene sine som hverdagsvesker og ikke bare som noe man såvidt tør å ta på. Og det skal Hermès ha, de bruker ekstremt gode materialer. Veskene deres vil slites mye saktere enn andre merker, i alle fall de i skinn. Og alt sys for hånd, kantene males i flere omganger for hånd osv., så de har vesentlig høyere produksjonskostnader enn hva f.eks Bottega Veneta ville hatt. Likevel vil materialkostnadene kanskje være på 1000-lappen for en veske, så kommer prisen for håndtverket som kanskje kommer på 2-3000.. så er det nærliggende å tro at de bruker ganske mye på markedsføring, fasade, leiepriser i de mest fasjonable gatene i verden, influensere og kjendiskontakter osv. Selvfølgelig har nok eierne råd til kaviar på egget og vel så det da de har helt sinnsyke markups på det de lager, men de produserer jo med vilje mindre og for et mer snevert marked, så for eksempel selskapet H&M tjener nesten det dobbelte i året rett og slett fordi de selger i så store volum. Dette ble langt, men jeg synes det er utrolig interessant å se hvordan produksjon, sosial status, merkevare og alt henger sammen. Hadde jeg hatt vulgært mye penger, hadde jeg lett vurdert veska på det første bildet. Samtidig er det vanligere å selge brukt Hermès gjennom egne forhandlere, så jeg ville vært skeptisk til å bruke Finn. Anonymkode: 665a7...e6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #50 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alt som kan samles på og som har folk som vil ha det, vil holde en viss verdi. Hermès er gode her da de bruker mye FOMO i markedsføringen sin - de lager flere tusen vesker i året, men de holder akkurat nok igjen til at det ikke havner så mange vesker på markedet at prisen kræsjer. Men det er et skjørt system og jeg har sett andre samleobjekter kræsje før fordi folk har fått dårligere råd eller det har mistet status. Samtidig ansees de som en trygg investering. Mange har også god nok råd til å bruke veskene sine som hverdagsvesker og ikke bare som noe man såvidt tør å ta på. Og det skal Hermès ha, de bruker ekstremt gode materialer. Veskene deres vil slites mye saktere enn andre merker, i alle fall de i skinn. Og alt sys for hånd, kantene males i flere omganger for hånd osv., så de har vesentlig høyere produksjonskostnader enn hva f.eks Bottega Veneta ville hatt. Likevel vil materialkostnadene kanskje være på 1000-lappen for en veske, så kommer prisen for håndtverket som kanskje kommer på 2-3000.. så er det nærliggende å tro at de bruker ganske mye på markedsføring, fasade, leiepriser i de mest fasjonable gatene i verden, influensere og kjendiskontakter osv. Selvfølgelig har nok eierne råd til kaviar på egget og vel så det da de har helt sinnsyke markups på det de lager, men de produserer jo med vilje mindre og for et mer snevert marked, så for eksempel selskapet H&M tjener nesten det dobbelte i året rett og slett fordi de selger i så store volum. Dette ble langt, men jeg synes det er utrolig interessant å se hvordan produksjon, sosial status, merkevare og alt henger sammen. Hadde jeg hatt vulgært mye penger, hadde jeg lett vurdert veska på det første bildet. Samtidig er det vanligere å selge brukt Hermès gjennom egne forhandlere, så jeg ville vært skeptisk til å bruke Finn. Anonymkode: 665a7...e6e Den siste setningen din er verd å merke seg ekstra godt. Anonymkode: 847e8...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #51 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 6.10.2024 den 18.32): Neppe, i og med hvor upraktisk den er å åpne/lukke samt at den mangler skulderstropp. I tillegg får Hermès vesker slitasje på akkurat samme måte som andre vesker, noe som reduserer verdien. Anonymkode: 42d91...c9b Det vet du vel ingenting om? Jeg går ofte med vesker uten skulderstropp, og om jeg hadde en Hermès-veske hadde jeg ikke brydd meg om slitasje. Jeg har flere design-vesker (ikke til den prisen såklart) og jeg bryr meg ikke om at de faller i verdi. Det er (for meg) en bruksgjenstand, ikke et investeringsobjekt. Anonymkode: 24998...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #52 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 8.58): Det vet du vel ingenting om? Jeg går ofte med vesker uten skulderstropp, og om jeg hadde en Hermès-veske hadde jeg ikke brydd meg om slitasje. Jeg har flere design-vesker (ikke til den prisen såklart) og jeg bryr meg ikke om at de faller i verdi. Det er (for meg) en bruksgjenstand, ikke et investeringsobjekt. Anonymkode: 24998...2b2 Nå var dette svar til en bruker som mente at akkurat denne veska, som allerede selges til det dobbelte av butikkpris, var et godt investeringsobjekt. Og hva jeg vet om Hermès vesker vet du (åpenbart) lite om. Anonymkode: 42d91...c9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #53 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå var dette svar til en bruker som mente at akkurat denne veska, som allerede selges til det dobbelte av butikkpris, var et godt investeringsobjekt. Og hva jeg vet om Hermès vesker vet du (åpenbart) lite om. Anonymkode: 42d91...c9b Nei? Det var ikke det jeg diskuterte da jeg svarte deg, men ok 😄 Anonymkode: 24998...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #54 Del Skrevet 22. oktober 2024 Skjønner ikke dette hatet enkelte har mot designervesker? Jeg har noen vesker fra typ Mulberry, Chanel og Prada jeg har kjøpt second hand, men jeg har jo kjøpt dem fordi jeg synes de er fine og ikke fordi jeg føler meg dårligere uten? Jeg har vesker fra H&M og Zara også liksom, jeg føler meg akkurat like fin med dem - velger veske utifra hva jeg har på meg ellers. En dag blir det Zara, en dag blir det Prada. At noen skal henge seg opp i det skjønner jeg ikke. Jeg henger meg jo ikke oppi hva andre bruker penger på; om de har jakke til 100kr eller 10.000kr, om de har klokke fra lekebutikken eller Rolex, om de har arvede langrennski eller nye, osv. Anonymkode: 0a0bb...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #55 Del Skrevet 23. oktober 2024 Brunello skrev (På 5.10.2024 den 22.50): Det er jeg ikke enig med deg i. Jeg er enig i at Rolex er for dyrt, men en klokke kan man bruke hver dag året rundt. Slike vesker som dette er ekstremt upraktiske og passer langt fra til alle anledninger. Slike vesker kan fint brukes i hverdagen, mange kjøper de også som investerings objekt. Det er en venteliste på 2 år for å kunne bli tilbudt å kjøpe en slik men først må du ha vært en god kunde av butikken og opparbeidet deg til å få lov til å kjøpe. Ikke får du velge farge og skinn heller. Disse veskene koster mer brukt enn som ny. Er du så heldig og får tak i en skjelden variant så kan den fort dobbles i pris på brukt markede. Finnes også egne butikker som tar inn og selger disse. Jeg personlig ville ikke brukt en slik da det ikke er min veskestil men mulig jeg hadde kjøpt en viss jeg fikk en god deal på en kun for å videre selge. En bil faller i pris i øyeblikket du vrir om nøkkelen og ruller ut av forhandleren. Bil er ikke et godt invisteringsobjekt utenom viss vi snakker om luksus segmentet eller enkelte skjelden veteran biler. Anonymkode: 1f53d...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå