Gå til innhold

Hva er den beste turmaten (som du kun trenger kokende vann til)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette kan jo ikke bli gourmetmat uansett, men jeg trenger tips til hvordan teltturen kan bli så bra som mulig 😂

Anonymkode: 01d74...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge skal dere være? Har dere med gryte og kjølebag?

Grillmat.

Ferdig lapskaus lys og/eller brun med ønsket tilbehør.

Anonymkode: d7c5b...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette kan jo ikke bli gourmetmat uansett, men jeg trenger tips til hvordan teltturen kan bli så bra som mulig 😂

Anonymkode: 01d74...9dc

Mye godt og mange forskjellige smaker fra «Real turmat»

Anonymkode: e1974...0c8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt kebabgryten til real turmat. 

Anonymkode: ce403...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de fleste med kjøtt fra Real er godt. Biffgryte, lapskaus, viltgryte. De fiskerettene de har er ikke særlig gode. Men de med kjøtt er gode sånn på ordentlig slik at man gleder seg masse til å spise middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hvilken aldersgruppe som er med, hvor lenge dere skal være på tur, hvor mye vekt dere vil bære etc.

For barn er denne populær; Bland de tørre ingrediensene til pinnebrød i en pose og ta med, tilsett vann og kna deigen i posen. Ta ut deigen og tvinn den rundt pinner for steking på bålet. 

Havregryn + melkepulver i poser, til grøt/grøtsuppe. Ha gjerne i bær/rosiner/nøtter.

Real turmat har jeg gode erfaringer med, men ikke Gilde og Lars Monsen sine. Rett i koppen har kommet med mange nye, men de har jeg ikke prøvd ennå. 

Ellers så er jeg fan av pålegg på tube eller ferdigoppskåret for å ha på polarbrød eller knekkebrød, jeg har med spekepølse eller annet salt for å holde væskebalansen, energibarer for påfyll på farten og GOD kaffe. Kan også være lurt å ha med teposer hvis en har med termos og vil ha varm drikke utover dagen. Kald kaffe kan gi uønsket effekt på steder med lite dofasiliteter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...