AnonymBruker Skrevet 5. oktober #21 Del Skrevet 5. oktober powerlessjuice skrev (På 3.10.2024 den 12.56): Hei! Vi kjøpte rekkehus for 2 år siden og ønsker å gjøre noen endringer, både for egen trivsel men også for salg om noen år! Kjøkkenet ser ikke slik ut i dag, veggene er malt i fargen northern mystic fra jotun og vi har sort kontaktplast på skapfrontene. Vi bor i Nord-Norge, så det blir litt for mørkt og trist i mørketida for oss. Vi ønsker å male veggene på nytt, i en farge som kan passe til de opprinnelige kjøkkenfrontene. Håper derfor det er noen med et godt øye som ser hvilken farge som hadde gjort seg til dette kjøkkenet? Vi ønsker hovedsakelig en lys farge! Vi kommer også til å bytte ut kjøkkenvifta, legge ny kitchenboard og lakke gulvet eller bytte det. Hvis noen andre øyne ser noen forbedringspotensialer vi ikke ser, så tar vi gjerne i mot det også! - men i hovedsak er det farge vi er mest usikre på. Kan du ikke heller legge ut bilde av kjøkkenet og spørre om veggfarge når alle endringer på fronter, gulv, og plater over benk faktisk er utført? Helt håpløst å skulle gi råd når bildet ikke representerer hvordan kjøkkenet egentlig ser ut. Anonymkode: e357b...def 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #22 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spør jotun fargeråd. De gir skikkelig bra råd! Anonymkode: 505f2...f00 Ja! Jeg spør alltid dem, etter først å ha gått på trynet fordi jeg ikke skjønte fargekoder eller hvilke farger som går sammen, og dermed endte jeg opp med… gule dører. Etter det spør jeg alltid Jotun, og rådene er som du sier skikkelig gode. De vet nøyaktig hvilke farger som passer sammen. Noen av fargene de har foreslått ville jeg aldri kommet på selv, men det ble kjempefint. Du spør inne på bloggen deres. Det er gratis og de svarer raskt. Anonymkode: 46b91...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #23 Del Skrevet 5. oktober Stemmer for en lys grønn, kanskje marikåpe fra Fargerike? Anonymkode: 1b964...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #24 Del Skrevet 5. oktober AprilLudgate skrev (2 timer siden): Skulle de ikke bytte tilbake? Misforstod kanskje 😅 Isåfall: lys antikk grå. Men kjøkkenet på bildet er jo ikke hvitt det heller? Det er en slags trelaminat. Anonymkode: 7944f...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 5. oktober #25 Del Skrevet 5. oktober Nå er jo dette smak og behag, men jeg ville valgt en lys beige eller noe sånt. Vi hadde Soothing Beige på forrige kjøkkenet vårt, den tror jeg kan passe fint. Jeg tror det vil se veldig gammeldags og glorete ut om du putter på en tapet. Men igjen kommer det an på hvilken stil man liker. Blått og beige kan gjøre det litt friskere. Ville kanskje ikke valgt en så skarp blå som dette, men det finnes mange fine Skagen-aktige blåfarger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerlessjuice Skrevet 8. oktober Forfatter #26 Del Skrevet 8. oktober Hei! Tusen hjertelig takk for alle tips Vi skal se gjennom og vurdere alle forslag og innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #27 Del Skrevet 8. oktober Hvis jeg forstår deg riktig så er det mørke grønne vegger, mørke fronter som blir enkelt lyse igjen, og samme flisene/Kitchen Board som på bildet? Jeg ville beholdt Northern Mystic, byttet håndtakene på dørene, tatt bort kontaktplasten, malt backsplashet i samme fargen som veggen for å få en helhet og heller satt opp mer lys/farger på interiøret. Mellomtoner kan bli vanskelig å matche til kombinasjonen av fronter, gulv og tak, særlig med nordnorsk vekslende lys Anonymkode: b960f...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå