Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med relasjonen til svigermor etter at jeg klikett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke eksemplene dine hørtes så fæle ut jeg. Hva er galt med spagetti med fårepølse og rømme? 

Jeg synes helt ærlig at du og mannen er veldig dramatiske her. Si at "vi ønsker ikke spise maten du lager, og bruker du av vår mat til å lage må du betale oss for det det koster". Og hvis hun ikke gjør det så får dere si at dere er klar for å besøke henne/ha besøk av henne når hun lar være å lage mat. Det er ingen grunn til slik hyling og skriking. 

Og vanilje og rømme i risgrøt er kjempegodt. Sitron derimot! 

Anonymkode: 19673...218

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var hysterisk morsom lesing 😂 10/10!

Anonymkode: 797d8...be7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da, det er ikke kødd. Jeg skulle ønske det var det. Vi tar selvfølgelig med egen mat og gjemmer på rommene vi sover på, men det er begrenset hvor lenge vi kan leve på knekkebrød, mellombarer og kjeks. Når hun er hos oss gjør hun også slike ting. 
 

hun har vært sånn «for alltid», men bare når det er besøk eller når det skal lages mat til selskaper etc. Min mann fikk vanlig mat da han var bodde hjemme (som hun også spiste), men hun holdt på slik hver gang det var besøk. Spiser aldri selv, for da har hun «problemer med magen». 
 

det er altså helt vanlig mat hun lager, men hun tilsetter alle mulige rare greier og tror oppriktig hun har laget noe deilig og godt. Det er ingen som spiser det, og alle er veldig direkte med henne om at hun må slutte. Hun baker til alle begivenheter, men det hun baker er det ingen som rører. Hun ler det bort og sier det selvfølgelig er fordi alle er sjalu på hvor flink hun er. 
 

vi klarer ikke mer, det ødelegger forholdet vårt, og jeg klarer ikke stole på henne på andre områder heller, selv om hun ikke har gjort noe annet galt. Hun er ganske stille, rolig og forsiktig eller, derfor gjør dette så utrolig vondt. 

Anonymkode: 62644...d6e

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vær så snill og send dette inn til Lørdagsrådet! 🙏

Anonymkode: 43c39...57f

😂

Anonymkode: 8d50e...4e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte hun med dette? Eller har hun gjort det siden hun flyttet hjemmefra? Hvordan fremstår hun mentalt sånn ellers?

Anonymkode: b3f5a...20e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker alltid litt vaniljesukker og bittelitt fløte i risgrøten. Det er moderate mengder, men den grøten er populær hos oss.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror dere må gi opp. Dere når ikke inn. Fortell henne enkelt og greit at dere ikke kommer til å spise noe som helst som hun lager så lenge hun kødder til maten. Så tar dere med dere en stabel med Real turmat og gjemmer de på rommet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg ikke noe på. Ingen er så skrullete.

Anonymkode: 4f42c...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sorry at jeg ler, men det høres helt sykt ut😂 For noen kombinasjoner😂😂😂

Anonymkode: b3f5a...20e

ja, ha ha ha, det med banan i pytt i panne 😅😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lang historie, beklager.

min svigermor tror hun er en kreativ og eksepsjonell dyktig kokk, men alle hater mater hennes. «Alle» sier ifra direkte til henne, men hun tror alle er sjalu. Hun blir ledd både bak ryggen hennes og direkte, men selv skryter hun av at alle elsker maten hennes, og alle ber henne om å bake/lage mat i tilsetninger. Det er tvert om, alle ber henne instendig om å la være.  Hun har vært slik for alltid, det er ikke noe nyoppstått.
 

hun tar vanlig mat og tilsetter helt merkelige ting, og ingen spiser det. Hun spiser det ikke selv heller, for hun har «mageproblemer og går på spesialkost, men heldige dere som kan smake på mine kreative matretter». Det er nok ikke sant, for vi ser henne spise vanlig mat, bare ikke det hun selv lager og skryter av.
 

vi har flere ganger bedt henne å slutte å ta maten vår og ødelegge den. Når vi er der må vi være der over flere dager og vi har med egen mat som vi direkte ber henne om å holde seg unna. En gang kjøpte jeg med meg pytt i panne. Klok av skade ba jeg henne om å la være å lage mat til oss, jeg skulle selv lage den til frokost til familien dagen etter. Likevel vekte hun oss til «deilig frokost», for hun kunne ikke dy seg og hadde laget til et «herlig, kreativt måltid til oss. Hun hadde tatt vår medbrakte pytt i panne, stekt den med creme fraiche og banan og en dæsj brunost for smakens skyld. Den var selvfølgelig ikke til å spise, og vi måtte dra på butikken på nytt, og det er laaaangt til butikken. Senere på dagen skulle hun bake til en feiring til tross for at verten instendig hadde bedt henne om å la være. Jeg hørte diskusjonen, og den endte med at verten sa at «om du absolutt skal bake, så kan du lage en Toro langpanne og følge oppskriften til punkt og prikke, ikke tilsett noe». Svigermor endte opp med å tilsette tyttebær og solbærsaft, og skrøyt igjen uhemmet av sin kreativitet og kulinariske smak. Ingen spiste kaken, men det tror hun oppriktig er fordi alle andre er sjalu. 

Andre eksempler er kjøttkaker med biter av fiskeboller, bakt potet fylt med en saus av rømme, sennep og karri, spaghetti med fårepølse og rømme og enda mer til. 
 

nå er vi hos svigermor på høstferie og helvete er løs. Vi har instendig bedt om at hun ikke skal røre maten vår, både ved å be om at vi kan varte henne opp, og da det ikke funket var vi veldig direkte. På dagtid er vi uten på diverse aktiviteter som svigermor ikke vil være med på, og selvfølgelig sto middager klar da vi kom hjem. Middag jeg har kjøpt inn. I går fucket hun opp Toro lasagne ved å putte et lag med erter og ansjos inni den og så pyntet hun toppen med koriander og gressløk! Mannen ble så sint at han kastet hele formen i søpla foran henne. Hun var helt stone-faced. Han ba instendig om at hun skulle slutte å kødde med maten, bare følg en oppskrift og slutt å putt rare ting inni maten andre skal spise. Hun sa ingenting. I dag tidlig hadde hun og jeg en prat om det, men hun forstår ikke. Jeg spurte hvorfor hun ikke spiser maten selv, for jeg vet hun spiser vanlig mat på restauranter, hjemme hos oss osv, selv hjemme hos henne selv når andre ikke er der. Hun svarer ikke. Jeg ga opp, men ba pent om at hun måtte slutte. Hun svarte ikke.  I dag var var sammen på formiddagen, alle sammen, og alt virket ok helt til hun plutselig kom ut fra kjøkkenet og sa «nå er det lenge siden vi har spist, jeg så dere hadde med risgrøt, så jeg lagde den og piffet den opp på min måte som alle elsker, dere er så heldige som kan nyte godt av min kulinariske kreativitet». Et av barna spurte hva hun hadde tilsatt og hun svarte «åh, bare litt vanilje, sitron og rømme, det blir sååå godt!»

Så da begynte jeg å gråte av oppgitthet. Mannen ble sint og gikk og pakket alle tingene våre, og nå er vi hjemme igjen. 
 

jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, og jeg blir sikkert gjenkjent, men hvordan søren forholder man seg til slikt? Det verste er å ikke bli respektert i tillegg til å bruke mye penger på mat jeg må kaste samtidig som vi er skrubbsultne. 

Anonymkode: 62644...d6e

Jeg ler meg ihjel! Er dette kødd? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (18 minutter siden):

Vi bruker alltid litt vaniljesukker og bittelitt fløte i risgrøten. Det er moderate mengder, men den grøten er populær hos oss.

 

ja, men det høres faktisk godt ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi tar selvfølgelig med egen mat og gjemmer på rommene vi sover på, men det er begrenset hvor lenge vi kan leve på knekkebrød, mellombarer og kjeks.

😂🤣

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nei da, det er ikke kødd. Jeg skulle ønske det var det. Vi tar selvfølgelig med egen mat og gjemmer på rommene vi sover på, men det er begrenset hvor lenge vi kan leve på knekkebrød, mellombarer og kjeks. Når hun er hos oss gjør hun også slike ting. 
 

hun har vært sånn «for alltid», men bare når det er besøk eller når det skal lages mat til selskaper etc. Min mann fikk vanlig mat da han var bodde hjemme (som hun også spiste), men hun holdt på slik hver gang det var besøk. Spiser aldri selv, for da har hun «problemer med magen». 
 

det er altså helt vanlig mat hun lager, men hun tilsetter alle mulige rare greier og tror oppriktig hun har laget noe deilig og godt. Det er ingen som spiser det, og alle er veldig direkte med henne om at hun må slutte. Hun baker til alle begivenheter, men det hun baker er det ingen som rører. Hun ler det bort og sier det selvfølgelig er fordi alle er sjalu på hvor flink hun er. 
 

vi klarer ikke mer, det ødelegger forholdet vårt, og jeg klarer ikke stole på henne på andre områder heller, selv om hun ikke har gjort noe annet galt. Hun er ganske stille, rolig og forsiktig eller, derfor gjør dette så utrolig vondt. 

Anonymkode: 62644...d6e

Kanskje sette på Friends og se alle sammen episoden der Rachel lagde dessert med kjøttdeig og grønne erter i ett av lagene. 

Anonymkode: 13d2a...352

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si at dere ikke kommer på besøk før hun slutter! Hun får begynne å komme til dere om hun lover å ikke nærme seg komfyren
 

hun er jo klin gærn. Nei rømme i risgrøt høres ikke godt ut! Hadde nektet å rørt noe hun laget før hun forsynte seg først og smakte på det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha. Dette var en hysterisk morsom tråd, uansett om det er troll eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei da, det er ikke kødd. Jeg skulle ønske det var det. Vi tar selvfølgelig med egen mat og gjemmer på rommene vi sover på, men det er begrenset hvor lenge vi kan leve på knekkebrød, mellombarer og kjeks. Når hun er hos oss gjør hun også slike ting. 
 

hun har vært sånn «for alltid», men bare når det er besøk eller når det skal lages mat til selskaper etc. Min mann fikk vanlig mat da han var bodde hjemme (som hun også spiste), men hun holdt på slik hver gang det var besøk. Spiser aldri selv, for da har hun «problemer med magen». 
 

det er altså helt vanlig mat hun lager, men hun tilsetter alle mulige rare greier og tror oppriktig hun har laget noe deilig og godt. Det er ingen som spiser det, og alle er veldig direkte med henne om at hun må slutte. Hun baker til alle begivenheter, men det hun baker er det ingen som rører. Hun ler det bort og sier det selvfølgelig er fordi alle er sjalu på hvor flink hun er. 
 

vi klarer ikke mer, det ødelegger forholdet vårt, og jeg klarer ikke stole på henne på andre områder heller, selv om hun ikke har gjort noe annet galt. Hun er ganske stille, rolig og forsiktig eller, derfor gjør dette så utrolig vondt. 

Anonymkode: 62644...d6e

Gi henne kokkekurs i julegave. 

Anonymkode: 9e842...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis dette er sant, lar du mannen reparere det. Eller forholde seg til det hvis det ikke kan repareres. Dette er ikke opp til deg, du har verken ødelagt noe eller har noe ansvar for å fikse. 

Omgås helt uten mat involvert, og hun får komme hjem til dere. 

Anonymkode: deedf...767

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare troll har vel planlagt Pytt i panne til frokost? 

Anonymkode: e02f6...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vær så snill og send dette inn til Lørdagsrådet! 🙏

Anonymkode: 43c39...57f

Dette!!!

Anonymkode: 62159...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (6 timer siden):

Hvem i all verden har pytt i panne til frokost? Men denne historien tror jeg diktet opp uansett.

Pytt i panne og egg er jo nydelig søndagsfrokost! Spes etter en kveld på byen feks 😍

Anonymkode: cd758...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...