Gå til innhold

Voldelige krenkelser på barneskolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ditt barn blitt utsatt for alvorlige,  brutale krenkelser på barneskolen, utført av en medelev under 15 år?

 

Hadde personen som krenket vært LITT (noen få mnd) eldre hadde hen vært på nivå med folkene i dokumentaren "Norges farligste" på nrk.

Hva skjedde i tiden etterpå for dere?

Vi står midt i kaoset nå. Det er så vondt.

Anonymkode: 781ce...4cf

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva du mener?

Er dette noe som pågår? 

Anonymkode: 666e4...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis ikke.

Men jeg har en jobb hvor jeg har vært med og følge opp en del av de som utøver denne type vold som mindreårige, og enkelte av de som har vært utsatt. Heldigvis blir sluttresultatet etter hvert - for de fleste - blant annet at utøveren ikke fortsetter på skole med offeret, ofte ikke i samme nærmiljø heller.

Utover det har jeg ikke kjempegodt inntrykk av oppfølgingen av de som er utsatt. Men bruk tilbudet på Statens barnehus om de er involverte, og hold dere fast i BUP om det lar seg gjøre. 

Anonymkode: ce8c8...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver du som mor eller fagperson?

Fikk et inntrykk av at du skreiv om en enkeltsak, men mulig jeg misforstår. 

Så en annen ting, du kan ikke på et så generelt grunnlag anbefale folk bup og barnehus. Det er mulig det i mange tilfeller passer bra. 

Så den parallellen til "Norges farligste". Skjønner ikke helt hvor du vil med den parallellen. 

Dette er ikke kritikk, bare innspill til deg. 

Anonymkode: 666e4...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Skriver du som mor eller fagperson?

Fikk et inntrykk av at du skreiv om en enkeltsak, men mulig jeg misforstår. 

Så en annen ting, du kan ikke på et så generelt grunnlag anbefale folk bup og barnehus. Det er mulig det i mange tilfeller passer bra. 

Så den parallellen til "Norges farligste". Skjønner ikke helt hvor du vil med den parallellen. 

Dette er ikke kritikk, bare innspill til deg. 

Anonymkode: 666e4...dd9

Snakker du til meg eller ts?

Selvfølgelig kan jeg anbefale både BUP og barnehus som svært aktuelle instanser dersom et barn har vært utsatt for vold som ville gitt forvaringsstraff om utøveren var eldre. 

Anonymkode: ce8c8...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som lærer blitt utsatt for liknende krenkelser i jobben min.

Blir ikke gransket en gang, da dette bare er noe jeg må «tåle». 
Selv foreldrene til barnet heiser på skuldrene og ser bort…jeg er den voksne og bør tåle.

Anonymkode: b0691...6a5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde anmeldt uansett. Ville også anmeldt til bv.

Anonymkode: 16a24...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har som lærer blitt utsatt for liknende krenkelser i jobben min.

Blir ikke gransket en gang, da dette bare er noe jeg må «tåle». 
Selv foreldrene til barnet heiser på skuldrene og ser bort…jeg er den voksne og bør tåle.

Anonymkode: b0691...6a5

Vet om flere på min jobb som har blitt utsatt for det samme som deg og fått beskjed om at «det må man bare regne med som lærer». 
 

hilsen 

Lærer på barneskolen 

Anonymkode: d2506...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hun har blitt slått flere ganger av medelev. Resulterte i knekt nese, kneskade, blåmerker og flere ganger blødninger. Hun har fått satt fyr på håret, fått ene fingeren knekt mm. Endte med at vi måtte bytte skole. Beste valget vi har gjort. Nå går hun på en liten bygdeskole utenfor byen og trives veldig godt. Ingen nye hendelser, hun ble godt tatt imot i klassen, fått mange nye venner og trives veldig bra :) Lærerne på den nye skolen er også helt super. 

Anonymkode: f983e...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...