Gå til innhold

Svigerinnene snakker dritt om familien min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ganske såret. Har to svigerinner jeg trodde jeg hadde fått et fint vennskap til. Føler selv vi alle i familien har tatt de imot med åpne armer. Aldri vært noe krangling eller konflikter som jeg vet om.

Så fikk jeg høre av en nær venninne at mine to svigerinner hadde sittet på en fest og spydd ut ting om vår familie, ting de irriterer seg over med oss og andre frustrasjoner. Nesten hvert eneste familiemedlem hadde blitt nevnt. Spesielt faren min hadde fått gjennomgå og jeg kjenner det gjør vondt, for han er den som har hjulpet de mest, han er alltid blid og positiv når de er med han, han passer barna deres selv på dager han egentlig ikke er i form å han har bidratt økonomisk og vært veldig behjelpelig med skyss, henting barnehage og slike ting. 

Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til de. Bør jeg si fra at jeg vet? Det var mange på denne festen og venninnen min mente på de ikke visste at hun var der og hørte det. Men de satt visst lenge sånn og snakket høyt om oss i familien, apet etter oss osv.. hva ville dere gjort?

Anonymkode: ca33b...4ad

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville startet med å lure på hvilken agenda venninnen din har for å viderebringe dette som hun vet bare vil medføre krangel og konflikt, såre deg og skade familieforholdene dine?Er du i det hele tatt sikker på at hun snakker sant?

Anonymkode: 7495f...e55

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville startet med å lure på hvilken agenda venninnen din har for å viderebringe dette som hun vet bare vil medføre krangel og konflikt, såre deg og skade familieforholdene dine?Er du i det hele tatt sikker på at hun snakker sant?

Anonymkode: 7495f...e55

Fordi hun synes det var drøyt og urettferdig det som ble sagt. Hadde blitt mer sur på henne hvis dette på andre måter kom frem og jeg fikk vite at hun satt å hørte på alt dette uten å fortelle meg.

Anonymkode: ca33b...4ad

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bør ta det opp med svigerinnene dine. Si hva du har hørt. Hvis de nekter for det er det ikke noe mer du kan gjøre. Hvis de oppfører seg som om det er du som er nærtagende spør du om de står for det de sa slik at det er uproblematisk at du forteller det til de andre i familien.

Og så vet du nå at du ikke kan dele ting med dem. Og det bør de andre i familien advares mot også.

Hvordan er familieforholdet her, er de to damene gift med hver sin bror av deg eller er de søstrene til mannen din? Hvis de er konene til brødrene dine er vel brødrene interessert i hvordan de snakker om faren deres?

Anonymkode: b0584...9af

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt tatt det opp med dem, uten tvil! 
 

For en motbydelig oppførsel, om det er gjengitt riktig.

Anonymkode: b885c...b48

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt faen, og stengt av relasjonen litt. Ikke blitt ufin mot dem, men forholdt meg mindre fortrolig og mer som til hvilken som helst annen familie litt uti der. Smilt, vært høflig og korrekt uten varme og omtanke.

Kanskje nevnt muntert og tilfeldig at "X (venninnen på festen) fortalte forresten om hvordan dere virkelig hadde underholdt på den festen dere og hun var på, så dumt at jeg gikk glipp av det! 😀" bare for å la de skjønne at jeg har hørt noe, men uten å bitche tilbake.

Det er gøyere å prøve sette ufine folk ut av spill og vise seg som en bedre person enn dem, enn å angripe dem så de får mulighet å forsvare seg.

Anonymkode: 1d6c0...0d8

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, for en kjip situasjon. Og jeg forstår at venninnen din fortalte dette. Svigerinnene dine valgte selv å baksnakke, så dette må de stå for. 

Men jeg hadde neppe tatt det opp med dem. Men relasjonen min til dem hadde nok blitt ødelagt. Hadde ikke fortalt noe sensitivt eller tatt initiativ til kontakt. 

Usikker på om jeg hadde fortalt dette til svigers.. 

Anonymkode: 492de...bb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hvertfall snakket med brødrene mine om dette (regner med det er jenter som er sammen med dine brødre?). 

Anonymkode: 79fc2...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ganske såret. Har to svigerinner jeg trodde jeg hadde fått et fint vennskap til. Føler selv vi alle i familien har tatt de imot med åpne armer. Aldri vært noe krangling eller konflikter som jeg vet om.

Så fikk jeg høre av en nær venninne at mine to svigerinner hadde sittet på en fest og spydd ut ting om vår familie, ting de irriterer seg over med oss og andre frustrasjoner. Nesten hvert eneste familiemedlem hadde blitt nevnt. Spesielt faren min hadde fått gjennomgå og jeg kjenner det gjør vondt, for han er den som har hjulpet de mest, han er alltid blid og positiv når de er med han, han passer barna deres selv på dager han egentlig ikke er i form å han har bidratt økonomisk og vært veldig behjelpelig med skyss, henting barnehage og slike ting. 

Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til de. Bør jeg si fra at jeg vet? Det var mange på denne festen og venninnen min mente på de ikke visste at hun var der og hørte det. Men de satt visst lenge sånn og snakket høyt om oss i familien, apet etter oss osv.. hva ville dere gjort?

Anonymkode: ca33b...4ad

Man kan ikke gå igjennom livet uten å føle noe irritasjon over andre. Det eneste de to har til felles er kanskje din familie. Spesielt av din venninne å ville fortelle slikt videre. 

Vi får mye hjelp av fedrene våre på begge sider, likevel har de ting som er irriterende de og. 

Om du skal ta det opp med de så får du spørre om det stemmer først. Det er ikke så lurt å bare høre på et rykte. Dette er tross alt noe du har hørt via andre. 

Anonymkode: eb903...b4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi hun synes det var drøyt og urettferdig det som ble sagt. Hadde blitt mer sur på henne hvis dette på andre måter kom frem og jeg fikk vite at hun satt å hørte på alt dette uten å fortelle meg.

Anonymkode: ca33b...4ad

Hvis det var så drøyt og urettferdig, hvorfor tok hun det ikke direkte med de som snakket. Hadde jeg vært henne så ville jeg stoppet det der og da også ville jeg aldri fortalt det til deg, for jeg ville skånet deg og din familie.

Anonymkode: eb903...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ville startet med å lure på hvilken agenda venninnen din har for å viderebringe dette som hun vet bare vil medføre krangel og konflikt, såre deg og skade familieforholdene dine?Er du i det hele tatt sikker på at hun snakker sant?

Anonymkode: 7495f...e55

Det var helt riktig av venninnen å ta det opp, hun viser at hun er lojal og til å stole på. Svigerinnenen er ufyselige, og ja, jeg ville tatt det opp med dem, hvis jeg var deg. Så får de muligheten til å se seg selv utenfra og skjerpe seg.

Anonymkode: 10876...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...