Gå til innhold

Når kontakte føden? Modningsrier.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på «overtid» ifht termindato og blir forvirret av å lese så mye forskjellig på nett. Vært i latensfasen med modningsrier i to døgn, senest kontakt med sykehuset tidligere i dag. Får beskjed om å vente til jeg får 2-3 rier på 10 minutter.

Legger ved bilde av mine siste rier. De har kommet hyppigere nå, men varierer fortsatt i varighet som dere ser. De varierer også i intensitet, fra svake til at jeg må konsentrere meg gjennom dem. Føler meg litt teit de to gangene jeg har ringt sykehuset disse to døgnene, og vet helt ærlig ikke hvor vonde og hyppige riene må være før jeg kan ringe uten å bli høflig avvist. Sitter langt inne å kontakte de igjen i frykt for å fremstå engstelig, jeg er bare helt uerfaren.

Hva tenker dere erfarne kvinner, må jeg bare smøre meg med litt mer tålmodighet? Til informasjon har ikke vannet gått, men mye blodtilblandet slim har kommet disse dagene.

IMG_6125.png

Anonymkode: d92bb...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel 2 rier på 10 minutter nå, selv om det ble litt lenge mellom de siste. Så da kan du vel ringe igjen tenker jeg.

Anonymkode: 09337...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte for en mnd siden, jeg ringte føden når jeg hadde rie hvert femte minutt og måtte puste meg gjennom rien, hadde litt over en time kjøretid til sykehuset.

Ring føden igjen om du er usikker!

Anonymkode: 5e7e8...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du har vel 2 rier på 10 minutter nå, selv om det ble litt lenge mellom de siste. Så da kan du vel ringe igjen tenker jeg.

Anonymkode: 09337...598

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fødte for en mnd siden, jeg ringte føden når jeg hadde rie hvert femte minutt og måtte puste meg gjennom rien, hadde litt over en time kjøretid til sykehuset.

Ring føden igjen om du er usikker!

Anonymkode: 5e7e8...c4a

Ok, takk for svar begge to.
Dete tror ikke det har noe å si at noen er litt lengre enda? Eller at de fleste ikke er så vonde, de færreste er slik at jeg må puste meg gjennom de..
- Trådstarter 

Anonymkode: d92bb...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg tenkte at "dette er en rie" når jeg holdt pusten når sammentrekningene skjedde.

Er du usikker så bare ring inn å si du tror ting er igang. Du får sikkert komme inn for en kontroll om du er utrygg 💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, spennende ts! Bor du langt unna sykehuset? Du plager ingen ved å ringe å forhøre deg, i verste fall ber de deg bare vente litt til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte til føden og fikk beskjed at de hører jeg klarer å snakke, så det er for tidlig å komme. Altså, jeg skulle ringe nå det var så vondt at jeg ikke klarte å forklare det i telefonen.

 

Anonymkode: 0703c...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjeden «nå er det på tide å dra til sykehuset» 8-9 ganger i den appen før fødselen faktisk var igang 🙈 Fem dager med modningsrier, med smerte slik at jeg spydde på de verste toppene. 

Jeg hadde nok ventet litt til med å ringe (selvsagt forutsatt at du har kort reisevei). Men føden er vant til å få telefoner, spesielt fra førstegangsfødende, så tenker at om du er usikker er det bedre å ringe. 

Anonymkode: d56be...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så spennende 🥰👏🏻 Tenk at du snart er mamma til en liten skatt❤️ Du skal IKKE kjenne deg engstelig og masete, du SKAL ringe for å få svar slik at du ikke blir mer urolig og redd. ❤️ De er der for å hjelpe deg, så du må ikke kjenne deg til bry❤️ Høres ut som du er godt i gang. Magisk opplevelse i vente❤️ Lykke til❤️ Ring heller for mye enn for lite, og si gjerne at du er engstelig og vil inn for en sjekk❤️

Anonymkode: b9ffa...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei til sykehuset med rier slik du viser, og fødte to timer senere. Men jeg hadde da ingen rier før det spontant var Rier med stor forbokstav. 

Anonymkode: cf289...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ringte til føden og fikk beskjed at de hører jeg klarer å snakke, så det er for tidlig å komme. Altså, jeg skulle ringe nå det var så vondt at jeg ikke klarte å forklare det i telefonen.

 

Anonymkode: 0703c...b74

Skulle jeg fulgt det rådet hadde ingen av mine blitt født på sykehuset i hvert fall...

Anonymkode: 44bf9...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ringte til føden og fikk beskjed at de hører jeg klarer å snakke, så det er for tidlig å komme. Altså, jeg skulle ringe nå det var så vondt at jeg ikke klarte å forklare det i telefonen.

 

Anonymkode: 0703c...b74

De mener altså det er forsvarlig å transportere fødende når de har ekstreme smerter. 

Anonymkode: cd065...113

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ringte til føden og fikk beskjed at de hører jeg klarer å snakke, så det er for tidlig å komme. Altså, jeg skulle ringe nå det var så vondt at jeg ikke klarte å forklare det i telefonen.

 

Anonymkode: 0703c...b74

Er dette Ullevål? Jeg fikk den samme beskjed for noen år siden, endte opp med å ankomme føden med full åpning og fødte 20 minutter etter at jeg kom inn. Stol på din egen magefølelse, noen klarer å snakke igjennom riene hele veien. 

Anonymkode: 83ab4...cbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er dette Ullevål? Jeg fikk den samme beskjed for noen år siden, endte opp med å ankomme føden med full åpning og fødte 20 minutter etter at jeg kom inn. Stol på din egen magefølelse, noen klarer å snakke igjennom riene hele veien. 

Anonymkode: 83ab4...cbd

Jeg surfet på Facebook med 7 cm

Anonymkode: cd065...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har fått et dårlig råd, håper du har kort vei til sykehuset. Prøv å stole på deg selv ❤️

Anonymkode: 8c43a...09e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

De mener altså det er forsvarlig å transportere fødende når de har ekstreme smerter. 

Anonymkode: cd065...113

Tydeligvis.  Jeg kunne ikke lengre gå på bena når jeg ankom sykehuset. Mannen måtte låne rullestol.  

Anonymkode: 94430...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ringte til føden og fikk beskjed at de hører jeg klarer å snakke, så det er for tidlig å komme. Altså, jeg skulle ringe nå det var så vondt at jeg ikke klarte å forklare det i telefonen.

 

Anonymkode: 0703c...b74

Det der er det dummeste jeg leser når det kommer til fødsel. Gir de virkelig det rådet fremdeles…. 

Anonymkode: e976e...bb2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det der er det dummeste jeg leser når det kommer til fødsel. Gir de virkelig det rådet fremdeles…. 

Anonymkode: e976e...bb2

Jepp. Jeg måtte krangle meg inn, viste seg når de sjekket meg at jeg var i aktiv fødsel. Det rådet er helt håpløst, er ikke alle man hører det på.

Anonymkode: fe650...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ringte til føden og fikk beskjed at de hører jeg klarer å snakke, så det er for tidlig å komme. Altså, jeg skulle ringe nå det var så vondt at jeg ikke klarte å forklare det i telefonen.

 

Anonymkode: 0703c...b74

På min første hadde jeg det sånn kun ved pressrier, men alle er forskjellige. 

Du kan be om å få komme inn på en sjekk. La de sjekke åpning evt cm, da pleier man å falle mer til ro. Trodde de tok inn førstegangsfødende lettere enn flergangs. 

Anonymkode: f352d...668

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ringte til føden og fikk beskjed at de hører jeg klarer å snakke, så det er for tidlig å komme. Altså, jeg skulle ringe nå det var så vondt at jeg ikke klarte å forklare det i telefonen.

 

Anonymkode: 0703c...b74

Hadde jeg fulgt dette rådet hadde mine kommet hjemme, jeg kom aldri dit at jeg ikke klarte å snakke. 

Jeg tenker at noen ganger er det på sin plass å overdrive noe, og dette virker å være et slikt tilfelle. Jeg ville overdrevet smertene, og snakket meg inn på en sjekk. Kan feks si at du var så vondt at du ikke klarer å hvile og at du begynner å bli helt utslitt. 

Anonymkode: 3705c...ef7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...