AnonymBruker Skrevet 8. oktober #141 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (7 minutter siden): Er akkurat det jeg ønsker å slippe. Måtte være kreativ. Har lyst å ikke bruke masse tid på matpakker så her blir det så enkelt som mulig. Sunt ja men det blir lite spennende. Guttungen får ingenting på skole og sfo så må smøre to matpakker til han hver dag pluss litt ekstra fordi de har et lite ekstra måltid etter første time. Så har jeg en til. Og når han begynner i barnehagen, ennå mer matpakke. Er det så vanskelig da? Bare å lete etter litt inspo og skrive en liste så variere litt i mellom det på lista. Såpass med ressurser må kunne legges i matpakken. Anonymkode: ecd93...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. oktober #142 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det så vanskelig da? Bare å lete etter litt inspo og skrive en liste så variere litt i mellom det på lista. Såpass med ressurser må kunne legges i matpakken. Anonymkode: ecd93...23e Det er ikke vanskelig. Det er kjedelig ekstraarbeid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #143 Del Skrevet 8. oktober Fortsatt bedre stilt enn barna i afrika. Anonymkode: 05a69...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. oktober #144 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fortsatt bedre stilt enn barna i afrika. Anonymkode: 05a69...c4b So? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. oktober #145 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (6 timer siden): Matpakker er dritt. Brødskivene blir svette og ekle oppi matboksen. Jeg hater den norske matpakkekulturen. Hvorfor har fattigere land råd til å servere mat men ikke vi. Det er helt uforståelig for meg. Hva er det Norge heller prioriterer? Fu trenger ikke sende med brødskiver med svett ost liksom. Jeg har 2 barn som nå går på skole...de får med brødskiver hverdag ...men vi bytter på brød... rundstykker... polarbrød til etc( ja alt grov) det er med egg og wrstfaller, karbonader, rester fra middagen i går, ost og skinke.... Minsten elsker å ha på leverpostei og skinkeost. Mat termos med varme rester fra dago før...eller om de har lyst på potetstappe... fiskekaker etc... enten lager jeg ting kvelden før, elle varner opp på morgen. Trenger ikke være fancy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. oktober #146 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (1 time siden): Er akkurat det jeg ønsker å slippe. Måtte være kreativ. Har lyst å ikke bruke masse tid på matpakker så her blir det så enkelt som mulig. Sunt ja men det blir lite spennende. Guttungen får ingenting på skole og sfo så må smøre to matpakker til han hver dag pluss litt ekstra fordi de har et lite ekstra måltid etter første time. Så har jeg en til. Og når han begynner i barnehagen, ennå mer matpakke. Fra siste året i bhg lager de sine egne matpakker. Er ikke voldsomt kreativ er faste ting jeg rullerer på Oppskåret agurk, små tomater, druer, frosne lunsj muffins, oppkuttet gulerot, skive med pålegg feks. De frosne tingene holder resten nedkjølt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. oktober #147 Del Skrevet 8. oktober Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Fra siste året i bhg lager de sine egne matpakker. Er ikke voldsomt kreativ er faste ting jeg rullerer på Oppskåret agurk, små tomater, druer, frosne lunsj muffins, oppkuttet gulerot, skive med pålegg feks. De frosne tingene holder resten nedkjølt Ja jeg og gjør dette. Ikke muffins men. Det er så bææ. Og det meste av frukten og det blir ikke spist så da bruker man masse penger på mat som blir kasta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #148 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg tror du misforstår meg. Jeg mener ikke at barna ikke skal få mat, men at barnehageansatte ikke bør bruke tid på å lage mat. Særlig ikke når maten de lager ikke engang oppfyller kravene i kostholdsveilederen. Løsningen er ganske enkelt å gå tilbake til den gode, gamle matpakka med skiver med grovbrød, sunt pålegg og noe frukt og grønt til. Vi som gikk i barnehage på 80-tallet klarte oss godt på dette alle sammen, og mange barnehager gjør det på denne måten den dag i dag, uten problemer. Det ironiske er at argumentet mot matpakke gjerne er at mange foreldre ikke klarer å lage sunn mat til barna! Anonymkode: 16037...93c Det der er bare tull, vi er mange som ikke spiste den matpakken Anonymkode: fad75...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #149 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Havregrøt er ikke dyrt, og de kan ta med røre og steke havrelapper. Fiskekaker er heller ikke dyrt også kan barnehagen kjøpe grønnsaksposer og annet grønnsaker i frysedisken. Jeg håper de kjøpe grove pølsebrød da! Anonymkode: 15988...a05 Steke lapper til 80-90 barn? Ja jøss Anonymkode: fad75...7f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. oktober #150 Del Skrevet 8. oktober mommyaka skrev (4 timer siden): Fu trenger ikke sende med brødskiver med svett ost liksom. Jeg har 2 barn som nå går på skole...de får med brødskiver hverdag ...men vi bytter på brød... rundstykker... polarbrød til etc( ja alt grov) det er med egg og wrstfaller, karbonader, rester fra middagen i går, ost og skinke.... Minsten elsker å ha på leverpostei og skinkeost. Mat termos med varme rester fra dago før...eller om de har lyst på potetstappe... fiskekaker etc... enten lager jeg ting kvelden før, elle varner opp på morgen. Trenger ikke være fancy Jeg sender med rundstykker men du misser poenget mitt. Poenget er at jeg syns Norge bør prioritere at barn får servert mat i skolen. Slik at vi slipper å sende med de matpakker. Og alle er som du sier ikke like flinke og kreative Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. oktober #151 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (21 minutter siden): Jeg sender med rundstykker men du misser poenget mitt. Poenget er at jeg syns Norge bør prioritere at barn får servert mat i skolen. Slik at vi slipper å sende med de matpakker. Og alle er som du sier ikke like flinke og kreative Skjønn..mrm da må vi har mer ansatte og mer penger...og dette har vært er problemet i iallefall 10 år.. derfor er matpakke bedre...foreldre blir jo ikke fornøyd... enten klager de over at de må lage matpakke...ellers så klager de på dårlig mat i barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. oktober #152 Del Skrevet 8. oktober mommyaka skrev (27 minutter siden): Skjønn..mrm da må vi har mer ansatte og mer penger...og dette har vært er problemet i iallefall 10 år.. derfor er matpakke bedre...foreldre blir jo ikke fornøyd... enten klager de over at de må lage matpakke...ellers så klager de på dårlig mat i barnehagen Ja hadde den norske stat prioritert pengene annerledes hadde de kunne brukt penger på de som trenger det mest her i landet istedet for å bruke det på alt andre greier, som f eks krig. Norge bruker dritmasse penger på krig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. oktober #153 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (3 minutter siden): Ja hadde den norske stat prioritert pengene annerledes hadde de kunne brukt penger på de som trenger det mest her i landet istedet for å bruke det på alt andre greier, som f eks krig. Norge bruker dritmasse penger på krig Jojo..men om vi noen gang kommer i krig vil du være glad at andre land vil hjelpe oss 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. oktober #154 Del Skrevet 8. oktober mommyaka skrev (Akkurat nå): Jojo..men om vi noen gang kommer i krig vil du være glad at andre land vil hjelpe oss Så da skal barns kosthold fordakes pga desomatte hvisomatte? Og hvorfor har fattigere land enn oss råd til å prioritere mat i skolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. oktober #155 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (2 minutter siden): Så da skal barns kosthold fordakes pga desomatte hvisomatte? Og hvorfor har fattigere land enn oss råd til å prioritere mat i skolen? Dette må du ta opp med kommunen og regjeringen. Les opp litt... googlet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. oktober #156 Del Skrevet 8. oktober mommyaka skrev (Akkurat nå): Dette må du ta opp med kommunen og regjeringen. Les opp litt... googlet Hjelper ikke det. Er jo blitt gjort i årevis men fortsatt må vi ut med den helvetes matpakka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. oktober #157 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (3 timer siden): Ja jeg og gjør dette. Ikke muffins men. Det er så bææ. Og det meste av frukten og det blir ikke spist så da bruker man masse penger på mat som blir kasta. Så ta med frukt barnet faktisk spiser om det blir perioder med mye druer og epler så blir det det, mine vet at om de ikke spiser opp så må de spise det til kvelds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. oktober #158 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (1 time siden): Ja hadde den norske stat prioritert pengene annerledes hadde de kunne brukt penger på de som trenger det mest her i landet istedet for å bruke det på alt andre greier, som f eks krig. Norge bruker dritmasse penger på krig Vi bruker ikke dritmasse på krig, men hør med skole/bhg om muligheten for høyere matpris imot at du slipper matpakke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. oktober #159 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Steke lapper til 80-90 barn? Ja jøss Anonymkode: fad75...7f6 Ikke noe problem det en kan steke de i ovn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. oktober #160 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (1 time siden): Hjelper ikke det. Er jo blitt gjort i årevis men fortsatt må vi ut med den helvetes matpakka Hvorfor er du så sint? Hvor gamle er dine barn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå