Jeg-er-anonym Skrevet 8. oktober 2024 #61 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 13.06): Jeg ville nok hoppet over den annonsen ja, og jeg er faktisk Mensa-medlem. Eller - VAR medlem, for jeg fant ut at det var bortkastede penger. Men en slik formulering får meg til å tenke at han gjerne skal "teste hvor smart jeg egentlig er" og det er bare turn-off. Anonymkode: d735c...199 Litt off-topic, men du nevner at du droppet å være mensa-medlem da det var bortkastet penger. Lurte bare på hvilke fordeler du følte du fikk i forhold til kostnadene, fordi jeg har valgt å ikke bli medlem så langt fordi jeg får inntrykk av nettopp det at det er bortkastet med penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 9. oktober 2024 #62 Del Skrevet 9. oktober 2024 Jeg-er-anonym skrev (5 timer siden): Litt off-topic, men du nevner at du droppet å være mensa-medlem da det var bortkastet penger. Lurte bare på hvilke fordeler du følte du fikk i forhold til kostnadene, fordi jeg har valgt å ikke bli medlem så langt fordi jeg får inntrykk av nettopp det at det er bortkastet med penger. Det er så nyttig som du gjør det til selv. Du får et medlemsblad annenhver måned, og tilgang til en god del sosiale aktiviteter som mange av medlemsmassen benytter seg av. Om du liker folkene er jo det en grunn i seg selv til å betale kontingenten, Det kontingenten går til er tilgang til fellesskapet og sosiale aktiviteter knyttet til det. Så blir det som sagt opp til deg som medlem å faktisk sørge for at du selv får god verdi for pengene gjennom å benytte deg av de tilbudene som annonseres. Hvis den føles bortkastet for et medlem, har medlemmet sannsynligvis ikke prøvd å få noe ut av medlemskapet, hvilket er fair enough - men da bør en også ha selvinnsikt nok til å vite at andre som er mer ivrige på å delta kan få vesentlig mer igjen enn en selv har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #63 Del Skrevet 9. oktober 2024 Samboeren har det jeg har døpt puslespill-iq. Medlem i Mensa, men null praktisk intelligens. Stiller spørsmål til andres kunnskap hele tiden, samtidig som han har null innsikt i hva som foregår. Lar det skinne kraftig igjennom at han vet at han er smartere enn den han snakker med. Måtte forklare hvorfor de kriger på Gaza(ikke på et dypere nivå, typ basic historie). Må fortelle hvem som styrer landet eller kommunen. Må komme med seriøse kilder for å de-bunke tiktok-teoriene han tror på, og det er ikke alltid nok heller... Anonymkode: f1b5c...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 10. oktober 2024 #64 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Samboeren har det jeg har døpt puslespill-iq. Medlem i Mensa, men null praktisk intelligens. Stiller spørsmål til andres kunnskap hele tiden, samtidig som han har null innsikt i hva som foregår. Lar det skinne kraftig igjennom at han vet at han er smartere enn den han snakker med. Måtte forklare hvorfor de kriger på Gaza(ikke på et dypere nivå, typ basic historie). Må fortelle hvem som styrer landet eller kommunen. Må komme med seriøse kilder for å de-bunke tiktok-teoriene han tror på, og det er ikke alltid nok heller... Anonymkode: f1b5c...f17 Det er nok en annen mensa enn den jeg har snakket om. Det du sier henger ikke på greip. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #65 Del Skrevet 10. oktober 2024 knooters skrev (20 minutter siden): Det er nok en annen mensa enn den jeg har snakket om. Det du sier henger ikke på greip. Kan være det om personen har interesser og evner som går veldig i samme retninger av det som gjerne testes på slike Mensa-tester. Ev. med litt autistiske trekk i tillegg, hvor det f17 nevner for samboeren er helt uinteressant. Har møtt et par slike menn i ulike sammenhenger, de er enere innen sine fag, kjempedyktige fagpersoner, men så stopper det liksom der, og det sosiale eller det som skjer her og nå i samfunnet blir rett og slett litt for fremmed for dem. De eksemplene Ts nevnte i hovedinnlegget, det hadde jeg sett som kontrollerende og/eller mindre smarte tendenser, så jeg ville skygget unna menn som skrev det. Anonymkode: fadaa...d07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 10. oktober 2024 #66 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan være det om personen har interesser og evner som går veldig i samme retninger av det som gjerne testes på slike Mensa-tester. Ev. med litt autistiske trekk i tillegg, hvor det f17 nevner for samboeren er helt uinteressant. Har møtt et par slike menn i ulike sammenhenger, de er enere innen sine fag, kjempedyktige fagpersoner, men så stopper det liksom der, og det sosiale eller det som skjer her og nå i samfunnet blir rett og slett litt for fremmed for dem. De eksemplene Ts nevnte i hovedinnlegget, det hadde jeg sett som kontrollerende og/eller mindre smarte tendenser, så jeg ville skygget unna menn som skrev det. Anonymkode: fadaa...d07 Har ikke inntrykk av at det er slike som søker medlemskap i Mensa, i alle fall. "Raringer" finner man vel i alle IQ-nivåer, også. Det er ikke sånn at det å ha høy IQ og å være sosialt klønete overlapper (faktisk viser den lille forskningen som er på dette at IQ og EQ har en positiv korrelasjon ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #67 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 6.10): Samboeren har det jeg har døpt puslespill-iq. Medlem i Mensa, men null praktisk intelligens. Stiller spørsmål til andres kunnskap hele tiden, samtidig som han har null innsikt i hva som foregår. Lar det skinne kraftig igjennom at han vet at han er smartere enn den han snakker med. Måtte forklare hvorfor de kriger på Gaza(ikke på et dypere nivå, typ basic historie). Må fortelle hvem som styrer landet eller kommunen. Må komme med seriøse kilder for å de-bunke tiktok-teoriene han tror på, og det er ikke alltid nok heller... Anonymkode: f1b5c...f17 Jeg kjenner en som ble medlem i Mensa men som også hadde ei bok som het «hvordan score høyt på iq-tester». 🫣 Anonymkode: 50ca2...87e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 10. oktober 2024 #68 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 12.59): Jeg kan jo forstå litt hva de prøver å si, men samtidig kjenner jeg definitivt en slags motvilje i meg når jeg leser slike formuleringer. I stedet for at jeg skal ta avgjørelsen om jeg er smart nok, så synes jeg at de burde sile ut selv. Og jeg kommer ikke unna å føle at det er litt ovenfra og ned-holdning. Har dere sett slike setninger og hva tenker dere om det? Menn, skriver kvinner også slikt? Anonymkode: e6ff3...9b2 Det gjør de. Gigantisk rødt flagg. De var ikke der når vi fikk utdelt selvinnsikt. Forveksler de eq og iq? Tenker at de umulig kan være oppegående selv. Selv er jeg ganske smart,men jeg flyr ikke rundt å sier dette på dating apper av den grunn. Dette er noe som skinner igjennom etter hvert som man diskuterer sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #69 Del Skrevet 10. oktober 2024 Det høres nedlatende ut. Som om intelligente kvinner er mangelvare. Anonymkode: 0131e...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #70 Del Skrevet 10. oktober 2024 Nei takk. Jeg orker ikke mennesker som snakker om iq som et tema. Det interesserer meg midt i stumpen. Anonymkode: 427e5...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå