AnonymBruker Skrevet 8. oktober #181 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (17 minutter siden): For deg ja, men hvis du leser i tråden så er det hvertfall en person her inne så mener at det å lage matpakke er ekstremt tidkrevende og det er det mange utenfor nettet som mener også. Anonymkode: 07d65...658 Joda, men det er da ikke de som bestemmer? Hvis barnehagen sier at fra nå blir det matpakke må jo bare foreldrene forholde seg til det, enten de liker det eller ikke. De fleste vil nok akseptere det uten klager også, særlig når de blir forklart at alternativet er fiskepinner i pølsebrød og mindre omsorg til barna. Anonymkode: 16037...93c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #182 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Joda, men det er da ikke de som bestemmer? Hvis barnehagen sier at fra nå blir det matpakke må jo bare foreldrene forholde seg til det, enten de liker det eller ikke. De fleste vil nok akseptere det uten klager også, særlig når de blir forklart at alternativet er fiskepinner i pølsebrød og mindre omsorg til barna. Anonymkode: 16037...93c Veldig mange foreldre er mest opptatt av egen logistikk når de velger barnehage. Ser jo det på folk rundt meg og på diverse tråder som har spurt om hva folk vektlegger når de søker barnehageplass. At det er nærmest mulig hjemme og at det tilbys mat er viktigst for veldig mange. Bemanning, størrelse på barnegrupper eller hva slags mat det er virker ikke noen til å bry seg om.. Jeg vet ikke om det er fordi de tror alt annet er fint i alle barnehager uannsett, at de ikke vet, eller om de bare ikke bryr seg nok. Jeg tror det er mye uvitenhet om for eksempel bemanning i barnehage dessverre. Anonymkode: a1de7...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #183 Del Skrevet 9. oktober mommyaka skrev (8 timer siden): Har du lest i avisen i det siste...det er mangel på folk i barnehagen... barnehagen sliter.... ikke har man nok til vikarer engang. Du aner hvordan det er å jobber i barnehage...mange tror det er kjempe lett ...men mat er ikke pga dårlig lederskap etc...det har med bevilling... kostpenger, ansatte og tid Problemet med bemanning skyldes ikke at man ikke får ansatt folk i ledige stillinger. Det skyldes for liten ramme generelt, og den er lik for alle barnehager. Barnehager har likt utgangspunkt med antall ansatte, mulighet for å ta kostpenger og sum inn per barn fra staten, så da gjenstår kun dårlig ledelse. Anonymkode: ecc82...6f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #184 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Veldig mange foreldre er mest opptatt av egen logistikk når de velger barnehage. Ser jo det på folk rundt meg og på diverse tråder som har spurt om hva folk vektlegger når de søker barnehageplass. At det er nærmest mulig hjemme og at det tilbys mat er viktigst for veldig mange. Bemanning, størrelse på barnegrupper eller hva slags mat det er virker ikke noen til å bry seg om.. Jeg vet ikke om det er fordi de tror alt annet er fint i alle barnehager uannsett, at de ikke vet, eller om de bare ikke bryr seg nok. Jeg tror det er mye uvitenhet om for eksempel bemanning i barnehage dessverre. Anonymkode: a1de7...1ec Det er ikke mange som kommer til å bytte om en barnehage slutter med matservering. Da må de jo finne en ledig plass i en annen barnehage i nærheten og det er stort sett fullt utenom ordinært opptak. (Forresten, bemanningen er den samme overalt, etter loven. Størrelse på barnegrupper er noe barnehagen kan endre når som helst. Det er da ikke noe rart at foreldrene velger etter beliggenhet? Slipper man lang reisevei får man mer tid med barna sine og barna får kortere dager i barnehagen.) Anonymkode: 16037...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #185 Del Skrevet 9. oktober ... og dessuten, i den grad folk velger en barnehage pga. mattilbudet, er det jo fordi de tror barna skal få sunn og næringsrik mat der. Dersom de ble fortalt at maten til ettåringene besto av fiskepinner i pølsebrød og marshmallows, ville de nok valgt annerledes. Matpakkebarnehagene burde egentlig begynne å bruke det som selling point: "Her får du ingen ubehagelige overraskelser, du bestemmer selv hva barnet ditt spiser!" Anonymkode: 16037...93c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober #186 Del Skrevet 9. oktober (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er fryktelig mange barnehager som baserer seg på matpakke, og det går helt fint. For ikke å snakke om alle skolebarna, når foreldrene klarer å lage matpakke til seksåringene sine klarer de helt sikkert å lage til mindre barn også. Hva er viktigst egentlig, å spare fem minutter om morgenen eller at barna skal få sunn, ordentlig mat og omsorg i barnehagen? Anonymkode: 16037...93c Det går fint men det er uansett ikke bra nok. Og det er flaut at de ikke har råd til å ansette flere. Noe er rav ruskende galt med hele greia. Hvis man bare aksepterer tingenes tilstand og trekker på skuldra og sier det går bra, så skjer det ingen endringer da. Da blir det sånn. Matpakker fungerer greit. Så bra. Da trenger man ikke gjøre noe med bemanningsproblemer i barnehagen... Det er ræva på skolene og. Og tenk deg man har tre barn da. Alle skal ha to matpakker hver. Pluss man skal ha matpakke til seg selv . . Det tar ikke bare 5 min på morgenen Endret 9. oktober av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober #187 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Joda, men det er da ikke de som bestemmer? Hvis barnehagen sier at fra nå blir det matpakke må jo bare foreldrene forholde seg til det, enten de liker det eller ikke. De fleste vil nok akseptere det uten klager også, særlig når de blir forklart at alternativet er fiskepinner i pølsebrød og mindre omsorg til barna. Anonymkode: 16037...93c Litt av en holdning du har... Du høres lite hyggelig ut. Håper ikke du jobber i barnehagen min nestemann skal gå i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober #188 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (18 timer siden): Gratis helsehjelp, gratis utdanning, kraftig subsidierte barnehageplasser sånn at alle familier har råd til å ha barna i bhg og alle kvinner kan jobbe? Anonymkode: 11dba...44b Det har de andre steder og pluss mat i skolen og barnehager, så den skal du lengre ut på landet med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 9. oktober #189 Del Skrevet 9. oktober Maleficenta skrev (56 minutter siden): Det går fint men det er uansett ikke bra nok. Og det er flaut at de ikke har råd til å ansette flere. Noe er rav ruskende galt med hele greia. Hvis man bare aksepterer tingenes tilstand og trekker på skuldra og sier det går bra, så skjer det ingen endringer da. Da blir det sånn. Matpakker fungerer greit. Så bra. Da trenger man ikke gjøre noe med bemanningsproblemer i barnehagen... Det er ræva på skolene og. Og tenk deg man har tre barn da. Alle skal ha to matpakker hver. Pluss man skal ha matpakke til seg selv . . Det tar ikke bare 5 min på morgenen Det er ikke barnehagen som ikke har penger til nok ansatt..det kommunen og regjeringen. Vi som har / jobber i barnehagen vi skriker etter oppmerksomhet..vi skriker etter at vi trenger mer folk.... Men vi får ikke penger. Vi har 2 barn og jeg som innom hadde matpakke...gikk helt greit det. Du har en veldig dårlig og sint holdning til matpakke må jeg si. Jeg klarer på 1 time å kle på 2 barn..lage 2 matpakker.... innom lage omelett...lage frokost til 2 barn og gå tur med hunden før vi må gå... Om du må bruke mer en 10 minutter på lage 3 matpakke får du stå opp 10 min tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober #190 Del Skrevet 9. oktober (endret) mommyaka skrev (4 minutter siden): Det er ikke barnehagen som ikke har penger til nok ansatt..det kommunen og regjeringen. Vi som har / jobber i barnehagen vi skriker etter oppmerksomhet..vi skriker etter at vi trenger mer folk.... Men vi får ikke penger. Vi har 2 barn og jeg som innom hadde matpakke...gikk helt greit det. Du har en veldig dårlig og sint holdning til matpakke må jeg si. Jeg klarer på 1 time å kle på 2 barn..lage 2 matpakker.... innom lage omelett...lage frokost til 2 barn og gå tur med hunden før vi må gå... Om du må bruke mer en 10 minutter på lage 3 matpakke får du stå opp 10 min tidligere Jeg vet jo det. Hvorfor får jeg ikke lov til å klage på kommunen? Og dere får ikke mer hjelp av å si at det går bra så lenge foreldrene bare tar med matpakke. Da tenker kommunen. Flott. Da løstes det bemanningsproblemet. Da trenger de ikke flere folk. Ja jeg har en sint holdning til matpakker. Hva bryr det deg? Jeg står allerede opp kl 5 Endret 9. oktober av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #191 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 21.53): Vi har en økning i sykelig overvekt hos barn. De klarer ikke konsentrere seg på skolen og atferdsvansker skyter i været. Befolkningen blir feitere og feitere og dummere og dummere. Og slike holdninger som din er en stor del av årsaken. Anonymkode: 3ab30...f81 Litt søtt av og til, er ikke farlig. Grunnen tol overvekt, er at ungene sitter med skjerm hele tiden. Før i tiden var barn i aktivitet så og si hele tiden og de voksne dfev med kroppsarbeid. Dere kommer til å go ungene spiseforstyrrelse når dere gir ungene forbud mot søtt. Den dagen de flytter for seg selv, kommer de til å fråtse i usunn mat. Anonymkode: 869c2...84a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 9. oktober #192 Del Skrevet 9. oktober Maleficenta skrev (40 minutter siden): Jeg vet jo det. Hvorfor får jeg ikke lov til å klage på kommunen? Og dere får ikke mer hjelp av å si at det går bra så lenge foreldrene bare tar med matpakke. Da tenker kommunen. Flott. Da løstes det bemanningsproblemet. Da trenger de ikke flere folk. Ja jeg har en sint holdning til matpakker. Hva bryr det deg? Jeg står allerede opp kl 5 Vi har aldri sakt at ting er bedre med matpakke. Det jeg snakker om er at da slipper foreldre å klage på dårlig mat i barnehagen. Nei kommunen tenker ikke slikt .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #193 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Joda, men det er da ikke de som bestemmer? Hvis barnehagen sier at fra nå blir det matpakke må jo bare foreldrene forholde seg til det, enten de liker det eller ikke. De fleste vil nok akseptere det uten klager også, særlig når de blir forklart at alternativet er fiskepinner i pølsebrød og mindre omsorg til barna. Anonymkode: 16037...93c Jeg skulle ønske jeg kunne si at du hadde rett, men uansett hva vi som ansatte i barnehagen bestemmer blir det feil for mer enn en person. Anonymkode: 07d65...658 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #194 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Veldig mange foreldre er mest opptatt av egen logistikk når de velger barnehage. Ser jo det på folk rundt meg og på diverse tråder som har spurt om hva folk vektlegger når de søker barnehageplass. At det er nærmest mulig hjemme og at det tilbys mat er viktigst for veldig mange. Bemanning, størrelse på barnegrupper eller hva slags mat det er virker ikke noen til å bry seg om.. Jeg vet ikke om det er fordi de tror alt annet er fint i alle barnehager uannsett, at de ikke vet, eller om de bare ikke bryr seg nok. Jeg tror det er mye uvitenhet om for eksempel bemanning i barnehage dessverre. Anonymkode: a1de7...1ec Det du sier stemmer så godt! Det veldig mange som gir uttrykk av at de tror vi har overflod av ansatte i barnehagen og at vi er der for å oppfylle alle deres forventninger, krav ,ønsker osv. Og når vi pent prøver å forklare at det ikke lar seg gjøre blir vi sett på som vanskelige. Anonymkode: 07d65...658 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #195 Del Skrevet 9. oktober mommyaka skrev (17 timer siden): Vet du hva...hadde barnehagen sakt at de kutter ut mat og sr foreldre må begynne med 2 matpakker om dagen.. hadde de blitt sint...for der har de ikke tid til eller gidd Som foreldre skulle ønske barnehagen hadde gitt oss lov til å lage egen matpakke. Jeg syns det er helt forferdelig å late som om det er greit å få hjem et oppblåst og forstoppet barn. Skal jo ikke være hysterisk, så da må man bare torturere barnet sitt med dårlig mat. Vær så snill å la oss få lage maten selv! Nei, vi har ikke mulighet til å bytte barnehage til en so ligger 1 time unna. Anonymkode: 52e64...8bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 9. oktober #196 Del Skrevet 9. oktober Maleficenta skrev (22 timer siden): Det gjør jeg men nå har han tydeligvis spist seg lei. Er ikke lett når han bare liker noen få typer frukt Hva om du involverer barnet lagingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 9. oktober #197 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): ... og dessuten, i den grad folk velger en barnehage pga. mattilbudet, er det jo fordi de tror barna skal få sunn og næringsrik mat der. Dersom de ble fortalt at maten til ettåringene besto av fiskepinner i pølsebrød og marshmallows, ville de nok valgt annerledes. Matpakkebarnehagene burde egentlig begynne å bruke det som selling point: "Her får du ingen ubehagelige overraskelser, du bestemmer selv hva barnet ditt spiser!" Anonymkode: 16037...93c Har sett menyene til bhg ene barnet mitt jobber i og det er skikkelig mat, ja matpengene er høye men de har egen kokk ansatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #198 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt søtt av og til, er ikke farlig. Grunnen tol overvekt, er at ungene sitter med skjerm hele tiden. Før i tiden var barn i aktivitet så og si hele tiden og de voksne dfev med kroppsarbeid. Dere kommer til å go ungene spiseforstyrrelse når dere gir ungene forbud mot søtt. Den dagen de flytter for seg selv, kommer de til å fråtse i usunn mat. Anonymkode: 869c2...84a Grunnen til overvekt er større porsjoner og mer tilgang på drittmat og godteri. De fleste små barn er meget aktive. De er aktive hele dagen i barnehagen. Barn får spiseforstyrrelser når voksne lærer dem å assosiere sukker/godteri og mat med kos og trøst. Anonymkode: 52e64...8bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #199 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Grunnen til overvekt er større porsjoner og mer tilgang på drittmat og godteri. De fleste små barn er meget aktive. De er aktive hele dagen i barnehagen. Barn får spiseforstyrrelser når voksne lærer dem å assosiere sukker/godteri og mat med kos og trøst. Anonymkode: 52e64...8bc Nei, barn får spiseforstyrrelse fordi dere mødre er fanatiske på at en alltid skal spise "sunt" til både hverdag og fest og når de flytter for seg selv og kan kjøpe det de har lyst på, kommer spiseforstyrrelsene. Dere mødre kan leve som de verste asketene, hvis dere ønsker det, men gi nå ungen litt slakk. Å holde på som dere gjør, grenser til omsorgssvikt Anonymkode: 869c2...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #200 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Litt søtt av og til, er ikke farlig. Grunnen tol overvekt, er at ungene sitter med skjerm hele tiden. Før i tiden var barn i aktivitet så og si hele tiden og de voksne dfev med kroppsarbeid. Dere kommer til å go ungene spiseforstyrrelse når dere gir ungene forbud mot søtt. Den dagen de flytter for seg selv, kommer de til å fråtse i usunn mat. Anonymkode: 869c2...84a Snodig at vi som vokste opp uten marshmallows og godteri i barnehagen ikke har fått spiseforstyrrelser alle sammen. Anonymkode: 16037...93c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå