Gå til innhold

Folk i hundemiljøet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter jeg fikk hund og ble aktiv i hundemiljøet så må jeg si at jeg aldri har møtt så mye konflikter som i en hundeklubb, (har ikke vært personlig involvert men observert) verken på jobb eller i hverdagslivet. Virker som det er utrolig mye rare skruer der som forer egoet sitt med konflikt og rakke ned på hverandre!😳 Dreper litt lysten til å trene hund  egentlig. Noen med samme erfaring? 

Anonymkode: 2f68b...b26

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn med hest i stede. Der er det ingeting slikt😅

Hilsen hest og myndeeier😂😂😂

Anonymkode: 29f5c...9c5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha!😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Haha!😂

Synd det er slik for det dreper litt gleden liksom....

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja da så... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Synd det er slik for det dreper litt gleden liksom....

Ja, du sa det i HI.

Anonymkode: 8453a...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som har en katt er greie. Har se mange kam man jo lure litt.

Anonymkode: be12a...64a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...det stemmer nok.

Jeg har funnet ut følgende: Holde seg unna klubber/foreninger etc...hvorfor? Fordi det er alltid en liten klikke som skal styre og stelle. Lager faenskap, så har du de som starter med romantiske forhold. Bruker det som en datingarena, patetisk.

Beste er å bruke tid på mindre grupper av mennesker, ved større grupperinger blir det alltid mindre klikker i en stor gruppe. 

:) 

Anonymkode: 9f061...455

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke så mye med hundefolk å gjøre, men med folk generelt, tenker jeg. Konflikter og drama finnes i mange ulike miljøer og klubber, uavhengig av hva det gjelder.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo hund… de vil ha en liten slave. Hva venter du deg. 

Anonymkode: e3779...47c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som har tenkt å få meg en golden retriever og få nye venner i hundemiljøet  😳

Anonymkode: f9c07...d2b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange bedrevitere at man blir gal. Har en dame i nabolaget som er en sånn negativ person i hundemiljøet og hun lærer tilogmed hunden sin feil ting som å for eksempel løfte hunden sin hver gang hun skal passere noen med stor hund. Snakk om å lære egen hund at andre hunder er livsfarlige. Hun sier også at man ikke skal si noen ting til hunden om den bjeffer på folk fordi da "heier du på hunden og oppmuntrer den til det"?💀 Sur og utrivelig dame

Anonymkode: 3ea4e...5a5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hester og hunder, og har konkurrert litt av og på.

Hest er verre enn hund, men det er fordi med hest er man jo oppstallet på samme plass.

Det er folka som er problemet. Og det faktum at de er følelsesmessig involvert i dyra. Du er ikke så opptatt av hva en kompis gjør med bilen sin liksom.

Men å skaffe seg hund eller hest for å få venner er egentlig bare veldig dumt 😅

Anonymkode: cce1b...9ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hundene er fine, men man vet aldri hvilke mennesker man møter på. Hold deg unna de, ta opp kontakten de de du liker og Tren med dem

Anonymkode: e3d33...474

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var aktiv tidligere, og det er jo unektelig mange ulike folk, mange spesielle (som for eksempel enkelte "tøffinger" som har kjøpt stor, fryktinngytende hund, fordi de har et markeringsbehov), men jeg traff mange fine folk, også. Fikk noen venner for livet der, og vi hjalp hverandre med pass av hund om noen av oss skulle bort. Greit å vite at hunden kjenner de som skal passe den, og har en fin lekekamerat i deres hund.

At folk får nye venner, eller at de møter en kjæreste i et sånt miljø, ser jeg ikke på som noe rart, siden du treffer folk som har samme lidenskap som deg, dere har noe felles. Men, det er selvsagt snålt å skaffe seg hund (eller andre dyr) med formål å bruke hunden for å bli kjent med folk, eller få kjæreste. Det tror jeg vel hører med til sjeldenhetene.

Anonymkode: 4c7e6...dba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hundene er fine, men man vet aldri hvilke mennesker man møter på. Hold deg unna de, ta opp kontakten de de du liker og Tren med dem

Anonymkode: e3d33...474

Enig😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 21.14):

Og jeg som har tenkt å få meg en golden retriever og få nye venner i hundemiljøet  😳

Anonymkode: f9c07...d2b

Jeg har golden retriever og er i et kjempefint miljø🫶🏼

Anonymkode: fb820...0a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes definitivt folk i hundemiljøet som lager konflikter, men det finnes mange gode hundemiljøer også. Personlig trives jeg best i miljøer der man trener belønningsbasert, vi kan godt konkurrere mot hverandre, men også heie på hverandre som en gjeng. Har selv to gjenger jeg trener en del med og trives veldig godt🥰

Anonymkode: fb820...0a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 13.28):

Etter jeg fikk hund og ble aktiv i hundemiljøet så må jeg si at jeg aldri har møtt så mye konflikter som i en hundeklubb, (har ikke vært personlig involvert men observert) verken på jobb eller i hverdagslivet. Virker som det er utrolig mye rare skruer der som forer egoet sitt med konflikt og rakke ned på hverandre!😳 Dreper litt lysten til å trene hund  egentlig. Noen med samme erfaring? 

Er ikke dette helt typisk i miljøer hvor synsing, sterke personligheter og luftige ideer er varemerket ?
Det samme ser man i mange andre tilsvarende miljøer 

Anonymkode: 966b0...8df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være rasebetinget? Har overhode ikke samme opplevelse. I vår raseklubb er folk veldig inkluderende og hyggelige. Alltid koselig på treff og samlinger, eller å møtes tilfeldig. Har jevnlig kontakt med flere.

Synes også hundefolk generelt er veldig utadvendte og trivelige, er jo ofte man kommer i snakk på tur. Trodde hundefolk var litt sånn nedpå og imøtekommende generelt og har tenkt det er derfor de har valgt et så sosialt dyr som hund.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...