Gå til innhold

Vedfyring


tio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bruker blanding ut fra hva vi hugger. Går mye i Gran, osp og bjørk. På nye vedovner merker nå ikke vi noe særlig forskjell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utsalgene har som regel ikke eik. men jeg tar alltid med en sekk om de har. Den varer mye lenger enn bjørk. Men vær klar over at du ofte må ha "lettere" ved som fx bjørk for å få fyr på eik. Forøvrig foretrekker jeg "blandingsved" men det er vanskelig å få tak i fordi østlendinger vil ha bjørk💩

Anonymkode: 91546...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

utsalgene har som regel ikke eik. men jeg tar alltid med en sekk om de har. Den varer mye lenger enn bjørk. Men vær klar over at du ofte må ha "lettere" ved som fx bjørk for å få fyr på eik. Forøvrig foretrekker jeg "blandingsved" men det er vanskelig å få tak i fordi østlendinger vil ha bjørk💩

Anonymkode: 91546...394

Jeg kjøper ved lokalt (i Østfold), og han unnskyldte seg et år for at en av pallene var blandingsved. Den luktet så godt (tror det var mest furu) og minnet meg om hytte og barndom, men selv om jeg har sagt at jeg gjerne tar blandingsved - så kommer han alltid med bjørk. Han er ellers veldig grei, leverer gratis og sjekker med meg om jeg vil ha mer før han selger de siste pallene. I år har jeg tatt med litt furu fra hytta bare for kosens skyld.

Anonymkode: 7eed5...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...