Gå til innhold

Ny bil, 1 misfornøyd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,
Ettersom at leasingen på bilen vi har idag snart går ut er vi på utkikk etter en ny bil. Far er bilinteressert og funnet en bil han mener kunne passet perfekt. De siste bilene har samtlige i familien vært svært ufornøyde med.  Mor derimot har ingen preferanser annet en at det ikke skal være irriterende pipelyder når man rygger (ja, vi er der). Bilen far har funnet er en nokså dyr bil ≈ 900 000 og mor nekter plutselig for å kjøpe begrunnet "Hva kommer andre til å tenke om oss" og henger seg helt opp i merket - problemet er altså ikke at man har råd, men andres tanker. Er helt sikker på at hun hadde vært fornøyd med bilen om hun så bort fra merket. Ønsker derfor gjerne tanker fra andre om hvem som burde endre tankegangen sin om det gir mening.

Takk

 

Anonymkode: 24eaa...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver "1 misfornøyd" som om at kona di er en av mange som skal ha noe å si her. Dere er to i dette forholdet og må nødvendigvis finne en bil dere begge kan være enig om. Hvis kona di ikke vil bruke nært en million på en bil (noe som er veldig forståelig fordi det er ganske sinnsykt å bruke så mye penger på en bil som taper seg i verdi, med mindre man er veldig rik og casher det ut uten at det merkes på pengboka) så må dere finne et kompromiss da et sted. Det finnes mange flotte biler til en tredjedel av den prisen.

Anonymkode: 74371...ac2

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skriver "1 misfornøyd" som om at kona di er en av mange som skal ha noe å si her. Dere er to i dette forholdet og må nødvendigvis finne en bil dere begge kan være enig om. Hvis kona di ikke vil bruke nært en million på en bil (noe som er veldig forståelig fordi det er ganske sinnsykt å bruke så mye penger på en bil som taper seg i verdi, med mindre man er veldig rik og casher det ut uten at det merkes på pengboka) så må dere finne et kompromiss da et sted. Det finnes mange flotte biler til en tredjedel av den prisen.

Anonymkode: 74371...ac2

Skrev 1 fordi vi er flere i husholdningen. Enig i at et kompromiss hadde vært best, men kona kommer ikke med noen forslag, og det er jeg som betaler for bil. 

 

Anonymkode: 24eaa...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan lease tilsvarende bil som far har funnet.

Enten oppdager konemor noe irriterende med den også, og da kan dere være glade for at dere ikke kjøpte. Men hvis bilen er så perfekt som far mener blir også mor forelsket i biltypen og dere kommer aldri til å kjøpe noe annet resten av livet. I mellomtiden kan dere fortelle «folk» at dere fikk en veldig gunstig leasingavtale - selv om det kanskje ikke er helt sant.

Anonymkode: 2e491...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skrev 1 fordi vi er flere i husholdningen. Enig i at et kompromiss hadde vært best, men kona kommer ikke med noen forslag, og det er jeg som betaler for bil. 

 

Anonymkode: 24eaa...1a2

Barna skal vel ikke bestemme hvilken bil man skal ha i husstanden? Du og kona di må bli enige, det er ikke du som skal finne en bil du vil kjøpe, også skal kona godta eller ikke, det er dere sammen som må ut på biljakt, se på og prøve ulike biler sammen. Det er faktisk en veldig hyggelig prosess om man er to likestilte.

Anonymkode: 25ea2...2dd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo kjøpe vær deres bil for 900.000.  så blir begge fornøyd ;)

Anonymkode: b6326...7e0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke bilmerke er det? Jeg prøver virkelig å tenke på hvilken bil ville gitt meg den reaksjonen som kona di har og alt jeg kommer på range rover.

Anonymkode: cd6be...230

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke bilmerke er det? Jeg prøver virkelig å tenke på hvilken bil ville gitt meg den reaksjonen som kona di har og alt jeg kommer på range rover.

Anonymkode: cd6be...230

Kanskje Tesla. Det er jo ganske trashy

Anonymkode: 84967...eef

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke bilmerke er det? Jeg prøver virkelig å tenke på hvilken bil ville gitt meg den reaksjonen som kona di har og alt jeg kommer på range rover.

Anonymkode: cd6be...230

Kan sammenligne bilmerket med mercedes - ligner faktisk en del på de nye el-bilene deres, bare finere.

Anonymkode: 24eaa...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje Tesla. Det er jo ganske trashy

Anonymkode: 84967...eef

lol, sier mer om deg

Anonymkode: cd6be...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Barna skal vel ikke bestemme hvilken bil man skal ha i husstanden? Du og kona di må bli enige, det er ikke du som skal finne en bil du vil kjøpe, også skal kona godta eller ikke, det er dere sammen som må ut på biljakt, se på og prøve ulike biler sammen. Det er faktisk en veldig hyggelig prosess om man er to likestilte.

Anonymkode: 25ea2...2dd

men det er problemet, hun bryr seg ikke om hva slags bil det er - og er heller ikke interessert i å være med å prøvekjøre. 

Anonymkode: 24eaa...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei,
Ettersom at leasingen på bilen vi har idag snart går ut er vi på utkikk etter en ny bil. Far er bilinteressert og funnet en bil han mener kunne passet perfekt. De siste bilene har samtlige i familien vært svært ufornøyde med.  Mor derimot har ingen preferanser annet en at det ikke skal være irriterende pipelyder når man rygger (ja, vi er der). Bilen far har funnet er en nokså dyr bil ≈ 900 000 og mor nekter plutselig for å kjøpe begrunnet "Hva kommer andre til å tenke om oss" og henger seg helt opp i merket - problemet er altså ikke at man har råd, men andres tanker. Er helt sikker på at hun hadde vært fornøyd med bilen om hun så bort fra merket. Ønsker derfor gjerne tanker fra andre om hvem som burde endre tankegangen sin om det gir mening.

Takk

 

Anonymkode: 24eaa...1a2

Ufornøyde faktisk….jaja!

Kjøp deg den bilen du vil ha så får kona kjøpe seg en egen. Er det ikke normalt å ha hver sin bil?

Anonymkode: 00ff8...0e4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skrev 1 fordi vi er flere i husholdningen. Enig i at et kompromiss hadde vært best, men kona kommer ikke med noen forslag, og det er jeg som betaler for bil. 

 

Anonymkode: 24eaa...1a2

Her i huset er det jeg som kjører mest (og best ;) ), er den som betaler for bilen (ja, vi er gift, men det er min inntekt som betaler det meste) og da er det helt klart jeg som bestemmer hvilken bil vi skal ha. 

Hadde aldri latt noen som ikke har interesse for bil bestemme over mitt bilvalg. I verste fall hadde jeg kjøpt en konebil til mannen min om han hadde blandet seg inn i mitt bilinnkjøp. Han har firmabil som han bruker mest og han bryr seg nok heller ikke så lenge jeg er fornøyd. 

Anonymkode: a9519...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

lol, sier mer om deg

Anonymkode: cd6be...230

Å kjøre Tesla sier mer om DEG. Tidenes mest harry bil

Anonymkode: 00ff8...0e4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei,
Ettersom at leasingen på bilen vi har idag snart går ut er vi på utkikk etter en ny bil. Far er bilinteressert og funnet en bil han mener kunne passet perfekt. De siste bilene har samtlige i familien vært svært ufornøyde med.  Mor derimot har ingen preferanser annet en at det ikke skal være irriterende pipelyder når man rygger (ja, vi er der). Bilen far har funnet er en nokså dyr bil ≈ 900 000 og mor nekter plutselig for å kjøpe begrunnet "Hva kommer andre til å tenke om oss" og henger seg helt opp i merket - problemet er altså ikke at man har råd, men andres tanker. Er helt sikker på at hun hadde vært fornøyd med bilen om hun så bort fra merket. Ønsker derfor gjerne tanker fra andre om hvem som burde endre tankegangen sin om det gir mening.

Takk

 

Anonymkode: 24eaa...1a2

Finn et kompromiss da. Det er vel ikke nødvendigvis sånn at den ene eller den andre har rett i sin tankegang? 
 

#erdetrartdeterkrigiverden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

Kan sammenligne bilmerket med mercedes - ligner faktisk en del på de nye el-bilene deres, bare finere.

Anonymkode: 24eaa...1a2

Ganske spesielt at du ikke kan si hva slags bil dette er! Som om du blir gjenkjent😂

Anonymkode: 00ff8...0e4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje Tesla. Det er jo ganske trashy

Anonymkode: 84967...eef

Tenkte også Tesla, men nå er jeg nysgjerrig!

Anonymkode: 33a22...b0d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløs tråd. Skal du ha råd til hvordan du overtaler kona di til å være fornøyd med en bil du uansett bestemmer deg for på egen hånd?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bruke så mye av familiens penger på en bil hvis det kun er én i familien som synes det er nødvendig? Joda, bil kan være gøy (mc enda gøyere?), men er det verdt det? 
synes hun få at bilen blir for stor på parkeringsplasser? Lyser den for mye «se på meg»? 

Anonymkode: f9840...ced

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,
Ettersom at leasingen på bilen vi har idag snart går ut er vi på utkikk etter en ny bil. Far er bilinteressert og funnet en bil han mener kunne passet perfekt. De siste bilene har samtlige i familien vært svært ufornøyde med.  Mor derimot har ingen preferanser annet en at det ikke skal være irriterende pipelyder når man rygger (ja, vi er der). Bilen far har funnet er en nokså dyr bil ≈ 900 000 og mor nekter plutselig for å kjøpe begrunnet "Hva kommer andre til å tenke om oss" og henger seg helt opp i merket - problemet er altså ikke at man har råd, men andres tanker. Er helt sikker på at hun hadde vært fornøyd med bilen om hun så bort fra merket. Ønsker derfor gjerne tanker fra andre om hvem som burde endre tankegangen sin om det gir mening.

Takk

 

Anonymkode: 24eaa...1a2

Hvis dette var ment å være et nøytralt innlegg som vi skal ta stilling til, så feiler du stort. 
 

Du sier noe om pris, men utover det sier du ikke noe om hva som gjør bilen perfekt. Hvis du skal argumentere for en type bil må du si noe om hva som gjør den perfekt og hvorfor de andre bilene ikke var bra. Synes du fremstår litt barnslig i tilnærmingen til spørsmålet faktisk. Du fremstiller det som om det er kona di som er dust, når du egentlig ikke har noen særlig gode argumenter. Det er jo ikke akkurat økonomisk å blåse 900.000 på en bil. Det vil jo mange tenke også, som kona di påpeker. 

Anonymkode: 121b9...bd1

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...