AnonymBruker Skrevet 8. oktober #161 Del Skrevet 8. oktober Om bhg har så dårlig råd hvorfor kaste bort penger på marshmallows? Anonymkode: 83216...dec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #162 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om bhg har så dårlig råd hvorfor kaste bort penger på marshmallows? Anonymkode: 83216...dec Det kan være noen barn som har kommet med der Anonymkode: fad75...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. oktober #163 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det kan være noen barn som har kommet med der Anonymkode: fad75...7f6 Det er ikke lov å ta med godteri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. oktober #164 Del Skrevet 8. oktober Fru Uperfekt skrev (52 minutter siden): Så ta med frukt barnet faktisk spiser om det blir perioder med mye druer og epler så blir det det, mine vet at om de ikke spiser opp så må de spise det til kvelds Det gjør jeg men nå har han tydeligvis spist seg lei. Er ikke lett når han bare liker noen få typer frukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #165 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (13 timer siden): Matpakker er dritt. Brødskivene blir svette og ekle oppi matboksen. Jeg hater den norske matpakkekulturen. Hvorfor har fattigere land råd til å servere mat men ikke vi. Det er helt uforståelig for meg. Hva er det Norge heller prioriterer? Gratis helsehjelp, gratis utdanning, kraftig subsidierte barnehageplasser sånn at alle familier har råd til å ha barna i bhg og alle kvinner kan jobbe? Anonymkode: 11dba...44b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #166 Del Skrevet 8. oktober mommyaka skrev (På 5.10.2024 den 19.53): Har du noen gang jobbet i barnehagen? 3 på jobb...1 skal lage mat og 2 skal passe på kanskje 18 barn...kjempe lett det ... Og havregrøt...du er klar over at det tar tid når du skal lage stor kjele med grøt? Så skal alt dette vaskes etc..både på kjøkkenet og etter barna. Og tro meg ...de blir lei dette Oh ja da brødmat får de..men dessverre er det aldri bra nok hva vi serverer som Pålegg Lukia skrev (På 5.10.2024 den 19.54): Ja det er flaut at Norge ikke tar seg råd ja. Men det skal ikke gå utover barna at de ikke får dekket andre behov i barnehagen. Har du fulgt noe med i media? Det er bemanningskrise. De ansatte rekker såvidt å gå på do. Jeg vil heller tilby et fang og trøst enn på død og liv tilby mat i barnehagen… Jeg hører folk sier sånt, men i vår barnehage klarer de det helt fint. De lager tre måltider hver dag, lager havregrøt til frokost hver dag, med diverse bær og tilbehør, varmmat til lunsj flere dager i uka med høy andel økologisk, f.eks. potetmos og kjøttkaker, gulrotsuppe, hjemmelaget grov pizzasnurr, fiskesuppe etc. Hjemmelagde rundstykker med pålegg de dagene det ikke er varmmat. Alltid en gruppe barn som har kjøkkengruppe og er med på å lage mat. Fruktmåltid med oppskåret frukt, yoghurt, knekkebrød. Vi betaler kostpenger, drøyt 500. Kjøkkenet er i midten av de største barnas avdeling i åpen løsning. Anonymkode: ecc82...6f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #167 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (23 timer siden): Barn har spist alt mulig siden tidenes morgen og klart seg fint. La det bli slutt på dere hysteriske foreldre.🙄 Anonymkode: 869c2...84a Du ser ut til å tro at alle tilfeller av kvelning med mat, kommer i avisa? Det skjer ikke. Anonymkode: 11dba...44b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #168 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (23 timer siden): Barn har spist alt mulig siden tidenes morgen og klart seg fint. La det bli slutt på dere hysteriske foreldre.🙄 Anonymkode: 869c2...84a De har ikke klart seg fint, nei. De har dødd av kvelning. Derfor finnes det nå retningslinjer. Anonymkode: ecc82...6f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. oktober #169 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg hører folk sier sånt, men i vår barnehage klarer de det helt fint. De lager tre måltider hver dag, lager havregrøt til frokost hver dag, med diverse bær og tilbehør, varmmat til lunsj flere dager i uka med høy andel økologisk, f.eks. potetmos og kjøttkaker, gulrotsuppe, hjemmelaget grov pizzasnurr, fiskesuppe etc. Hjemmelagde rundstykker med pålegg de dagene det ikke er varmmat. Alltid en gruppe barn som har kjøkkengruppe og er med på å lage mat. Fruktmåltid med oppskåret frukt, yoghurt, knekkebrød. Vi betaler kostpenger, drøyt 500. Kjøkkenet er i midten av de største barnas avdeling i åpen løsning. Anonymkode: ecc82...6f7 Kjempeflott. Men dessverre er dere en liten del av barnehagen som har mulighet oh penger til dette. Ja 500 er litt mer eh da vi betalte 250. De fleste har ikke store kjøkkenet heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #170 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (46 minutter siden): Det er ikke lov å ta med godteri Oh lord, noen ganger kommer barn med det PG det går fint Anonymkode: fad75...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #171 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg tror du misforstår meg. Jeg mener ikke at barna ikke skal få mat, men at barnehageansatte ikke bør bruke tid på å lage mat. Særlig ikke når maten de lager ikke engang oppfyller kravene i kostholdsveilederen. Løsningen er ganske enkelt å gå tilbake til den gode, gamle matpakka med skiver med grovbrød, sunt pålegg og noe frukt og grønt til. Vi som gikk i barnehage på 80-tallet klarte oss godt på dette alle sammen, og mange barnehager gjør det på denne måten den dag i dag, uten problemer. Det ironiske er at argumentet mot matpakke gjerne er at mange foreldre ikke klarer å lage sunn mat til barna! Anonymkode: 16037...93c Jeg er helt enig med matpakke, men det er mange foreldre som klager på det også for det er ikke det de vil bruke tiden sin på. Du kan også se holdninger av den typen i denne tråden, så uansett hva vi gjør eller gjør så blir det jo feil. Men bare så det er sagt så var det noknoe forskjell på åttitallet også fordi i den barnehagen jeg gikk i var det ansatt en kokk og dette var en offentlig (det fantes vel ikke noe særlige med private barnehager på den tiden)‘barnehage Anonymkode: 07d65...658 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #172 Del Skrevet 8. oktober Maleficenta skrev (3 timer siden): Ja hadde den norske stat prioritert pengene annerledes hadde de kunne brukt penger på de som trenger det mest her i landet istedet for å bruke det på alt andre greier, som f eks krig. Norge bruker dritmasse penger på krig Et godt voksent menneske burde vite at det er ulike budsjetter, men om det hadde vært sånn at vi kunne brukt pengene som brukes på krig som du sier til noe annet så hadde ikke kostholdet i barnehage vært der de hadde prioritert først. Anonymkode: 07d65...658 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #173 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hører folk sier sånt, men i vår barnehage klarer de det helt fint. De lager tre måltider hver dag, lager havregrøt til frokost hver dag, med diverse bær og tilbehør, varmmat til lunsj flere dager i uka med høy andel økologisk, f.eks. potetmos og kjøttkaker, gulrotsuppe, hjemmelaget grov pizzasnurr, fiskesuppe etc. Hjemmelagde rundstykker med pålegg de dagene det ikke er varmmat. Alltid en gruppe barn som har kjøkkengruppe og er med på å lage mat. Fruktmåltid med oppskåret frukt, yoghurt, knekkebrød. Vi betaler kostpenger, drøyt 500. Kjøkkenet er i midten av de største barnas avdeling i åpen løsning. Anonymkode: ecc82...6f7 Du er klar over at det er mange faktorer som kan spille inn? hvor mange barn er det i barnehagen, hvor mange ansatte er det i barnehagen, er det enkelte forhold i barnehagen som gjør at de ansatte ikke har ekstra tid utover det de bruker på barna osv Bare fordi det fungerer deres barnehage så betyr ikke det at alle andre barnehager skal klare det. Anonymkode: 07d65...658 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #174 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du er klar over at det er mange faktorer som kan spille inn? hvor mange barn er det i barnehagen, hvor mange ansatte er det i barnehagen, er det enkelte forhold i barnehagen som gjør at de ansatte ikke har ekstra tid utover det de bruker på barna osv Bare fordi det fungerer deres barnehage så betyr ikke det at alle andre barnehager skal klare det. Anonymkode: 07d65...658 Men hvorfor ikke? Det bevilges lik sum fra staten per barn, det skal være like mange ansatte ift antallet barn osv. Da er det bare dårlig ledelse og organisering igjen. Anonymkode: ecc82...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. oktober #175 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men hvorfor ikke? Det bevilges lik sum fra staten per barn, det skal være like mange ansatte ift antallet barn osv. Da er det bare dårlig ledelse og organisering igjen. Anonymkode: ecc82...6f7 Har du lest i avisen i det siste...det er mangel på folk i barnehagen... barnehagen sliter.... ikke har man nok til vikarer engang. Du aner hvordan det er å jobber i barnehage...mange tror det er kjempe lett ...men mat er ikke pga dårlig lederskap etc...det har med bevilling... kostpenger, ansatte og tid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #176 Del Skrevet 8. oktober mommyaka skrev (1 time siden): Har du lest i avisen i det siste...det er mangel på folk i barnehagen... barnehagen sliter.... ikke har man nok til vikarer engang. Du aner hvordan det er å jobber i barnehage...mange tror det er kjempe lett ...men mat er ikke pga dårlig lederskap etc...det har med bevilling... kostpenger, ansatte og tid Hvis barnehagen ikke klarer å skaffe nok ansatte, er det vel naturlig å kutte matlagingen først? Den er jo ikke obligatorisk, barnehagene velger selv om de vil ha matservering eller basere seg på matpakke. De aller, aller fleste foreldre ville hatt forståelse for det, og det er mye bedre at de kutter der enn på bleieskift eller noe annet mye viktigere. Jeg syns det er ille om de insisterer på å fortsette med matlaging selv om de ikke har folk til det, og derfor serverer ferdigmat og junk food. Barna får både dårlig mat og mindre omsorg. Anonymkode: 16037...93c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. oktober #177 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis barnehagen ikke klarer å skaffe nok ansatte, er det vel naturlig å kutte matlagingen først? Den er jo ikke obligatorisk, barnehagene velger selv om de vil ha matservering eller basere seg på matpakke. De aller, aller fleste foreldre ville hatt forståelse for det, og det er mye bedre at de kutter der enn på bleieskift eller noe annet mye viktigere. Jeg syns det er ille om de insisterer på å fortsette med matlaging selv om de ikke har folk til det, og derfor serverer ferdigmat og junk food. Barna får både dårlig mat og mindre omsorg. Anonymkode: 16037...93c Vet du hva...hadde barnehagen sakt at de kutter ut mat og sr foreldre må begynne med 2 matpakker om dagen.. hadde de blitt sint...for der har de ikke tid til eller gidd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #178 Del Skrevet 8. oktober mommyaka skrev (1 minutt siden): Vet du hva...hadde barnehagen sakt at de kutter ut mat og sr foreldre må begynne med 2 matpakker om dagen.. hadde de blitt sint...for der har de ikke tid til eller gidd Det er fryktelig mange barnehager som baserer seg på matpakke, og det går helt fint. For ikke å snakke om alle skolebarna, når foreldrene klarer å lage matpakke til seksåringene sine klarer de helt sikkert å lage til mindre barn også. Hva er viktigst egentlig, å spare fem minutter om morgenen eller at barna skal få sunn, ordentlig mat og omsorg i barnehagen? Anonymkode: 16037...93c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. oktober #179 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er fryktelig mange barnehager som baserer seg på matpakke, og det går helt fint. For ikke å snakke om alle skolebarna, når foreldrene klarer å lage matpakke til seksåringene sine klarer de helt sikkert å lage til mindre barn også. Hva er viktigst egentlig, å spare fem minutter om morgenen eller at barna skal få sunn, ordentlig mat og omsorg i barnehagen? Anonymkode: 16037...93c Joda..men jeg leser ofte inne på kg der foreldre klager over at andre barn har bedre matpakke en de...og joda noen barnehager hat matpakke...men for mange foreldre er det lettvint å la de få ferdig mat i barnehagen. Men slikt som ts ..som ikke gutt noe svar på dette....var det 1 marshmellows den dagen...eller hverdag Får de pølser kanskje 1 gang i mnd. Skulle ønske ts svarte på dette...for slikt denne diskusjonen har blitt skulle du tro at ts ditt barn fikk marshmellows hverdag med varm kakao ..og pølser i brød Jeg er helt for sunn mat...jeg har selv har 2 barn i barnehagen (6 år og 12 år nå) og det var 2 forskjellige barnehager...men om de fikk is innimellom... varm kakao på tur...eller pølser innimellom..gjorde ikke det meg noe....for det spiste vi hjemme innimellom å....og masse andre ting som var sunt. Alt med måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #180 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fryktelig mange barnehager som baserer seg på matpakke, og det går helt fint. For ikke å snakke om alle skolebarna, når foreldrene klarer å lage matpakke til seksåringene sine klarer de helt sikkert å lage til mindre barn også. Hva er viktigst egentlig, å spare fem minutter om morgenen eller at barna skal få sunn, ordentlig mat og omsorg i barnehagen? Anonymkode: 16037...93c For deg ja, men hvis du leser i tråden så er det hvertfall en person her inne så mener at det å lage matpakke er ekstremt tidkrevende og det er det mange utenfor nettet som mener også. Anonymkode: 07d65...658 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå