Gå til innhold

Noen her som aldri ble forelska i kjæresten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, det er det jeg tenker også? Jeg liker jo å gjøre ham glad, for eksempel. Liker å skjemme ham bort med frokost og kaffe på senga, tenker mye på ham osv. Men har bare ikke hatt den kriblete følelsen, og jeg føler heller ikke det ville vært en stor krise om det ble slutt (trist så klart). Men jeg føler det fins få menn av hans kaliber. 

Ts

Anonymkode: 74e7d...f9d

Bare dette alene sier at du bør ende forholdet.

Anonymkode: c721d...79e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan kjærligheten vokse langsomt fram. Men det er nok lurt å starte med å like hverandre og tenne på hverandre. Ikke noe sånn krysse av alle punktene på ei liste. 

Anonymkode: a8751...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å bo sammen uten å være forelsket. Må ikke ha fysisk kontakt. Man lever i beste fall som "venner" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan kjærligheten vokse langsomt fram. Men det er nok lurt å starte med å like hverandre og tenne på hverandre. Ikke noe sånn krysse av alle punktene på ei liste. 

Anonymkode: a8751...b15

 

jaeols skrev (4 minutter siden):

Det er fullt mulig å bo sammen uten å være forelsket. Må ikke ha fysisk kontakt. Man lever i beste fall som "venner" 

Men jeg er jo veldig tiltrukket av ham da, og vi har mye sex, sånn 3 ganger for dag de gangene vi møtes. Så det er jo absolutt tiltrekning, ja! 

Ts

Anonymkode: 74e7d...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg er jo veldig tiltrukket av ham da, og vi har mye sex, sånn 3 ganger for dag de gangene vi møtes. Så det er jo absolutt tiltrekning, ja! 

Ts

Anonymkode: 74e7d...f9d

Ja, dere har det gøy, men samtidig er det litt det samme for deg om det blir slutt eller ikke. Han er ikke akkurat uerstattelig i dine øyne. 

Anonymkode: a8751...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, dere har det gøy, men samtidig er det litt det samme for deg om det blir slutt eller ikke. Han er ikke akkurat uerstattelig i dine øyne. 

Anonymkode: a8751...b15

Neida, det er ikke det samme for meg. Jeg hadde absolutt blitt trist, og jeg kjenner at jeg blir mer og mer glad i ham. Dessuten tenker jeg at det vil være vanskelig å møte en så bra mann igjen. Om det ble slutt så ville jeg nok ikke hatt noen kjæreste på mange år. 

Kanskje jeg er litt redd for å slippe løs følelsene og prøver å "sikre meg" ved å ikke bli hodestups forelska, da risikoen ved hjertesorg er så stor?

Ts

Anonymkode: 74e7d...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært veldig forelska første halve året, med de jeg har vært sammen med. Så har jo realitetsorienteringen kommet etterhvert, og etter måneder og år først til ulike brudd.

Kanskje det er greit at realismen kommer først hos deg, og sånn sett et solid grunnlag før forelskelsen kan bygge seg opp? Vet ikke. Det har ikke vært tilfellet med meg, men hørt venninner som har vokst veldig inn i kjærlighet over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Neida, det er ikke det samme for meg. Jeg hadde absolutt blitt trist, og jeg kjenner at jeg blir mer og mer glad i ham. Dessuten tenker jeg at det vil være vanskelig å møte en så bra mann igjen. Om det ble slutt så ville jeg nok ikke hatt noen kjæreste på mange år. 

Kanskje jeg er litt redd for å slippe løs følelsene og prøver å "sikre meg" ved å ikke bli hodestups forelska, da risikoen ved hjertesorg er så stor?

Ts

Anonymkode: 74e7d...f9d

Kan være du holder igjen ja. Også det med at dere holder sånn igjen på begge kanter.

Men syns å det er dumt om en så bra mann skal gå uten å bli elsket. Så om du ikke kan, kanskje du bør sende han videre til ei som vil?

Anonymkode: 88066...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Neida, det er ikke det samme for meg. Jeg hadde absolutt blitt trist, og jeg kjenner at jeg blir mer og mer glad i ham. Dessuten tenker jeg at det vil være vanskelig å møte en så bra mann igjen. Om det ble slutt så ville jeg nok ikke hatt noen kjæreste på mange år. 

Kanskje jeg er litt redd for å slippe løs følelsene og prøver å "sikre meg" ved å ikke bli hodestups forelska, da risikoen ved hjertesorg er så stor?

Ts

Anonymkode: 74e7d...f9d

Synes du beskriver det fint selv. Og nok gode trekk og følelser til å ikke la dette gå (enda iallfall)? Det er ikke så mange karper i den fiskedammer der ute, lism.

Anonymkode: d7e59...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men hva hvis man ikke har evnen til å bli forelska? Jeg tenker kanskje det litt om meg selv. Tvilte mye på forholdet med eksen de første 5-6 årene, men da han fridde til meg så ble følelsene mine sterkere og jeg følte virkelig jeg elska ham. Men det var mye tvil de første årene. 

Forholdet tok slutt pga andre ting enn følelser. 

Ts

Anonymkode: 74e7d...f9d

Hei TS, jeg er som deg! Aldri vært den som ble særlig forelska. Kanskje vært betatt og følt at jeg var på vei til å bli forelska, men det var nok toxic mannfolk som ikke egentlig ga meg det jeg trengte, så jeg «crava» dem litt. Alle har snakket så mye om forelskelse og når jeg forteller om hvordan jeg alltid har følt ting så føler jeg meg som et rart utskudd. MEN så traff jeg kjæresten min, og forsto at det som er ekstremt mye mer viktig er at man passer sammen! Fulgte «datingterapeuten» på insta og det gikk opp et lys for meg. Jeg og kjæresten er samboere nå og jeg har aldri hatt det så bra noengang. Han er nok ganske forelska i meg, jeg elsker han og jeg er forelsket på min måte. Men ikke sånn som alle beskriver det. Tror det med folks oppfatning av forelskelse ofte er en tulllete tanke om en «fasit», mens i realiteten er det veldig forskjellig fra person til person. Så er det SÅ mye viktigere at man faktisk passer sammen i hverdagen. 

 

Anonymkode: 97f51...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke vært forelsket, det var bare for å få seg ei dame. Gift i snart 40 år, ingen følelser. Men jeg holder ut, for det er stusselig å være alene. Selv om det er fryktelig slitsomt. 

Noe så nitrist. Vært forelska i de jeg har hatt forhold til. 

Anonymkode: 9fed6...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...