AnonymBruker Skrevet 3. oktober #1 Del Skrevet 3. oktober Endret livsstil nå i 2 mnd i et forsøk på å gå ned i vekt, få en strammere, sterkere og sunnere kropp. Teller ikke kalorier, men fokuserer på å spise mye proteiner. De gangene jeg har kontrollert og registrert maten i lifesum, så ligger jeg på ca 1600kcal. Så da er jeg nok stort sett pluss minus rundt der til daglig. Trener styrke 2-3 ganger i uka og legger inn minst en lang tur i uka. Mer hvis tiden strekker til. Til å begynne med gikk jeg fort ned 5 kg (på 6 uker). Men så stoppet det opp. Gått opp en kg nå. Målte i dag og ser jeg har gått inn på cm. Ser og at jeg har fått synlig større/tydeligere muskler. Så rent logisk skjønner jeg at fettprosenten går ned og at vektøkning kan være at jeg bygger muskler (bygger relativt lett muskler). Men jeg blir så utålmodig, vil at vekta skal fortsette nedover. Har ligger og bikket rundt på 101,5 og 100,3 i to uker nå (er 175 høy) og det ville hjulpet så på motivasjonen å komme ned på tosifret. Bare et hjertesukk dette. Men tar gjerne imot tips og motivasjon. Anonymkode: d91c8...3c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 3. oktober #2 Del Skrevet 3. oktober Så god du er! 💪🏻💪🏻 Du er nok på et vektplatå, men plutselig så slipper det og du vil gå ned igjen. Bare fortsett med alt du gjør, med å være beviset på hva du spiser og at du beveger deg det du har kapasitet til, så vil det løsne etterhvert. Heier på deg! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minomako Skrevet 3. oktober #3 Del Skrevet 3. oktober (endret) Vektplatå er veldig vanlig, alltid enklest å gå ned i starten ved livsstilsendring så tar det lengre tid etterhvert. Vektnedgang er heller ikke en lineær prosess, det er viktig å se på trenden over tid. Vær konsekvent og ikke gi opp, så vil det nok løsne. Prøv også å ikke tenk så mye på vekten, men heller fokuser på hvordan du ser ut og hvordan du føler deg Har også opplevd å gå opp/vekten står stille ved styrketrening, selv om kroppen blir strammere. Endret 3. oktober av Minomako Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. oktober #4 Del Skrevet 8. oktober Det er veldig viktig å ha tålmodighet. Her snakker jeg altså veldig ut fra erfaring. Jeg har forsøkt utallige ganger å gå ned i vekt de siste 20 årene, og var alltid utålmodig. Demotivert i det øyeblikket jeg gikk opp noen gram, eller hadde stillstans utover èn uke. Det gikk derfor alltid galt. Årsresultatet alltid litt mer enn året før... Først for to år siden da jeg angrep vektnedgangen på en helt ny måte begynte det å løsne. Startet et livsstilsprosjekt, og hadde andre mål enn vekt den første tiden. F.eks var første måneden dedikert til å få nye rutiner på kostholdet, andre måneden begynne med litt fysisk aktivitet osv. Så klart var vekten også spennende (man blir litt skadet etter 20 år med fokuset der), men jeg øvde meg veldig og brukte verktøy til å håndtere resultatene der. Lærte meg å sette pris på de SMÅ resultatene. 200 gram ned? Kjempebra!! Det er riktig vei. Viktig å sette et realistisk mål. Jeg hadde 30 kg overvekt, og tenkte at hvis jeg om 3 år ikke har dette lenger så vil jeg være helt ekstatisk og uendelig takknemlig. For jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gått opp noen kilo på en 3 års-periode. Så å bli kvitt all overvekten på denne tiden høres nesten uoppnåelig ut. Men kan være mulig med små skritt. Nå har jeg tilbakelagt 1 1/2 år og jeg har faktisk gått ned 15 kg! Så jeg er i rute med målet. Det er utelukkende fordi jeg har vært tålmodig. Klart jeg har hatt uker med stillstans og litt oppgang. Men sammenlagt går jeg ned, og det er det som teller. Tenk over selv - hvordan vil du føle deg om ett år på denne tiden hvis du ikke har fått til noen endringer på verken vekt eller hvordan du føler deg? Det er nå du kan gjøre de små endringene som trengs for at du kommer dit du vil. Ikke gå for hardt ut i starten, da er det lett å falle av, og du ender ikke der du ønsker til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #5 Del Skrevet 8. oktober Økt muskelmasse gir også økt vekt. Vekta hjemme forteller deg ikke om du går opp i muskelmasse og ned i fett. Håper du tenker litt på det inni her. Vi er mange som sliter med tålmodigheten. Tenk også over all små snacksingen som kan totalt bli mye kalorier, eller næringsinnholdet i det du spiser. Tomme karbohydrater gir ingenting nyttig til kroppen. Eller hvor mye smør/olje eller lignende du bruker. Det kan også bli litt om du bruker det til hvert eneste måltid Anonymkode: 8b9a1...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå