Gå til innhold

Har valgt helt feil yrke. Kastet bort masse tid.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på med en master innen helsefag og har de siste 8 årene jobbet i helse-og sosialsektor. Så finner jeg ut nå at dette ikke er det jeg vil. Har verken overskudd eller lyst til å hjelpe syke mennesker lenger. Omsorgsmett og vil helst ha meg et yrke der jeg ikke trenger å forholde meg til mennesker på denne måten. Nå føler jeg meg som en total failure og er bitter over og ha brukt så mye energi, penger og tid på noe jeg ikke vil fortsette med. 

Hva gjør jeg nå? Jeg er helt blank. Ønsker ikke hoppe på noe mer utdannelse da jeg allerede har studielån. Vil ha en noe fysisk jobb, arbeidsoppgaver som ikke går på psyken og hvor man tjener minst 250 i timen (kan vurdere fagbrev, voksenopplæring). Forslag?

Anonymkode: 4a229...03b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For all del, uansett hva du gjør senere, ikke dropp ut av studiet! Nå vet jeg ikke hvilken master du tar? Men det er nesten helt garantert at du vil kunne bruke den på en annen måte enn bare å pleie syke mennesker.

Gjør deg ferdig med det du driver med nå, og se hvor veien fører videre. Er du sykepleier som tar videreutdanning?

Anonymkode: cbf77...366

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det same som over. Det er aldri bortkastet å ta en utdannelse, selv om du kommer til å jobbe med noe helt annet. Og i hvert fall ikke innenfor helse. Det er kunnskap som er så verdt å ha med seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster ca 7000 kr og 4 dager å ta truckførerkurs. Da kan du jobbe på lager. Du har ikke garantert jobb da, men det er en relativt billig investering som kan gi god avkastning. 

Anonymkode: a1e42...349

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussjåfør  har hos grunnlønn, og de fleste firmaer betaler førerkort om du binder deg i 3-4 år :)  men det er en dritt jobb, lange dager, mye stress og lite sosialt 

Anonymkode: 5c675...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Holder på med en master innen helsefag og har de siste 8 årene jobbet i helse-og sosialsektor. Så finner jeg ut nå at dette ikke er det jeg vil. Har verken overskudd eller lyst til å hjelpe syke mennesker lenger. Omsorgsmett og vil helst ha meg et yrke der jeg ikke trenger å forholde meg til mennesker på denne måten. Nå føler jeg meg som en total failure og er bitter over og ha brukt så mye energi, penger og tid på noe jeg ikke vil fortsette med. 

Hva gjør jeg nå? Jeg er helt blank. Ønsker ikke hoppe på noe mer utdannelse da jeg allerede har studielån. Vil ha en noe fysisk jobb, arbeidsoppgaver som ikke går på psyken og hvor man tjener minst 250 i timen (kan vurdere fagbrev, voksenopplæring). Forslag?

Anonymkode: 4a229...03b

Salg av helseprodukter. Da får du kanskje brukt kompetansen din på noe, og en helt annen type jobb.

 

Anonymkode: 893df...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør ferdig masteren. Jobb mens du tenker deg godt om. Jobb evt deltid og fyll tiden med andre interesser/utdanning. Selv hadde jeg utdanning som sykepleier. Denne finansierte ny bachelor og master. Etterpå har jeg jobba med begge deler. Lever enkelt og fyller livet med det som intesserer meg.

Anonymkode: 5c535...e20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdannelsen kan benyttes på mange måter. Hva med å jobbe i en bedriftshelsetjeneste eller liknende? 

Anonymkode: ed544...1c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det helt an på hvilken master du tar, men med gode resultater er det vanligvis ikke nødvendig å måtte jobbe direkte pasientrettet om du føler deg ferdig med det. Man kan jobbe med fagutvikling, ledelse, saksbehandling og mye mer.

Anonymkode: a4019...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullfør den. Master gir generiske ferdigheter du kan bruke et annet sted. Jeg er helsepersonell med master og jobber med noe som er helt urelatert til helse. Hadde ikke fått den jobben uten en master. 

Anonymkode: 8cf90...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...