AnonymBruker Skrevet 5. oktober #21 Del Skrevet 5. oktober Majer skrev (8 timer siden): 1 Jeg liker å jobbe doble skift, men hadde det ikke vært for det hadde jeg gått for fast døgnrytme. 2 Jeg tilpasser vitaminer og mineraler etter behov. Tar eks ikke multivitaminer hver dag, men bygger på med det jeg trenger ut fra dagsform, hva jeg tok dagen før, måten jeg spiser osv. 3 Får unna 3 kvarters kontorjobb mens jeg pendler til og fra jobb. 4 Bruker 3 min på øyegymnastikk hver dag. Da får jeg samtidig slappet av mentalt. 5 Sørger for å trene. Er det en slitsom jobbvakt kan treningen bestå i så rolig jogging at jeg ikke blir svett, men sørger for at jeg gjennomfører en eller annen form for trening hver dag. 6 Jeg sier alltid hei til kollegaer som møter opp like tidlig som meg, smiler mye og baksnakker folk positivt bak deres rygg. 7 Jeg tuller med nærmeste leder flere dager i uka. Hvordan utfører du øyegymnastikk? 🙂 Anonymkode: a5df1...19a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #22 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva var begrunnelsen til at de sa nei? Jeg hadde nok så smått begynt å lete etter en jobb der arbeidsgiver har tillit nok til arbeidstakere til å tillate hjemmekontor i blant. Anonymkode: eb485...1f8 Er på utkikk ja..men god lønn her jeg er. Anonymkode: 64781...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #23 Del Skrevet 6. oktober Nå har jeg småbarn, så mine tips er jo forholdsvis farget av det. 1 - søvn prioriteres over alt. Har fast døgnrytme så jeg har sovet 8 timer når barnet våkner. 2 - godt kosthold. Bruker heller 30 min på å forberede en god frokost og middag om kvelden med podcast på øret enn å se på TV. 3 - kuttet ut tidstyven TV 😅 4 - fysisk aktivitet - sykler 11 km til og fra jobb hver dag, tar ikke mye lenger tid enn bussen. I helgen løper jeg en tur med barnet i vogn. 5 - prioriterer å jobbe redusert. Kaster ikke bort penger på kafé, takeaway, fast fashion, skjønnhetsbehandlinger og produkter. Bor nøkternt og kjøper alt jeg kan brukt. I det hele tatt, i et liv med lite tid til seg selv har jeg lært å tenke mer over hva som er viktig for at jeg skal leve godt. Barn er sykt stress, men også det fineste jeg vet 😊 Anonymkode: 96242...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #24 Del Skrevet 6. oktober Majer skrev (På 5.10.2024 den 12.01): 1 Jeg liker å jobbe doble skift, men hadde det ikke vært for det hadde jeg gått for fast døgnrytme. 2 Jeg tilpasser vitaminer og mineraler etter behov. Tar eks ikke multivitaminer hver dag, men bygger på med det jeg trenger ut fra dagsform, hva jeg tok dagen før, måten jeg spiser osv. 3 Får unna 3 kvarters kontorjobb mens jeg pendler til og fra jobb. 4 Bruker 3 min på øyegymnastikk hver dag. Da får jeg samtidig slappet av mentalt. 5 Sørger for å trene. Er det en slitsom jobbvakt kan treningen bestå i så rolig jogging at jeg ikke blir svett, men sørger for at jeg gjennomfører en eller annen form for trening hver dag. 6 Jeg sier alltid hei til kollegaer som møter opp like tidlig som meg, smiler mye og baksnakker folk positivt bak deres rygg. 7 Jeg tuller med nærmeste leder flere dager i uka. Kan du utdype øyegymnastikk? Jeg vil virkelig anbefale nr6 til alle! Det har gjort livet mitt så mye enklere. Er ellers en litt snål frøken, og virkelig hater alle former for mingling og smalltalk. Men det å "baksnakke folk positivt" har ført til at alle har et mye bedre inntrykk av meg. Jeg er ikke lenger "Wednesday Addams" Anonymkode: f3039...db0 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #25 Del Skrevet 6. oktober Hjemmekontor var redningen for min yrkeskarriere. Har det bedre på jobb, får gjort mer. Og endelig fått forfremmelse, etter at det ble lag mer vekt på hva folk gjør, enn hvem som ser travle ut i arbeidslokalene. Anonymkode: c8f21...60b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #26 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hjemmekontor var redningen for min yrkeskarriere. Har det bedre på jobb, får gjort mer. Og endelig fått forfremmelse, etter at det ble lag mer vekt på hva folk gjør, enn hvem som ser travle ut i arbeidslokalene. Anonymkode: c8f21...60b Ja, tenk om flere arbeidsgivere fokuserte på hva som ble gjort...hos oss er det flere som bare prater bort tiden. Som tar masse plass på alle møter, fremstår som hardt arbeidende. Så har du de som er kompis med sjefen...alltid enig med sjefen! Aldri sier imot.. 😅 Anonymkode: 64781...939 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #27 Del Skrevet 7. oktober Livet generelt. Fase ut kverulanter (som kverulere for å kverulere) og mobbere. For gammel for nonsens. Anonymkode: 9d567...a24 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #28 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, tenk om flere arbeidsgivere fokuserte på hva som ble gjort...hos oss er det flere som bare prater bort tiden. Som tar masse plass på alle møter, fremstår som hardt arbeidende. Anonymkode: 64781...939 Jepp. De "travle" som alltid er "opptatt". Kan virke som om det ofte handler om å bare "være" på kontoret. Anonymkode: d7d1d...b76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #29 Del Skrevet 7. oktober Vet ikke om jeg har noen 'hacks' utover at jeg helst jobber på hjemmekontor når jeg har mye å gjøre. Kontoret er veldig lite produktivt (bråkete og kolleger som forstyrrer). Det meste ellers på listen er en selvfølge. Har ikke jobb-mail eller Teams på mobiltelefonen. Når jeg har slått av PC-en enten det er hjemme eller på kontoret er jeg ferdig, så sant det ikke er en veldig sjelden gang hvor det er noe spesielt jeg må være tilgjengelig for. Har også stort sett sluttet å overprestere siden jeg har gjort det mye og ikke får igjen noe for det. Går bare utover meg selv. Anonymkode: d7d1d...b76 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #30 Del Skrevet 8. oktober Jeg tror det er bedre å lære seg stressmestring, og bli et mer harmonisk menneske fra innsiden. Enn å lage seg en lang rekke med regler. Jeg har kombinert jobb- og privattelefon, og har ingenting i mot å ta en og annen avklaring selv på ferie. Tilsvarende er jeg (og arbeidsgiver) helt avslappet til om jeg tar et og annet privat i arbeidstiden. Relasjoner er jeg enig med deg i - både på jobb og privat. Mange jeg har møtt via jobb er nå blant mine beste venner. Har mye fleks i jobb. Kan komme og gå litt som jeg vil, og jobber en del hjemmefra. I dag kommer jeg til å ta klesvasken parallelt med at jeg har en rekke videomøter. Det gir mye større ro enn å måtte være på et sted hver dag, ut i rushen, se på klokka.. I det hele tatt tror jeg man har det best når man har lave skuldre, i stedet for å henge store merkelapper på "fritid" og "jobb", med et langt regelsett. Anonymkode: 44b65...94a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #31 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jepp. De "travle" som alltid er "opptatt". Kan virke som om det ofte handler om å bare "være" på kontoret. Anonymkode: d7d1d...b76 Ja, så har du den som virkelig jobber. Men er av den stille personligheten, ikke sier så mye. Eller tar plass....hen blir sjelden sett. Er den som skriker høyest som blir sett i arbeidslivet. Anonymkode: 64781...939 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #32 Del Skrevet 8. oktober Venner / jobbkollegaer holdes best adskilt. Om du er "venn" med lederen din - hva skjer den dagen du mister jobben. Har sett maaange tilfeller der folk mister jobben og vi hører stort sett aldri mer om de 1 mnd etter at de har sluttet. Anonymkode: 4ab82...46a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #33 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, så har du den som virkelig jobber. Men er av den stille personligheten, ikke sier så mye. Eller tar plass....hen blir sjelden sett. Er den som skriker høyest som blir sett i arbeidslivet. Anonymkode: 64781...939 Ja. Jeg er nok en av de, men har kanskje redusert litt på innsatsen - klok av skade. Kan nesten virke som om de som er mye borte er de som blir lagt merke til. "Åj! Nå har virkelig X stått på. Vært på jobb en hel måned uten fravær. Kjempebra!" Liten avsporing fra tråden kanskje. Anonymkode: d7d1d...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #34 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Venner / jobbkollegaer holdes best adskilt. Om du er "venn" med lederen din - hva skjer den dagen du mister jobben. Har sett maaange tilfeller der folk mister jobben og vi hører stort sett aldri mer om de 1 mnd etter at de har sluttet. Anonymkode: 4ab82...46a Akkurat dette, ikke bruk mer tid på jobben enn tiden du er der. Tenk på alt som skal arrangeres utenom uten betaling, totalt bortkastet tid som du kunne brukt på ditt eget liv. Om du vil møte en kollega utenfor jobben er jo det noe man avtaler selv, men er jo voksen nok til det. Personlig har jeg etpar venner fra min forrige jobb, fordi nå jobber vi ikke sammen lenger. Så da kunne vi utvikle den gode kjemien videre Blitt enige om at vi aldri skal jobbe sammen igjen. Anonymkode: 64781...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #35 Del Skrevet 8. oktober Hjemmekontor, og trene i lunsjpausen. To dager i uken må jeg inn på fysisk kontor, og det er helt grusomt, jeg blir så sliten av det.. Men det hjelper veldig å løpe til jobben, så jeg får mosjon og frisk luft. Anonymkode: e4cf4...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 9. oktober #36 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 20.55): Hvordan utfører du øyegymnastikk? 🙂 Anonymkode: a5df1...19a Ruller øynene, blunker, veksler på mellom å se nært og langt unna osv😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #37 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hjemmekontor, og trene i lunsjpausen. To dager i uken må jeg inn på fysisk kontor, og det er helt grusomt, jeg blir så sliten av det.. Men det hjelper veldig å løpe til jobben, så jeg får mosjon og frisk luft. Anonymkode: e4cf4...2a2 Dårlig inneklima i bygg med ventilasjonanlegg.. Anonymkode: 64781...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #38 Del Skrevet 9. oktober Jeg er innadvendt, og får mye gratis av å være på kontoret. En flott arena for relasjonsbygging og samarbeid. Begge deler er svært viktig i jobben min. Anonymkode: 561dd...06b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #39 Del Skrevet 9. oktober Jobben min er helt ok, men jeg hater kontoret, så hjemmekontor var min hack. Dessverre er det slutt på hjemmekontor, så jeg har begynt å misbruke flexiordningen. Jobber 8 timer på søndagen og tar en flexidag på mandagen, for eksempel. Jeg har en annen og sleipere versjon, også. Hos oss er det sånn at så lenge man er 8 timer i pluss, kan man søke om en flexidag. Så da søker jeg om en flexidag og jobber i skjul hjemme den dagen. Slik at jeg fremdeles er 8 timer i pluss og kan søke om en ny flexidag. Regner med at det snart blir oppdaget, men inntil videre er det gull verdt. Anonymkode: f4735...9e0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå