Gå til innhold

Samboer min sjekker min tlf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe å skjule og sier til han at han kan bare se så mye han vil. Jeg ga jo han mitt passord, men allikevel så ser han i skjult. Hvis jeg går ut av rommet og legger igjen tlf så sjekker han og legger den vekk så fort jeg kommer tilbake. 
Jeg begynner å merke at dette påvirker mine følelser for han, ønsker ikke å være sammen med en person som gjør sånt mot meg. Han må ha tillit til meg.

Anonymkode: 900d4...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skift passord og ta en alvorsprat med han. 
 

Anonymkode: 3a1c8...26f

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (Akkurat nå):

Skift passord.

Skifte kjæreste er enda lurere! 

Anonymkode: 3bce3...642

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han kontrollerende på andre måter også? 

Anonymkode: c07e7...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har vel lagt litt opp til det selv. Mistanker eller ren nysgjerrighet kan styre ham da.

For min del er det helt uaktuelt å legge opp til sånt. Å overvåkes er en av mine største skrekker, jeg setter stor pris på personlig frihet selv uten å ha ting å skjule.

Dessuten respekterer jeg mine kontakters privatliv. Jeg slipper ikke andre til som kan lese deres meldinger til meg. Det synes jeg er fullstendig på trynet å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gjort det slutt. 

Anonymkode: f1740...45f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må du slutte å gjøre ting du ikke ønsker, vil du ha telefonen privat så er den privat, samme gjelder for alle andre. Du kan ikke si en ting og så bli sur for at han gjør som du sier. 

Anonymkode: 3a1c8...26f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig situasjon egentlig, mange vil vel si at du må prate med han om det men det regner jeg med at du har gjort et par ganger alt? Personlig synes jeg det skal være grenser på privatliv selvom man er i et forhold. Det handler om, som du sier tillit. Hvis partneren din ikke føler at han kan stole på deg selv når du sier du ikke har noe å gjemme i tillegg til at du gir han passodet ditt, så må han gå inn i seg selv. Det oser usikkerhet, som er lov, men det blir invadering av privatliv. Kan tenke meg at dette er en fyr som kan gå gjennom private meldinger med venninnene dine også. Det kommer en tid hvor det ikke er ok lenger.

Anonymkode: 91442...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skifte kjæreste er enda lurere! 

Anonymkode: 3bce3...642

Sant nok, men tenkte jeg ikke skulle rope "Dump han" i første innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk lar kjæresten sin gjøre er ikke bare mellom dem. Jeg ville føle det ekstremt ubehagelig hvis mine venninner lot kjærestene sine lese meldinger mellom oss. Det er ikke bare ens eget privatliv man utleverer. 

  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,  jeg føler at hvis jeg bytter passord så tror han i alle fall at jeg har noe å skjule

Anonymkode: 900d4...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her,  jeg føler at hvis jeg bytter passord så tror han i alle fall at jeg har noe å skjule

Anonymkode: 900d4...a13

Forklar ham konseptet privatliv, både ditt og det til de du kommuniserer med. Hvis han hverken respekterer det eller stoler på deg, og du ikke tør å opponere mot ham i det som burde være en enkel og selvfølgelig sak, er det på tide å vurdere om det ikke bare er passordet som har gått ut på dato.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her,  jeg føler at hvis jeg bytter passord så tror han i alle fall at jeg har noe å skjule

Anonymkode: 900d4...a13

Ja nok en gang da, en felle du har lagt opp til selv.

Men du kan forklare da, ut fra ting du har lært herfra, at du beskytter dine kontakers privatliv. Bare skift passord, og svar det dersom han stiller spørsmål. Han burde virkelig ha god grunn til å stille spørsmålet også, så da kan du stille med egne spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS her,  jeg føler at hvis jeg bytter passord så tror han i alle fall at jeg har noe å skjule

Anonymkode: 900d4...a13

Det vil han nok ja, hvis du gjør det uten å forklare.

Vet vennene dine at han er med å "lytter" på alle samtaler dere har? Eller lar du de tro at de kan snakke privat med deg via meldinger?

Anonymkode: 78fa4...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

TS her,  jeg føler at hvis jeg bytter passord så tror han i alle fall at jeg har noe å skjule

Anonymkode: 900d4...a13

Da sier du bare at du ikke vil at dine venninners private meldinger til deg skal leses av andre enn deg. De stoler på deg og at du ikke deler det de betror deg. Det kan være (for alt din samboer vet) intime betroelser ingen andre skal se!

Skjønner han ikke det, så... 

Ja, jeg hadde byttet passord og forklart han det ovenfor. Lager han bråk eller blir ufin, så er det over og ut. Hvis han truer med at det er slutt om du ikke gir han tilgang, så sier du bare "Ja vel, da er det slutt da."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Umulig situasjon TS, då har to valg - ta kampen (og det vil neppe løse seg på noen god måte) eller si fra til familie, venner og bekjente at han bruker gå gjennom telefonen din slik de slipper få sine greier delt liksom og lev med den situasjonen resten av livet..

Anonymkode: c2272...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Umulig situasjon TS, då har to valg - ta kampen (og det vil neppe løse seg på noen god måte) eller si fra til familie, venner og bekjente at han bruker gå gjennom telefonen din slik de slipper få sine greier delt liksom og lev med den situasjonen resten av livet..

Anonymkode: c2272...8ca

Vel, det er et valg å avslutte forholdet også da. Det beste valget. 

Anonymkode: 721f5...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, det er et valg å avslutte forholdet også da. Det beste valget. 

Anonymkode: 721f5...7f0

ja det ligger i kortene om hun velger option 1 siden det nok blir resultatet av å ta kampen

Anonymkode: c2272...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du sammen med en mann som ikke respekterer deg, som ikke stoler på deg, en som får deg til å føle så mye ubehag? Han har manipulert deg også, ergo blir du psyket ned i dette forholdet. Det ødelegger deg.

Kom deg unna!

Og når du har gjort det - få mobilen din sjekket for ev. spywear e.l., for han er en slik som godt kan forsøke å kontrollere deg på alle måter, og nå har han dessverre hatt fri tilgang til din mobil.

Det eneste rette er å komme seg ut av slike ødeleggende forhold, Ts!

Anonymkode: a3e16...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...