Gå til innhold

Jeg føler meg som en dårlig mamma, og mannen er enig.


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Mannen din er ikke enig, det vet du i alle fall ikke. Han sa jo ikke det. Hvorfor er det bare du som ikke får sove? Han må jo kunne ta ungen i blant, så du også får sove. Ingen presterer på topp som mor om man ikke får skikkelig søvn over så lang tid. 

Anonymkode: dbecb...b5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irak skrev (6 timer siden):

Er ingen som er supermennesker ❤️. Vi trenger alle støtte og hjelp innimellom.

Be mannen din om å hjelpe til.

Dummeste jeg har lest; "hjelpe til"?? Skal mannen HJELPE TIL med sine egne barn?? Hva med mammaen, hun bare "hjelper til" når hun mater og steller sine egne barn? Hun bare "hjelper til" når hun vasker huset de bor i, hun bare "hjelper til" når hun lager middag til familien?

... Eller er det bare forbeholdt mannen å være gjest i sitt eget hus, hvor han av og til etter mye mas "hjelper til" med sine egne barn og "hjelper til" med å vaske sine egne sure sokker?

TS; du er ingen dårlig mamma, du lider av et ekstremt søvnunderskudd og er i ferd med å møte veggen. Det er tvert imot mannen din som er en eksepsjonelt dårlig ektemann og far som ikke tar sin del av jobben med ungene HAN har laget! Det er HAN som lar deg sove 2 timers netter i måned etter måned og lar deg gå til grunne!

Endret av Rastebenk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi du føler deg som noe betyr ikke at du er det. At du tolker mannen din sitt tonefall i verste mening blir mer som å sette deg i offerrollen. Snakk med mannen din og Finn løsninger sammen for hvordan dere kan avlaste hverandre og finne gode løsninger som familie.

Anonymkode: 207b8...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (8 minutter siden):

Dummeste jeg har lest; "hjelpe til"?? Skal mannen HJELPE TIL med sine egne barn?? Hva med mammaen, hun bare "hjelper til" når hun mater og steller sine egne barn? Hun bare "hjelper til" når hun vasker huset de bor i, hun bare "hjelper til" når hun lager middag til familien?

... Eller er det bare forbeholdt mannen å være gjest i sitt eget hus, hvor han av og til etter mye mas "hjelper til" med sine egne barn og "hjelper til" med å vaske sine egne sure sokker?

TS; du er ingen dårlig mamma, du lider av et ekstremt søvnunderskudd og er i ferd med å møte veggen. Det er tvert imot mannen din som er en eksepsjonelt dårlig ektemann og far som ikke tar sin del av jobben med ungene HAN har laget! Det er HAN som lar deg sove 2 timers netter i måned etter måned og lar deg gå til grunne!

Ja jeg tenker slik at i et forhold så hjelper man hverandre. Et samarbeid for å få hjulene til å gå rundt. Det var ikke vondt ment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han kunne sagt: Jeg tar nettene de neste 9 månedene. Det er din tur til å få sove ut. 

Anonymkode: fbf86...491

☝️

37,5 t på jobb ila en hel uke pluss uforstyrret nattesøvn hvet eneste natt er tidenes slaraffenliv i fht hva TS har holdt ut de siste 9 mnd. Kan heller ikke tenke meg at hun sov spesielt godt de siste mnd av svangerskapet, eller at fødselen var spesielt behagelig.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (8 minutter siden):

Ja jeg tenker slik at i et forhold så hjelper man hverandre. Et samarbeid for å få hjulene til å gå rundt. Det var ikke vondt ment. 

Jeg ble kanskje litt vel oppgitt. Men det at mange mener at menn "hjelper til" med sine egne barn og "hjelper til" i sitt eget hus er uttrykk jeg rett og slett hater.

På samme måte som at urolige barn av mange voksne omtales som slemme. At man "har en snill unge som sover" f eks. Min sov ikke, så det betyr jo da tydeligvis at hun var slem. Eller "han satt så stille på stolen og var så snill". Mens min unge ikke orket mer musestille rumpesitting og løp ut for å klatre i trærne, så da var hun åpenbart slem.

Endret av Rastebenk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (6 minutter siden):

Jeg ble kanskje litt vel oppgitt. Men det at mange mener at menn "hjelper til" med sine egne barn og "hjelper til" i stt eget hus er uttrykk jeg rett og slett hater.

På samme måte som at urolige barn av mange voksne omtales som slemme. At man "har en snill unge som sover" f eks. Min sov ikke, så det betyr jo da tydeligvis at hun var slem. Eller "han satt så stille på stolen og var så snill". Mens min unge ikke orket mer musestille rumpesitting og løp ut for å klatre i trærne, så da var hun åpenbart slem.

Jeg forstår. Å bidra er nok et bedre ord sånn sett.

Ingen barn er hverken snille eller slemme slik jeg ser det. De har sine utfordringer akkurat som oss ❤️. Det kan være mange grunner til at vi oppfører oss slik vi gjør.

Jeg tror jeg forstår din frustrasjon 🤗

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår. Å bidra er nok et bedre ord sånn sett.

Ingen barn er hverken snille eller slemme slik jeg ser det. De har sine utfordringer akkurat som oss ❤️. Det kan være mange grunner til at vi oppfører oss slik vi gjør.

Jeg tror jeg forstår din frustrasjon 🤗

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du sover på eget rom en periode.. jeg hadde også kolikkbarn..og det gikk igrunn aldri over.. ikke før hun var 18mnd at fikk jeg 2 timer sammenhengende. Da lå jeg noen mnd alene og ammet annenhver time natten gjennom.. vi snakker reflux og forstoppelse osv. Da hun var 5år kunne hun sove natten gjennom i blant.. søk hjelp om det kun er 30 min søvnfaser.. og mannen må steppe up.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...