Gå til innhold

Sykepenger når man jobber utover stillingsprosent, 6 ukers ventetid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykemeldt etter en omfatte ulykke og påfølgende operasjon. Jeg jobber fast i helsevesenet i 40% fast stilling, men tilnærmet 100% med alle vaktene jeg pleier ta. Har ventet på en 100% stilling som skal lyses ut. Har fått lønnsslipp fra jobben som er på under halvparten det jeg pleier ha i måneden, kun for min faste stilling. 

Leser meg frem til at NAV gjennomsnittsberegner din inntekt de siste 3 månedene før sykemelding og tar utgangspunkt i dette. Ringer til NAV, som sier de ikke har mottatt inntektsmelding fra arbeidsgiver. Dette er 4 uken jeg er sykemeldt. Damen i NAV forteller videre at det er opptil 6 ukers behandlingstid på søknad om sykepenger. Veldig hyggelig dame forsåvidt, hørte sikkert at jeg var helt på gråten og ikke hadde noe erfaring med dette.

Jeg har heldigvis noe sparepenger jeg kan bruke til å holde hodet over vann denne måneden.  Det må det vel gå mer automatikk i dette og man får samme beløp jevnlig om jeg feks må sykemeldes 2 uker til? Man har gjerne regninger som trekkes faste dager osv. 

noen som har noen råd til meg?  

Anonymkode: 1d5a3...0a1

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? 

Anonymkode: 1d5a3...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en arbeidsgiver som forskutterer lønn?  

Arbeidsgiver MÅ sende inntektsmelding SNAREST. Hvis de forskutterer skal de utbetale lønn i hht det de innrapporterer. Og de skal være et snitt av det du har tjent de siste 3 mnd før sykemeldingen.  Altså juni, juli og august. (minus differansen på feriepengene) 

Anonymkode: 56246...9b7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...