Gå til innhold

Bestemor vil "vente til pensjonist tilværelsen" med å være Bestemor, men da er barna tenåringer

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei er kun selskaper eller middagsbesøk, men da snakker hun knapt til barna. Er ikke noen aktiviteter eller noe sånt vi gjør sammen.

Anonymkode: 2b333...c2d

Jeg er bestemor i full jobb men er mye sammen med mine barnebarn. I helgene reiser vi ofte ut til store lekeplasser/idrettsplasser hvor vi leker, spiller og finner på mye gøy sammen både store og små. Vi har med oss mat og drikke og bruker halve dagen omtrent. 

Vi går også på turer sammen - har med mat og drikke. 

På stranden er det fint å være hvis dere har strand i nærheten. 

Jeg har også hatt med barnebarn på biblioteket - men det er utflukter ute i frisk luft som er det mest populære. Da er vi sammen 3 generasjoner. 

Foreslå om dere skal ta en søndag på tur sammen - det er kjempehyggelig og som regel mine barn som tar initiativet. 

Endret av Malmfrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen er mer egoistiske enn dagens 60+. De er så ego og selvsentrert at bankene til og med har funnet opp en låneordning så de kan svi av hele arven før de dauer uten å flytte ut av huset. 

Anonymkode: 83285...e9d

Hvem tenker du på da, utover deg selv, slik du snakker om andres eiendom og din egen arv?

Anonymkode: 0ab6a...886

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Kanskje du ikke burde fått barn?!

Kanskje det er nettopp det denne omtalte bestemoren kjenner på, at hun ikke burde ha hatt barn. Men da hadde Ts hatt en annen far til andre unger.

Anonymkode: 0ab6a...886

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg har aldri sagt det. Ingen jobber 24 t i døgnet.

Men kommentaren var heller ikke til deg, men til ak..a35 som skriver at å prioritere jobb før familie er ego. 

Anonymkode: d1c27...2c5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men kommentaren var heller ikke til deg, men til ak..a35 som skriver at å prioritere jobb før familie er ego. 

Whatever det er så vil det plage deg senere om du nedprioriterer på den måten. Jeg vil aldri respektere slike valg. 

Anonymkode: 555a7...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Whatever det er så vil det plage deg senere om du nedprioriterer på den måten. Jeg vil aldri respektere slike valg. 

Jeg regner med at mine valg ikke angår deg, og vice versa. Jeg er heller ikke redd for at mine valg skal plage meg. Jeg står inne for egne valg, og tar konsekvensene av dem  i motsetning til deg, respekterer jeg også andres valg.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg regner med at mine valg ikke angår deg, og vice versa. Jeg er heller ikke redd for at mine valg skal plage meg. Jeg står inne for egne valg, og tar konsekvensene av dem  i motsetning til deg, respekterer jeg også andres valg.

Det er ditt valg. Jeg gjør mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen arv å svi av så lenge man lever.

Anonymkode: ed4d6...8cf

Det sitter mange som mener seg berettiget til sine foreldres penger i form av arv. Som dermed mener foreldrene på et tidspunkt skal slutte å leve og begynne å spinke og spare. Uskikk spør du meg. Er glad mamma unner seg ting hun ønsker seg, enten det er ny bil eller nye møbler. Det er da hennes penger.

Anonymkode: d6b54...671

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det sitter mange som mener seg berettiget til sine foreldres penger i form av arv. Som dermed mener foreldrene på et tidspunkt skal slutte å leve og begynne å spinke og spare. Uskikk spør du meg. Er glad mamma unner seg ting hun ønsker seg, enten det er ny bil eller nye møbler. Det er da hennes penger.

Anonymkode: d6b54...671

Jeg er selv over 60 men ønsker at mine barn skal arve mest mulig. Ikke sånn at jeg spinker og sparer på alt - men det ligger i bakhodet. Og vi må ikke glemme at vi i min generasjon har arvet våre foreldre - det er ikke som om alt er spart fra første krone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ditt valg. Jeg gjør mitt. 

Når begynte denne tråden å handle om deg egentlig?

Anonymkode: b5aaa...99c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme generasjon som fikk masse hjelp av sine foreldre til barnepass gidder knapt se barnebarna sine. Samme gjelder arv. De arvet av sine foreldre, men bruker opp alt før noen rekker tenke på å Arve dem. Generasjon egoist. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ego dame. 

Og ego generasjon. 

Anonymkode: dd0a2...3e7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 54 og har fortsatt ikke barnebarn. Håper på å få barnebarn en dag, og klart jeg vil stille opp! Håper inderlig det ikke blir så lenge til jeg får barnebarn. Gleder meg!

Samtidig skal man huske på at dagens besteforeldre ofte er i full jobb. Og ofte har de ikke den samme energien som da de var yngre. Hvis man kun settes til å være barnevakt, så kan man sikkert lett føle seg litt utnyttet også. Pass på å invitere over besteforeldrene også når dere voksne er hjemme. Ikke bruk dem kun som barnevakt. Vis at dere setter pris på å være sammen med dem, alle sammen.

Anonymkode: 37094...b1a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg har mye kontakt med mine barnebarn så mener jeg at det er opp til enhver besteforelder hvordan de prioriterer 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hennes måte å si nei. Hun er ikke interessert så hun utsetter maset ved å si dette. Når de blir tenåringer så kommer hun til å skylde på andre ting. 

Faren min viste lite interesse for barnebarna de første 3 årene. Det snudde uten mas fra min kant. Nå stiller han opp flere ganger i mnd. 

Anonymkode: 1b561...398

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke interessert. Forstår at det er sårt for dere. Men dere har prøvd og nå er det på tide å slutte å prøve. Inviter henne til merkedager og ikke mer.

Jeg har en svigermor som er lik. Hun er bare ikke interessert. Vi har gitt opp. Hennes tap er størst, men veldig sårt for mannen min. Hun ble enke for noen år siden og nå begynner hun å kjenne på ensomheten. Men hun har aldri prioritert familien sin, barn og barnebarn er ikke interessert lenger. Som man reder, ligger man.

Anonymkode: 62061...b25

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gi opp. Det sparer deg for den frustrasjonen du bærer på nå og resultatet vil bli akkurat det samme som det er. Hun kommer jo bare når hun vil allikevel. Inviter henne til bursdager og høytider og gjør det klart at hun er hjertelig velkommen når som helst, men at det da er på hennes initiativ. Kan hende hun aldri vil endre seg, kan hende hun får mer overskudd når hun blir pensjonist. Uansett må det være opp til henne, både initiativet og konsekvensene  av valgene hun tar. Du har prøvd lenge nok. 

Her hadde vi et sett besteforeldre som engasjerte seg og prioriterte barnebarna fra første ultralydbilde og et sett besteforeldre (skilt) som hadde mer enn nok med seg selv og ikke tid til barnebarna etter at de sluttet å være bittesmå babyer. Ungene, som nå er voksne, reiser fortsatt for å sove over hos de som brydde seg, maler hus, stabler ved, ser sport, går tur og henger med besteforeldrene fordi de har så tette bånd. Det paret som ikke brydde seg? vel bestefar har ikke sett barnebarna på 6 år, han vippser penger til jul og det er det. Bestemor ble enke da den nye mannen døde og etter det er det ikke måte på hvor opptatt hun har blitt av barn og barnebarn. Det er seint å prøve å bygge en tett relasjon med barnebarna når de er over 20 år og knapt har hatt en femminutters samtale med bestemor. på de åra. Resultatet nå er at vi har en bestemor som er sjalu for at hun ikke har det den andre bestemoren har og mener at det er vår feil som har snudd barnebarna mot henne. Ja, ja. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om de vil ha et nært forhold til barnebarna må de legge de mens de er små,nytter ikke å komme når de er 15.. 

Anonymkode: e9c7b...c58

Enig. 
Grunnlaget for er godt forhold legges mens barns vokser opp. Venter man til de er tenåringer - så er det for seint.

Det er vel hennes måte å si nei. Hun er ikke interessert så hun utsetter maset ved å si dette. Når de blir tenåringer så kommer hun til å skylde på andre ting. 

Når de blir tenåringer er det for seint.. Da kan hun sitte der alene og klage over at barnebarna ikke prioriterer å komme innom og hjelpe henne. 

Anonymkode: 7a29c...de7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Faren min viste lite interesse for barnebarna de første 3 årene. Det snudde uten mas fra min kant. Nå stiller han opp flere ganger i mnd. 

Jeg venter mange uker mellom hver gang jeg "maser".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennes tap.

Sånn var min mor og, nå er barna 15 og 18 og har svært liten relasjon til henne, bortsett fra på vips 😆

Anonymkode: c3149...0e7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...