Gå til innhold

Prisen for et kakestykke

ThereGoesBob

Anbefalte innlegg

Trodde et kakestykke kostet over 100 kr på en restaurant

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello skrev (22 timer siden):

Ja, da er det ikke marked for det. For å si det forsiktig, så er det jo ikke akkurat samfunnseliten som sitter på cafe dag inn og ut. 

Det må da være kun pensjonister med god råd som sitter på kafe dag ut og dag inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (På 3.10.2024 den 21.56):

Ja, da er det ikke marked for det. For å si det forsiktig, så er det jo ikke akkurat samfunnseliten som sitter på cafe dag inn og ut. 

Endel som gjerne sitter på kafe og diskuterer verdensproblemer eller fotball,er eldre mannlige pensjonister. Altså tidligere lærere osv. Også eldre kvinnelige pensjonister bruker gjerne kafeene her i byen. Kvinner som gjerne  har både utdanning og har jobbet .

Og selvfølgelig er det også folk med hjemmekontor eller studenter.

Anonymkode: 54604...73e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker ikke hva det kostet, men kjøpte et kakestykke til meg og en venninne, pluss iskaffe på Byhyggen på Galleriet i Bergen. Det svei i lommeboka, men kaka var mektig og selskapet godt. Men minnes at det var et kostbart kjøp.  

Anonymkode: 52e08...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dyrest er vel på en kafé i Geiranger eller ved en annen stor turistmagnet. 
Bra for folkehelsa at kake er dyrt. Når det er sagt, så vil jeg være mer bekymret for å ikke få ei god kake enn at den er dyr. Mange tørre kaker som har ligget litt for lenge, vil jeg tro

Anonymkode: 7c2c7...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på et lite fransk bakeri midt i Karl Johan tidligere i år. Mendels heter den Mener å huske at vi betalte ca 120k-140r for kakestykket. De var gode og litt annerledes, men med kaffe til ble det ganske dyrt.

Anonymkode: 47ee2...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fortjenesten er ofte ikke veldig stor pr stykke, når du trekker fra innkjøp/produksjon.

Er det 20 kr fortjeneste på ett kakestykke til 80 kr, og man senker prisen til 70,- så må man doble salget, hver dag, for å oppnå samme fortjeneste. Har man behov for 1000kr fortjeneste hver dag, så må man doble fra 10 til 20 kunder, hver dag. Bare på kakestykkene. Det holder ikke med 20-30 % økning i kunder for å opprettholde fortjeneste.

Anonymkode: 3c4b7...a85

60 kr for innkjøp/produksjon av et kakestykke? Er du gal? Er nok nærmere 6 kr. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et stykke oreokake i Krs koster vel 85 på hvilken som helst kaf€, tenker jeg.

Anonymkode: c05d3...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pascal da folk og røvere, er ikke de ganske dyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (7 timer siden):

Pascal da folk og røvere, er ikke de ganske dyre?

Du kan få brownies fra 65kr, mens andre kakestykker koster vel 100kr. Til sammenligning så koster eplekake med is ca 130kr på Egon, og uten å mene så mye om Egon her, så vil jeg tro at det er litt annen kvalitet på ihvertfall en del av bakverket til Pascal, om ikke alt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Traktor skrev (10 timer siden):

60 kr for innkjøp/produksjon av et kakestykke? Er du gal? Er nok nærmere 6 kr. 

6kr?

Har du sett prisene på råvarer som kakao og vanilje? Prisene på fløte?

Jeg utfordrer deg herved, bak en kake tilsvarende det man kjøper på kafe/konditori, og summer opp alle ingrediensene, legg på timeslønnen din for tiden du bruker, og gi meg tallene som viser at du klarer bake kake som koster 6 kr pr stykke. Ikke glem at du skal beregne strøm for baksten, og oppvasken også. Og eventuelt tid/strøm om kaken må stå kjølig.

Jeg får ikke engang betalt timeslønnen til konditorene våre, og tatt oppvasken for den summen pr kakestykke vi produserer. Så jeg gleder meg til å se regnestykket ditt :)

Anonymkode: 3c4b7...a85

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den dyreste for mitt vedkommende må være Baked Alaska på Ilo Café i Stavanger, 175 blanke kroner kostet den.

Anonymkode: 62771...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...