Gå til innhold

Marshmallows i barnehagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (9 minutter siden):

Rart at flere barn har gått i barnehager der de klarer å dekke alle behov da ... Media overdriver alltid. Media får jo folk til å tro at sykepleiere aldri har tid til å spise engang. Det er og overdrevent

Overdrivelser... velkommen til flere barnehager...det vi ikke har nok folk.. ikke har vi råd å ansette vikarer. Vi slokker branner og kommer hjem utslitt. Det er grunn til at så mange blir sykemeldt eller slutter i barnehagen 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lukia skrev (1 minutt siden):

Joda noen få klarer det, men mesteparten sliter. Det er også vanskelig å være ærlig ovenfor foreldre om hvordan ståa egentlig er. Sikkert derfor slike som deg ikke forstår. Når du jobber i barnehage skal du trygge foreldrene på at det er greit å dra på jobben og overlate barnet ditt der hele dagen. Jeg har jobbet masse overtid fordi jeg har barn jeg ikke kan gå ifra, jeg utsetter dobesøk, dropper pauser, dropper plantid, nettopp fordi barn trenger meg på gulvet. Barn i dag er mer grenseløse og flere og flere trenger spesialpedagogisk hjelp. 

Men nå er det jo både foreldrenes og barnehagens jobb å sette grenser da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukia skrev (5 minutter siden):

Ja, sette grenser ikke lage mat…

Har skrevet at jeg hadde betalt ekstra for kokk i barnehagen... Det gjorde vi faktisk og der min sønn gikk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukia skrev (6 minutter siden):

Ja, sette grenser ikke lage mat…

Jeg kommenterte dessuten på det med at barn er mer grenseløse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 10.10):

Nå må noen arrestere meg hvis jeg er for hysterisk her.

I går var det fint vær og barnehagen var ute og grillet. Sønnen min på 1,5 år går der.

I utgangspunktet er jeg ikke fan av pølser i brød, ihvertfall ikke av den billigste sorten. Det er jo bearbeidet MUK-kjøtt og ultraprosessert.

Det gikk altså i den billigste grillpølsa og First Price pølsebrød (pakken var avbildet), og dette ville jeg aldri gitt barnet mitt selv, men lar det gå. Jeg vet at jeg er i overkant opptatt av kosthold, og at det ikke er "normen" i samfunnet.

Men til dessert fikk barna marshmallows! Det er jo rent sukker (og gud vet hva annet). Synes ikke det hører hjemme i hverdagen i barnehagen.

Jeg tenker at foreldrene skal bestemme selv om barna sine skal få det? Og ihvertfall ikke til ettåringer?

Skal jeg ta opp dette, eller blir jeg sett på som den "vanskelige" forelderen da?

Det er ikke første gangen jeg har reagert altså, de får av og til boller og is i barnehagen. Når det er fint vær osv. Synes egentlig ikke noe om det. Men de får også frukt og yoghurt osv, så det er variert, bare så det er sagt.

Det er også varmmat to dager i uken og fast meny. Ett måltid er fiskepinner i pølsebrød, et annet er fiskekaker i hamburgerbrød med tilbehør. Og et annet er kyllingnuggets.

Helt ærlig synes jeg ikke pølsebrød og hamburgerbrød burde være faste innslag i menyen. Ultraprosessert og usunt. Også er jeg redd for at barnet mitt da kun spiser brødet og ikke får i seg noe næringsstoffer. Går det ikke an å ha fiskepinner med ris og grønnsaker liksom?

Jeg forstår jo at de ikke har tid til å lage alt fra bunnen, men 99% av maten er jo halvfabrikata og prosessert :( 

Anonymkode: 66fa1...9e9

Syns ikke du er hysterisk. Det går an å lage mye sunnere og bedre mat for så små barn enn det du skriver om her. Et barn på 1,5 år trenger virkelig ikke marshmallows som dessert. 

Anonymkode: 96d7d...3fd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Pølser i brød når man griller er ikke det barna spiser hver bidige dag i barnehagen.Og med tanke på alle de foreldrene som mener at dette er helt forferdelig så er det jo fint at barna hvertfall kan få opplevelsen av å grille pølse på et bål når vi er på tur med barnehagen siden de aldri vil få den opplevelsen med foreldrene sine.

Og om man forventer at  maten som serveres i barnehagen som kun er laget fra bunnen, oppfyller alle kriterier i kostholdsveileder, ikke er i nærheten av kategorien usunn etc. så får man enten sende med barnet den riktige maten eller så får man bytte til en barnehage som har bedre økonomi og bedre ressurser.

Anonymkode: 07d65...658

Tenker at slike koselige dager med bål og mat som lages på bålet hører helgene til og da er barna sammen med foreldrene

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Pølser i brød når man griller er ikke det barna spiser hver bidige dag i barnehagen.Og med tanke på alle de foreldrene som mener at dette er helt forferdelig så er det jo fint at barna hvertfall kan få opplevelsen av å grille pølse på et bål når vi er på tur med barnehagen siden de aldri vil få den opplevelsen med foreldrene sine.

Og om man forventer at  maten som serveres i barnehagen som kun er laget fra bunnen, oppfyller alle kriterier i kostholdsveileder, ikke er i nærheten av kategorien usunn etc. så får man enten sende med barnet den riktige maten eller så får man bytte til en barnehage som har bedre økonomi og bedre ressurser.

Anonymkode: 07d65...658

Betaler ikke foreldrene kostpenger i de barnehagene som tilbyr mat? Altså penger utenom vanlig barnehageplass? Vi betaler 550 kroner ekstra i måneden til mat. 

Hadde barnehagen sagt at de ikke lenger har kapasitet til å lage maten selv, så dropper vi de 550 ekstra kronene i måneden, og sender med matpakke. 

Anonymkode: 52e64...8bc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 time siden):

Har du noen gang jobbet i barnehagen? 3 på jobb...1 skal lage mat og 2 skal passe på kanskje 18 barn...kjempe lett det ...

Og havregrøt...du er klar over at det tar tid når du skal lage stor kjele med grøt? Så skal alt dette vaskes etc..både på kjøkkenet og etter barna.

Og tro meg ...de blir lei dette 

Oh ja da brødmat får de..men dessverre er det aldri bra nok hva vi serverer som Pålegg 

Det er vel tre voksne per barn på småbarn. Det er vel de som trenger å sitte på fanget og passes ekstra på under samling. På storbarn sitter de da fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Det er vel tre voksne per barn på småbarn. Det er vel de som trenger å sitte på fanget og passes ekstra på under samling. På storbarn sitter de da fint

Nei de sitter ikke fint selv om de går på storebarn. Noen barnegrupper gjør det og andre ikke. Vi er 19 barn fra 1-6 år og må ha alle 6 voksne i samling for å kunne gjennomføre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Da får de holde seg til det og ikke begynne med pølser i brød og fiskepinner i pølsebrød 

De ansatte kan servere brødmat og havregrøt. Og jeg er så piss lei det argumentet. En ansatt kan lage istand mat under samling. Da sitter kidsa i ro mens det foregår.

😂😂 åpenbart T du ikke aner hva du snakker om

Anonymkode: fad75...7f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukia skrev (1 minutt siden):

Nei de sitter ikke fint selv om de går på storebarn. Noen barnegrupper gjør det og andre ikke. Vi er 19 barn fra 1-6 år og må ha alle 6 voksne i samling for å kunne gjennomføre. 

Høres ut som de barna er helt ute av kontroll. Min unge som er sta som en bukk og ikke liker å gjøre det han får beskjed om, sitter stille når han skal

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Jeg hadde uansett gladelig betalt mer for kokk i barnehagen

Så fint for deg da at du har penger til det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så fint for deg da at du har penger til det

De som ikke har det kan søke om fritak

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Nok en gang du fremstår totalt uvitende , nei det er ikke spnn at de store sitter fint

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Høres ut som de barna er helt ute av kontroll. Min unge som er sta som en bukk og ikke liker å gjøre det han får beskjed om, sitter stille når han skal

😂 sp fint da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lukia skrev (4 minutter siden):

Det fremstår som totalt uvitende å mene at barn sitter stille, det er til å le av  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (9 minutter siden):

Kansje du ikke skal sammenligne ditt barn med 1 barnehage.  Og kanskje ikke so noe du ikke vet noe om...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Kansje du ikke skal sammenligne ditt barn med 1 barnehage.  Og kanskje ikke so noe du ikke vet noe om...

Men det høres sykt ut at en hel avdeling er så ute av kontroll. Seks stykker på samlingen. Det er jo alle de voksne på avdelingen som ikke klarer å få hele storbarnsavd til å sitte stille

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det fremstår som totalt uvitende å mene at barn sitter stille, det er til å le av  

Sitter de stille rundt bålet med marshmallows og pølser da? 

Anonymkode: 52e64...8bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...