Gå til innhold

Lei meg etter første møte med barna hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Første det eldste barnet sa etter å ha takket for gava jeg hadde med til hver av de, var at jeg hadde rare øyne. Kjæresten min bare lo det vekk og gjorde de heller opptatt med gavene. 

Hvor gammel da? Er det en 17 åring, så er jo det veldig frekt. Men er det et lite barn så ville jeg ledd det bort. Og det har jeg gjort i samme situasjon før, jenta til eksen sa jeg hadde rare øyne, og det har jeg vel for et barn som aldri har sett noen sjele før 

Anonymkode: 5262d...4fa

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo veldig relevant hvor gamle barna er. Min femåring slenger sånn dritt til meg og faren hver dag😂 ofte når hun opplever motstand, eller om hun blir satt i en situasjon hun ikke vet hvordan hun skal håndtere. Og hu er på ingen måte aleine om det, sånn drittslenging er en uting de hører/lærer i bhg, evt på tv. (Det sier bhg selv)

Jeg bare gjentar til det kjedsommelige at sånn snakker vi ikke til andre, (evt. overser om det ikke er så ille) og kommer med andre eksempler på ting som er greit å si eller gjøre. 

Endret av Lija
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og jeg blir stadig kalt en bæsj og en promp av min 4 åring. Jeg later som jeg blir skikkelig sint og begynner å lekebryte med han. Han elsker det. Er han i dårlig humør så er jeg bare dum og kjedelig. Da får han lov å kjede seg

Anonymkode: 2b589...71c

Da har du feilet i oppdragelsen i 4 år.

Anonymkode: c69a3...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da har du feilet i oppdragelsen i 4 år.

Anonymkode: c69a3...942

Heheh, neppe. Han er tvers igjennom god mot alle rundt seg ;) Og ikke minst er han et lykkelig og trygt barn. Akkurat hva jeg ønsker å få til. 

Anonymkode: 2b589...71c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heheh, neppe. Han er tvers igjennom god mot alle rundt seg ;) Og ikke minst er han et lykkelig og trygt barn. Akkurat hva jeg ønsker å få til. 

Anonymkode: 2b589...71c

Tviler veldig på det, men det er lov å drømme.

Anonymkode: c69a3...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tviler veldig på det, men det er lov å drømme.

Anonymkode: c69a3...942

ok :) 

Anonymkode: 2b589...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det du opplever her er å bli testet. Du kommer inn i familien som den nye, den fremmede som deres pappa er så glad i. Den testingen vil du bare bestå om du leker med. Ikke ved å ta igjen, men ved å rett og slett leke. Tar du deg nær av slikt, da vil du ikke klare deg lenge. Du må jo vite at du hvilke øyne du selv har, og hvordan håret ditt er? Du er vel fornøyd med deg selv? Om små barn får deg til å bli veldig selvbevisst, da har du en utfordring. 

Anonymkode: 2b589...71c

Dette!!!

 

Og jeg har ikke barn selv en gang.

 

 

DU MÅ STÅ STØTT I DEG Selv om du skal date noen som har små barn. Barn sier mye rart. De plukker opp ord overalt, og slenger dem rundt om alt. De vet ikke nødvendigvis hva ordene betyr eller hvilken kraft ordet har.

Anonymkode: ae9fb...608

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neida. Var mer det at han som far (og min kjæreste) ikke sa noe på det. Skal jeg måtte høre slikt om utseendet mitt hver gang jeg er med de? 😞

Anonymkode: df9fd...782

Nei? Du synes han gjør en god jobb?

Så lenge de ikke irettesetter barna så vil jo barna si sånne ting 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Heheh, neppe. Han er tvers igjennom god mot alle rundt seg ;) Og ikke minst er han et lykkelig og trygt barn. Akkurat hva jeg ønsker å få til. 

Anonymkode: 2b589...71c

Denne tråden handler ikke om deg og ditt barn da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (4 minutter siden):

Denne tråden handler ikke om deg og ditt barn da. 

Fult klar over det. Beklager at jeg lot meg rive med som flere her for å bistå med et eksempel som kanskje kunne berolige TS. Men ja, jeg er veldig uenig i ditt og TS sitt fokus på mannen og oppdragelsen her. Her er det TS som mangler forståelse for hvordan barn er, hva de sier og gjør. Og ikke minst ikke klarer å skille mellom hva man kan forvente av små barn kontra voksne. Om noe, så oppfører TS seg som et barn her

Anonymkode: 2b589...71c

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dette er SMÅ barn. Ikke tenåringer...

Anonymkode: 54fc7...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du skal spørre far her om dette er noe han mener er korrekt oppførsel siden han ikke korrigerer barna sine!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fult klar over det. Beklager at jeg lot meg rive med som flere her for å bistå med et eksempel som kanskje kunne berolige TS. Men ja, jeg er veldig uenig i ditt og TS sitt fokus på mannen og oppdragelsen her. Her er det TS som mangler forståelse for hvordan barn er, hva de sier og gjør. Og ikke minst ikke klarer å skille mellom hva man kan forvente av små barn kontra voksne. Om noe, så oppfører TS seg som et barn her

Anonymkode: 2b589...71c

Tenker du ikke evner å se at det handler om at TS føler seg ikke sett. Far burde korrigert den dårlige oppførselen av sine barn. 
eller er du en av de som driver med fri oppdragelse å lar de styre på som de selv ønsker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er folk helt skada. Barnet tester selvsagt nye partnere, mye mulig fordi de har sterke negative følelser knyttet til separasjon og brudd. Det er en forsvarsmekanisme for å teste om 'du' og vil 'forlate' dem. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor hadde jeg korrigert barna om de sa sånt. Det er bare å begynne med i ung alder.

Barn trenger ofte å høre ting flere ganger før de forstår/det sitter. Og de hører ofte bedre etter når ting blir sagt (vennlig) foran andre, så det er en fin anledning til å si fra.

Ikke minst er det et viktig signal overfor deg. Så jeg forstår godt at du reagerer. Men min erfaring er at en del menn dessverre ler bort slikt - ganske lenge. 

Anonymkode: ab89c...92a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

barn sier mye rart, og de er flinke til å teste grenser, jeg vil tippe de er 2-4år slik som du beskriver det og er vel den fasen de er værst på det, trenger ikke vær ment som å vær stygg mot deg,

Kjæresten din burde jo absolutt sagt noe her, men muligens han og var veldig nervøs foran møte og ville ikke vær "streng far" første gang du møtte de. Trenger heller ikke å ha noe med oppdragelsen som mange over her mener.

Jeg tipper at dette ikke bli et varig problem, det går seg fort til når du blir bedre kjent med de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Fult klar over det. Beklager at jeg lot meg rive med som flere her for å bistå med et eksempel som kanskje kunne berolige TS. Men ja, jeg er veldig uenig i ditt og TS sitt fokus på mannen og oppdragelsen her. Her er det TS som mangler forståelse for hvordan barn er, hva de sier og gjør. Og ikke minst ikke klarer å skille mellom hva man kan forvente av små barn kontra voksne. Om noe, så oppfører TS seg som et barn her

Anonymkode: 2b589...71c

Vel Jeg hadde sagt til barnet at vi snakker ikke sånn om øynene til noen andre, feks.🤷  men du er uenig ja. Da er du vel ikke enig i at barna ikke mener noe vondt med det heller, Kansje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre slik barn kan si om dem tester ny partner. Enig med deg at det er rart far ikke reagerte. Han burde ha sagt noe der å da til barna. Om ikke så stor korrigering, burde han uansett etterpå ha snakket med barna og forklart at han forstår det er skummelt med pappa sin nye kjæreste osv, men at de ikke kan si sånn. Også burde han beklage ovenfor deg, og ha fortalt om samtalen han hadde med barna. Lovet deg at han skal følge det opp videre og hjelpe deg med å få en god relasjon til barna.

Anonymkode: 86e00...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (18 minutter siden):

Tenker du ikke evner å se at det handler om at TS føler seg ikke sett. Far burde korrigert den dårlige oppførselen av sine barn. 
eller er du en av de som driver med fri oppdragelse å lar de styre på som de selv ønsker?

I fare for å bli "irettesatt" av illevill igjen, så svarer jeg på det. Nei jeg praktiserer ikke fri oppdragelse. Ok, så føler ikke TS seg sett. Hun er en voksen dame som må forstå hvilke situasjon hun setter seg i. Konteksten for disse dumme kommentarene er helt essensielt. Hva hadde hun trodd? At hun bare skulle spasere rett inn og bli akseptert bare ved å gi en gave? Hun er nødt til å bevise at hun blir, selv om det blir vanskelig. Men nei, hun kommer ikke til å bli med mindre det er enkelt. Hun feilet med andre ord, og med mindre hun får øynene opp så vil hun feile igjen og igjen... med mindre hun bare dumper den mannen som dere mener er helt ubrukelig på barneoppdragelse. 

Anonymkode: 2b589...71c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (5 minutter siden):

Vel Jeg hadde sagt til barnet at vi snakker ikke sånn om øynene til noen andre, feks.🤷  men du er uenig ja. Da er du vel ikke enig i at barna ikke mener noe vondt med det heller, Kansje. 

Jeg mener at barna skal få føle litt kontroll over en slik situasjon. Hun kommer tross alt hjem til dem også, og hun fortjener å bli testet. Barn vil teste sine foreldre, dette må de for å kunne føle seg trygge på at de blir værende selv når det er vanskelig. Om noe, så burde denne damen ta det som et komplement at de ønsker å teste henne også. 

Anonymkode: 2b589...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...