Gå til innhold

"Shit testing". Hva er egentlig poenget?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det å si at man er syk har nærmest ingen skadelige konsekvenser for mottakeren, kontra skaden av å møte dem som responderer unaturlig og negativt på det at noen er syk.

Det har vært nesten høysesong for sykdom i flere år og spesielt i korona tider, er det jo bra om fok holder seg hjemme om de er syke. De som blir sinnte vet ikke at det er en løgn. 

Om noen løy om at de har kreft er det red flagg, men om noen sier de har fått influensa. Å som om det krever noen å gi dem god bedring, det er ikke akkurat innsats å bry seg litt om noen er syke, selv om den sykdommen er hypotetisk. 

Det er ikke alvorlig. Har dere lyst til å møte narsisiter? 

Anonymkode: 8887d...4d5

Nei jeg ønsker ikke møte en narsissist. Og testing som blir beskrevet her er et godt tegn på narsissisme. Spesielt denne setningen "kan du ikke takle meg på mitt verste fortjener du ikke å være med meg på mitt beste".

Anonymkode: 83b01...c3f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det å si at man er syk har nærmest ingen skadelige konsekvenser for mottakeren, kontra skaden av å møte dem som responderer unaturlig og negativt på det at noen er syk.

Det har vært nesten høysesong for sykdom i flere år og spesielt i korona tider, er det jo bra om fok holder seg hjemme om de er syke. De som blir sinnte vet ikke at det er en løgn. 

Om noen løy om at de har kreft er det red flagg, men om noen sier de har fått influensa. Å som om det krever noen å gi dem god bedring, det er ikke akkurat innsats å bry seg litt om noen er syke, selv om den sykdommen er hypotetisk. 

Det er ikke alvorlig. Har dere lyst til å møte narsisiter? 

Det er bare folk på KG som tror det lurer en narsissist bak annethvert hjørne. 

Alle drittsekker er ikke narsissister. Og at noen kanskje av en eller annen årsak glemmer å si «god bedring» betyr heller ikke at vedkommende er narsissist eller drittsekk.

Anonymkode: 9750e...6bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare folk på KG som tror det lurer en narsissist bak annethvert hjørne. 

Alle drittsekker er ikke narsissister. Og at noen kanskje av en eller annen årsak glemmer å si «god bedring» betyr heller ikke at vedkommende er narsissist eller drittsekk.

Det er narsisiter på apper, selv om ikke alle er. Å hvorfor må noen date dem som ikke klarer å si god bedring? 

For meg er omsorgsevne kjempe viktig, men du står fritt til å date folk som ikke bryr seg så mye. Er lov å ha krav og vi passer med ulike mennesker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gjør sykt mye dumt! Dette er omtrent like fornuftig som en tide pod challenge🤦‍♀️

En tidligere kommentar som sa dette var trailertrash syntes jeg stemte veldig bra. 

Når man er omtrent like moden som en 13 åring og heller ikke smart nok til å se hvordan ett menneske er uten å skape tilgjorte situasjoner så tenker jeg de ikke har noe på dating markedet å gjøre.

Jeg har også blitt løyet til om sykdom, kan ikke si annet enn at det er patetisk og jeg mistet all respekt for vedkommende. 

Man kan ikke ta snarveier når man blir kjent med folk. Det tar tid og man må møte opp på en ærlig til tilstedeværende måte.

Det de holder på med kommer ikke til å resultere i noe annet enn frustrerte og sinte mennesker. Jeg blir også sur om du er respektløs og kastet bort tiden min på fjas. 

Anonymkode: 79b62...6ba

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei jeg ønsker ikke møte en narsissist. Og testing som blir beskrevet her er et godt tegn på narsissisme. Spesielt denne setningen "kan du ikke takle meg på mitt verste fortjener du ikke å være med meg på mitt beste".

Men om det verste er influensa, er det da en narsisist? 

Skulle det ikke vært noe mer oppsiktsvekkende? Hun ts snakker om har større mangel på selvinnsikt og konsekvent tenkning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er åpenbart ikke en menneskekjenner. En narsissist møter lett opp med kyllingsuppe og skjemmer deg bort mens du later som du er syk i en dating fase..

En veldig grei fyr kan glemme en høflighetsfrase som god bedring og likevel stille opp for deg hver eneste dag om du får uhelbredelig kreft. 

Det er så latterlig naivt at du tror sånn en «test» sier noe som helst om ett menneske at jeg vet ikke om jeg  skal le eller grine.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er åpenbart ikke en menneskekjenner. En narsissist møter lett opp med kyllingsuppe og skjemmer deg bort mens du later som du er syk i en dating fase..

En veldig grei fyr kan glemme en høflighetsfrase som god bedring og likevel stille opp for deg hver eneste dag om du får uhelbredelig kreft. 

Det er så latterlig naivt at du tror sånn en «test» sier noe som helst om ett menneske at jeg vet ikke om jeg  skal le eller grine.

Tror du svarte feil person 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi jeg er bevisst i valgene mine og har lært meg noen smarte teknikker for å raskere finne ut av hvem som matcher meg?  

Anonymkode: 4c5fa...a1e

Å date er ikke som å handle på butikken

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette utviklet seg til å bli en veldig interessant meningsutveksling, og jeg vil takke AB ...a1e.  Selv om jeg er totalt uenig i mye av det du sier, synes jeg det har vært interessant å få et lite innblikk i tankegangen din.

Trådstarter

Anonymkode: 0e970...c6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 17.33):

Jeg er selv en middelaldrende gift kvinne, men jeg har mye kontakt med yngre voksne.

Noe flere av de yngre voksne jeg har kontakt med har snakket om den siste tiden er "shit testing". Det de bruker som begrunnelse for testingen er  "kan du ikke takle meg på mitt verste fortjener du ikke å være med meg på mitt beste".

Ok, jeg kan til nød se logikken i det, men testingen går så mye lengre enn det.

Den ene er en kvinne i alderen 28-30 år.  Hun fikk besøk av en hun hadde flørtet med en stund.

Mens han var der prøvde hun å provosere frem krangler, uten hell.  Hun lot som om hun var syk, og han stelte for henne.  Hun ba ham dra hjem, og han sa "ok, jeg drar".   (Husk at dette er hennes ord, jeg kjenner ikke hans side av historien)

Hun mente han manglet lidenskap, at han var en tøffelhelt, men ville gjøre en siste test med å be ham låne henne penger.

Hun kom ikke så langt før han kontaktet henne og sa at de passet bedre som venner.  Da ɓle hun rasende fornærmet.

Nå har hun invitert en annen hjem til seg i helga, og planlegger en offentlig date der hun vet at den forrige flørten vil være, fordi hun vil gjøre første flørten sjalu for å vise ham hva han går glipp av.

Hun fortalte dette til flere i en gruppe, og de andre sa seg enige, han fortjener dette, mens jeg satt der som et stort spørsmålstegn.  Det eneste jeg sa var "hvorfor?".

Kan noen forklare en gammel dame hva som er vitsen med slikt spill?

Jeg har datet i 5 år nå (M37), og jeg kjenner veldig godt igjen den typen du beskriver her. Jeg kan ikke fordra dette spillet, og tålmodigheten min er lik null når jeg oppdager det. Det er en rar holdning å ha, dette med at man ikke fortjener en på sitt beste, når man ikke takler dem på sitt verste. Når det da er slik at det er det beste med en som gjør at vi takler det verste. 
Det er synd, for jeg tror egentlig mange av disse kvinnene egentlig er noen flotte damer. De må bare tørre å være det

Anonymkode: 47a4c...fa5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei jeg kan fint komme for sent eller måtte avlyse en date. Jeg blir selvfølgelig syk jeg som alle andre og det vil skje i ett forhold. Å få noen til å dulte borti oss for å se reaksjon har ingenting med hvem jeg er å gjøre. Det er også viktig å legge til at jeg engasjerer meg i å bli kjent, og tar på meg ekstra energi når det trengs på datene våre. Jeg er min beste versjon men jeg gidder ikke kaste bort tiden min på noen som ikke fortjener den. Dermed kjører jeg på med slike situasjoner som vil skje, tidlig i blikjentskapet. 

Og hvordan har dette funka for deg? Om du ennå er singel så sier det jo litt om hvor "godt" strategien har fungert så kangt

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 17.33):

Jeg er selv en middelaldrende gift kvinne, men jeg har mye kontakt med yngre voksne.

Noe flere av de yngre voksne jeg har kontakt med har snakket om den siste tiden er "shit testing". Det de bruker som begrunnelse for testingen er  "kan du ikke takle meg på mitt verste fortjener du ikke å være med meg på mitt beste".

Ok, jeg kan til nød se logikken i det, men testingen går så mye lengre enn det.

Den ene er en kvinne i alderen 28-30 år.  Hun fikk besøk av en hun hadde flørtet med en stund.

Mens han var der prøvde hun å provosere frem krangler, uten hell.  Hun lot som om hun var syk, og han stelte for henne.  Hun ba ham dra hjem, og han sa "ok, jeg drar".   (Husk at dette er hennes ord, jeg kjenner ikke hans side av historien)

Hun mente han manglet lidenskap, at han var en tøffelhelt, men ville gjøre en siste test med å be ham låne henne penger.

Hun kom ikke så langt før han kontaktet henne og sa at de passet bedre som venner.  Da ɓle hun rasende fornærmet.

Nå har hun invitert en annen hjem til seg i helga, og planlegger en offentlig date der hun vet at den forrige flørten vil være, fordi hun vil gjøre første flørten sjalu for å vise ham hva han går glipp av.

Hun fortalte dette til flere i en gruppe, og de andre sa seg enige, han fortjener dette, mens jeg satt der som et stort spørsmålstegn.  Det eneste jeg sa var "hvorfor?".

Kan noen forklare en gammel dame hva som er vitsen med slikt spill?

Fordi urgamle busemannspisende oldingmenn liker å prompe og bæsje. 

Anonymkode: 937d4...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (17 timer siden):

Å date er ikke som å handle på butikken

Nei det er ikke det. Derfor dater jeg heller ikke som om jeg handler på butikken.  Jeg dater for å treffe den personen jeg skal være sammen med resten av livet. Som innehar egenskaper som er viktige for at relasjonen vi skal skape sammen blir fin. Jeg er ferdig med å date som om jeg handler på butikken og gå etter det som ser best ut eller er på tilbud den dagen.  Jeg bruker TID på hver person jeg treffer. Ikke bare i dialogfasen for å lytte til det han forteller meg om seg selv og hva han ønsker seg. Men også i datingfasen for å finne ut om det han har sagt stemmer med virkeligheten. 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg fortsetter hverken med han som kommer med kyllingsuppe og lovebomber meg eller han som ikke sier god bedring og heller sutrer over at ting ikke gikk veien hans. 

Maleficenta skrev (13 timer siden):

Og hvordan har dette funka for deg? Om du ennå er singel så sier det jo litt om hvor "godt" strategien har fungert så kangt

Det har fungert og fungerer veldig bra.  Jeg begynte å lete etter en kjæreste for 6 måneder siden og er nå i ferd med å bli kjent med mann nummer 3 som jeg har blitt kjent med over tid. De andre falt raskt fra på grunn av hvordan de reagerte på ting. De to som jeg avsluttet det med var fine fyrer men vi var bare på forskjellige plass i livet eller ønsket noe annet for relasjonen.  Han jeg dater nå virker utrolig stabil og trygg på seg selv. Vi har datet i litt over 4 uker og for hver gang vi er sammen blir det bedre og bedre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg mener det er veldig lurt å teste den andre personen for å se det automatiske reaksjonsmønsteret man har og hvor tolmodig og hvor mye man tåler av den andre. Altså ikke at man skal lage full drama og styr, for da viser du at du ikke egner deg i en relasjon, men kanskje komme for sent til en date, leke syk for å se reaksjon, invitere noen man kjenner til å dukke opp på en av datene, ta med personen på noe som er personlig utfordrende, etc 

Dette er mind games, du bør heller bare bli kjent med noen. 

Anonymkode: bb2ff...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette utviklet seg til å bli en veldig interessant meningsutveksling, og jeg vil takke AB ...a1e.  Selv om jeg er totalt uenig i mye av det du sier, synes jeg det har vært interessant å få et lite innblikk i tankegangen din.

Trådstarter

Fint å kunne bidra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dere gjør så mye av så lite, at jeg begynner å lure på om dere er sånne folk som blir sinnte om noen sier de er syke. Og grunnen til at dere ikke liker det er fordi dere ikke består denne veldig simple uskyldige testen.

Jeg har tenkt det samme. Og det bekrefter for meg hvor viktig slike tester er for å luke ut slike mennesker. Det er mye meg meg meg i denne tråden og flere viser at de ikke ville brydd seg om noen ikke sa god bedring når man forteller at man er syk. Hvorfor vil man date et slik menneske?  Jeg begynner nå å forstå hvorfor det er så mange tråder her inne med "hva skal jeg gjøre videre..." "hva tenker dere om dette..." som omhandler begynnende relasjoner med menn eller kvinner som jeg ikke ville tatt på med tang engang pga oppførselen deres.  Mens de som skriver trådene lurer på hvordan de kan få de mer interessert eller ta relasjonen videre.  Er single virkelig så ute å kjører når det kommer til partnervalg?? 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men når du later som du er syk, antar jeg det er forkjølelse eller noe sånt. Hvor mye empati og omsorg utover den rene høflighetsfrasen «det høres kjipt ut, god bedring» forventer du? 

Ingenting. Det holder i massevis og er den reaksjonen som er mest balansert og sunn i mine øyne. Null drama og styr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette er mind games, du bør heller bare bli kjent med noen. 

Dette er når jeg holder på å bli kjent med dem og har blitt kjent med dem en stund.  Eller når jeg har en følelse av at her har jeg med en drama queen mann, eller noe annet jeg ikke vil ha å gjøre. Da kjører jeg en liten test for å se reaksjonen for å ikke kaste bort mer tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Trådstarter

Jeg må også si at damen i hovedinnlegget ditt ikke virker som om hun bør involvere seg med noen. Hun er tydeligvis ikke på en bra plass og ser ikke verdien av de som hun møter. Kun opptatt av seg selv. Jeg er ikke i mot testing, men jeg er i mot å involvere seg med andre mennesker hvis man er uegnet til å være i en sunn og fin relasjon.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette er når jeg holder på å bli kjent med dem og har blitt kjent med dem en stund.  Eller når jeg har en følelse av at her har jeg med en drama queen mann, eller noe annet jeg ikke vil ha å gjøre. Da kjører jeg en liten test for å se reaksjonen for å ikke kaste bort mer tid. 

Ja ok trodde du mente dette helt i starten sånn før du ble kjent. Men er ikke sikkert dine tester blir sett på som shit testing da, jeg også har testet noen menn flere uker/måneder inn i relasjon, men ikke stygg test. Feks ene fyren virka veldig clingy så jeg sa til ham at jeg kan ikke treffes den og den kvelden, og han spurte hva jeg skulle så jeg sa ærlig at jeg ville være alene og gjøre håndarbeid, for å se hva han sa. Han sa det høres teit ut. Arkivert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja ok trodde du mente dette helt i starten sånn før du ble kjent. Men er ikke sikkert dine tester blir sett på som shit testing da, jeg også har testet noen menn flere uker/måneder inn i relasjon, men ikke stygg test. Feks ene fyren virka veldig clingy så jeg sa til ham at jeg kan ikke treffes den og den kvelden, og han spurte hva jeg skulle så jeg sa ærlig at jeg ville være alene og gjøre håndarbeid, for å se hva han sa. Han sa det høres teit ut. Arkivert. 

Ja dette er av samme type test som jeg gjør. Testing to find out shit. At det er definert med at man oppfører seg ufyselig for å se reaksjon er utrolig dumt, og de damene som gjør det ødelegger bare for seg selv og viser at de ikke er modne for en stabil og sunn relasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...