AnonymBruker Skrevet 7. oktober #81 Del Skrevet 7. oktober Jeg starta et forhold uten forelskelse fra mi side. Han var VELDIG forelska i meg, jeg var kald/hadde kjærlighetssorg over et forhold som tok slutt. Jeg var redd for å miste en av mine beste venner og følte meg også trygg på ham, og ville prøve ut et forhold til ham. Så da jeg langsomt slapp forelskelse/ bitterhet over eksen, ble jeg dypt, dypt forelska i min venn i stedet. Vi hadde felles interesser og felles venner. Vi hadde også et lidenskapelig forhold og veldig bra sex i mange år, vi var kjent som "det evig forelska paret" blant venner, vi gifta oss med alle rundt oss. Jeg trodde det var dream come true og gleda meg til å stifte familie med en jeg hadde et så trygt fundament med. Men da kom det opp usikkerhet hos ham på om han var god nok for meg - eller om jeg god nok for ham. Han takla dårlig at voksenlivet ga mye alvor. Skjønte ikke hvorfor ting var mindre gøy nå, var det kanskje min feil? Han drømte om barnebarn, men vi kom aldri lenger enn til barneprøving før det ble slutt. Fordi han gikk, vi blei skilt og det var veldig vondt lenge. Nå er jeg på mitt andre forhold som ikke starta med forelskelse. Forskjellen er at ingen av oss var forelska. Kun betatt og likte å prate sammen. Og vi krangla en del i starten, jeg var usikker og han lagde drama på flatmark, det var ikke harmonisk. Men så plutselig var det som om forholdet plutselig kom inn på rett spor, og blomstra over av både trygghet, sexy lidenskap og inderlig nærhet. Nå kan jeg kjenne på både sommerfugler og andre hete følelser, samtidig som jeg slapper av med ham og kjenner at vi har bygd et vennskap med lidenskap over, slik jeg hadde den gangen med denne eksen som var min nære venn. Han takler å være voksen, og mister ikke troa på oss selv om alt rundt stormer. Jeg beundrer denne staminaen hos ham, det er slik jeg mener en mann skal være. Så det er mine 2 erfaringer med å starte uten forelskelse men å vokse inn i den. Anonymkode: a8751...b15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 8. oktober #82 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 15.09): Har aldri kommet på at jeg kunne bli sammen med noen jeg ikke var forelsket i. Har man virkelig lyst å være kjærester da? Anonymkode: c412a...09d Ja det er godt mulig. Mange gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #83 Del Skrevet 8. oktober Sex og kjærlighet er lett å unnvære. Anonymkode: 404b9...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #84 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 22.48): Men jeg er jo veldig tiltrukket av ham da, og vi har mye sex, sånn 3 ganger for dag de gangene vi møtes. Så det er jo absolutt tiltrekning, ja! Ts Anonymkode: 74e7d...f9d Men hva er forelskelse da? Anonymkode: ca61d...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #85 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men hva er forelskelse da? Anonymkode: ca61d...c9f Tenker det handler om å se den andre i et gyllent lys. Synes alt med den andre er fantastisk og ikke tenke helt klart. En ekstrem lykkefølelse av tanken på den andre. Ts Anonymkode: 74e7d...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #86 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker det handler om å se den andre i et gyllent lys. Synes alt med den andre er fantastisk og ikke tenke helt klart. En ekstrem lykkefølelse av tanken på den andre. Ts Anonymkode: 74e7d...f9d Jeg kan være enig om å ikke tenke klart hvis man er veldig ung og kanskje utrolig forelsket. Og om ekstrem lykkefølelse (hvis det er lykkelig forelskelse). Ikke resten. Til en viss grad da Anonymkode: ca61d...c9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #87 Del Skrevet 8. oktober jaeols skrev (På 3.10.2024 den 14.36): Jeg har ikke vært forelsket, det var bare for å få seg ei dame. Gift i snart 40 år, ingen følelser. Men jeg holder ut, for det er stusselig å være alene. Selv om det er fryktelig slitsomt. Det er ikke stusselig å være alene, det er full frihet ❤️ ikke kast bort flere år på å ha det fryktelig slitsomt. Det høres ut som et fengsel… Anonymkode: ae261...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 10. oktober #88 Del Skrevet 10. oktober (endret) AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 22.20): Det er ikke stusselig å være alene, det er full frihet ❤️ ikke kast bort flere år på å ha det fryktelig slitsomt. Det høres ut som et fengsel… Anonymkode: ae261...a39 Det toget er gått for lenge siden. Venter nå bare på avslutningen. Det har vært 40 trasige år med null kroppskontakt. Er ikke rart jeg sliter med depresjon og lav selvfølelse. Men slik er livet, det kan være urettferdig. Endret 10. oktober av jaeols 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 10. oktober #89 Del Skrevet 10. oktober I dag markeres Verdensdagen for psykisk helse. En utrolig viktig dag. Veldig mange sliter psykisk. Som f.eks. meg. Jeg har slitt i veldig mange år. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #90 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 21.32): Men hva er forelskelse da? Anonymkode: ca61d...c9f For mange er nok seksuell tiltrekning og forelskelse veldig nært hverandre. Men ikke for alle. Den første jeg var forelsket i som voksen var jeg ikke tiltrukket av seksuelt. Og de jeg var tiltrukket av var jeg ikke forelsket i. Det er mulig. Jeg har definert forelskelse mer som at jeg ligger våken natt etter natt og ikke greier tenke på noen andre, vil være i nærheten av personen hele tiden og synes personen er helt fantastisk. Å ville rive klærne av dem og ha sex med dem er noe annet. Syntes ofte de mennene jeg ville ha sex med var kjedelige ellers og jeg orket ikke bli mange timene etter sexen var over. Til TS: Jeg tenker det er helt fint å ikke være forelsket. Forelskelsen varer bare noen måneder til noen år for de fleste, mens ekte kjærlighet varer resten av livet. Dessuten kan det være du ikke greier helt kjenne på de følelsene. At du enten ikke har dem, eller at de er skjult bak usikkerhet og redsel for å bli avvist for eksempel. Men om han spør deg, ikke lyv til ham. Og du kan også prøve teknikker som øker sjansen for forelskelse. Det er jo veldig gøy å være gjensidig forelska. Men unntatt moro så er forelskelse mer enn oppskrift på hvordan vi i vesten stifter forhold jeg egentlig synes er veldig snever. Anonymkode: 720e8...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #91 Del Skrevet 10. oktober L-M skrev (34 minutter siden): Hadde aldri gått inn i er forhold med noen om jeg ikke var forelsket og om vedkommende ikke var forelsket i meg. Det kan sikkert fungere uten den følelsen og. Men hva er forholdet basert på da? Desperasjon om en partner ? Det er også greit for all del. Personlig liker jeg kjærlighet og for meg så er det et kriterie:) aldri før jeg leste dette har jeg hørt om et romantisk forhold hvor partnere ikke har vært forelsket. Man kan jo like hverandre og være betatt uten at det har nådd forelskelse ennå da. Men for noen er det nok desperasjon. Anonymkode: a8751...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #92 Del Skrevet 13. oktober Jeg var ekstremt forelsket i en mann som egentlig ikke var noe bra for meg, dvs veldig utilgjengelig mesteparten av tiden, men når vi først møttes, så var det skjelving og hjertebank og en beruset lidenskap som bruste gjennom hele kroppen. Det var en magisk følelse, ikke kjent maken. Et år senere møter jeg er mer tilgjengelig og seriøs fyr som var helt rett for meg, og som bekreftet meg og som ville bruke mye tid med meg. i dag er denne mannen kjæresten min 💕jeg ble ikke sånn forelsket i han, men betatt og fascinert og interessert og trygg. han første har begynt å ta kontakt igjen da jeg kom i et forhold, og nå er han plutselig interessert. Jeg har ingen planer om å forlate det fine forholdet mitt for en han her don juan av-og på og har oppdaget at beruselse er ikke alt. Jeg opplevde et hekt, og jeg tror mange også forveksler det med forelskelse. Anonymkode: 9a2d3...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 14. oktober #93 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg var ekstremt forelsket i en mann som egentlig ikke var noe bra for meg, dvs veldig utilgjengelig mesteparten av tiden, men når vi først møttes, så var det skjelving og hjertebank og en beruset lidenskap som bruste gjennom hele kroppen. Det var en magisk følelse, ikke kjent maken. Et år senere møter jeg er mer tilgjengelig og seriøs fyr som var helt rett for meg, og som bekreftet meg og som ville bruke mye tid med meg. i dag er denne mannen kjæresten min 💕jeg ble ikke sånn forelsket i han, men betatt og fascinert og interessert og trygg. han første har begynt å ta kontakt igjen da jeg kom i et forhold, og nå er han plutselig interessert. Jeg har ingen planer om å forlate det fine forholdet mitt for en han her don juan av-og på og har oppdaget at beruselse er ikke alt. Jeg opplevde et hekt, og jeg tror mange også forveksler det med forelskelse. Anonymkode: 9a2d3...1f3 Kjipt for denne mannen din som er sammen med ei som ikke er forelsket i ham. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #94 Del Skrevet 14. oktober Jeg ble veldig forelsket i min eks. Så forelsket at jeg overså alle tegn til at vi ikke passet sammen. Han er ingen dårlig person, men vi var for ulike emosjonelt og personlighetsmessig. Vi var sammen lenge og har barn sammen, men vi var for forskjellige når det kom til kommunikasjon, så det blir aldri bra. Det ble brudd til slutt. Skal jeg bli sammen med noen igjen, håper jeg jeg ikke blir forelsket, så jeg heller kan velge med både hjerte, hode og magen, ikke bare yrt hjerte. Anonymkode: ff057...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 14. oktober #95 Del Skrevet 14. oktober (endret) Feilpost Endret 14. oktober av no shame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 14. oktober #96 Del Skrevet 14. oktober Det går fint å bo sammen en "venn", sa slipper du mye problemer. Og alt er enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 14. oktober #97 Del Skrevet 14. oktober jaeols skrev (39 minutter siden): Det går fint å bo sammen en "venn", sa slipper du mye problemer. Og alt er enklere. Helt til det ikke er det pga manglende følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 14. oktober #98 Del Skrevet 14. oktober takinova skrev (4 timer siden): Helt til det ikke er det pga manglende følelser. Det er ingen følelser med her. Ingen kjemi heller. Bor bare sammen. Det er spesielt, men det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 14. oktober #99 Del Skrevet 14. oktober Jeg har bare vært i kjæresteforhold med menn jeg har vært forelsket i. Var veldig forelsket i min eksmann i starten. Gikk over i dyp kjærlighet. Sammen 25 år. Siste par år var det kun vennskap, fortsatt venner selv om vi er skilt. Før det hadde jeg 2 kjærester jeg var forelsket i. Og etter skilsmissen hadde jeg kjæreste 2,5 år jeg også var forelsket i. Var så singel noen år. Har nå kjæreste jeg er skikkelig forelsket i. Og skikkelig glad i. Virker trist å ikke oppleve det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 14. oktober #100 Del Skrevet 14. oktober jaeols skrev (3 timer siden): Det er ingen følelser med her. Ingen kjemi heller. Bor bare sammen. Det er spesielt, men det fungerer. Nei takk. Da er jeg heller alene. Er heldig. Opplevd mye kjærlighet i mitt liv. Å bli i ett forhold uten kjærlighet og kjemi er uaktuelt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå