Gå til innhold

Støtter du Israel? Meningsmåling

Athod

Støtter du Israel?  

679 stemmer

1. 1. Støtte til Israel

• Jeg støtter Israel
      159
    • Jeg er motstander av Israel
      107
    • Det er ikke så enkelt
      61
    • Kan ikke nok til å ha en solid mening
      25
    • Jeg støtter ikke Israel
      211
    • Begge parter bryter jevnlig og ofte folkeretten, og jeg støtter derfor ingen av de.
      116

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

K.B. skrev (11 minutter siden):

Dette er jo ikke en artikkel med fakta. Mange slike ut å går. Israel bomber i områder med Hizbollah. Klart det er trist at sivile dør, men så er de drepte ofte tilknyttet terror også, som UNRWA mellomlederen som viste seg å også være Hamas-kommandant. Mange dobbeltroller i de kretser, og derav grunn til å være kildekritisk og se litt videre enn bare «elsket UNRWA-leder drept» osv. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter fullt ut Israels rett til selvforsvar, men tror de kanskje kunne handlet noe mer moderat/taktisk for å ikke miste støtte. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (43 minutter siden):

Støtter fullt ut Israels rett til selvforsvar, men tror de kanskje kunne handlet noe mer moderat/taktisk for å ikke miste støtte. 

Dette er et skip som har forlatt havnen for lenge siden. Etter massakren for et år siden så gir Israel faen ! Nå skal de nøytralisere fiende sin koste hva det koste vil ! Det er en eksistensiell kamp. Begynne å rote med våpenhvile tjener bare fienden og ingen andre.  Og så er de faktisk veldig taktiske, de tar ut fiende uten å gå inn med store styrker i en hengemyr uten at de har utsletter infrastrukturen til fienden.  Klarer de dette kan de gå inn med styrker uten å havne i en sump og bli der. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter siviles rett til å ikke bli myrdet og torturert. De som utfører dette er grusomme uansett hvor de er ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir skuffet over at flere av dere ikke tar avstand til disse grusomme handlingene. Hvem bryr seg hvor de er ifra? De er inhumane uansett. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Libanon er i en felle nå de ikke kommer seg ut av ! Før var det Syria og Assad som styrte alt i Libanon, så gikk de fra asken til ilden og det var Hizbollah og Iran som ble deres store problem. Pr dags dato er det Iran som styrer alt som skjer i Libanon, og dette landet er prisgitt akkurat dette. Nå må det ryddes opp, og USA burde støtte dette fult ut. At Iran mister sin proxy tilstand i Libanon, og at Libanon over tid selv kan styre i eget hus. Dette vil ikke skje uten mye krig og hard kamp. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprettelsen av staten Israel er en feil i utgangspunktet. Så nei, støtter ikke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Støtter siviles rett til å ikke bli myrdet og torturert. De som utfører dette er grusomme uansett hvor de er ifra.

Det må du gjerne gjøre, det er ikke et realistisk alternativ akkurat nå, og er det ikke i noen krig. Først når en fiende er nedkjempet kommer det alternativet aldri før. Inntil da er det krig som gjelder og den vil vare til problemet er løst. Det går alltid ut over sivile, alltid. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (Akkurat nå):

Det må du gjerne gjøre, det er ikke et realistisk alternativ akkurat nå, og er det ikke i noen krig. Først når en fiende er nedkjempet kommer det alternativet aldri før. Inntil da er det krig som gjelder og den vil vare til problemet er løst. Det går alltid ut over sivile, alltid. 

Jeg vet, men jeg støtter det ikke. Vil aldri heie på noen som kutter struper eller voldtar. Så de sivile er de eneste jeg ønsker en god fremtid, resten bør vi helst flytte til en øde øy, så kan de holde på der alene. Vi har ikke nok fengsler for alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Jeg vet, men jeg støtter det ikke. Vil aldri heie på noen som kutter struper eller voldtar. Så de sivile er de eneste jeg ønsker en god fremtid, resten bør vi helst flytte til en øde øy, så kan de holde på der alene. Vi har ikke nok fengsler for alle sammen.

De sivile vil alltid lide ! Og det kommer man aldri unna !  Så endrer ikke ting seg uten at det bekjempes de som bruker de sivile som skjold. Tro at noen flykter noe som helst sted til en øde øy er naivt. Det har aldri skjedd uten at de bekjempes og nøytraliseres. Da må de ekstreme dø, og det er makt som løser dette på kort sikt. Alt annet er illusjoner. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (1 minutt siden):

De sivile vil alltid lide ! Og det kommer man aldri unna !  Så endrer ikke ting seg uten at det bekjempes de som bruker de sivile som skjold. Tro at noen flykter noe som helst sted til en øde øy er naivt. Det har aldri skjedd uten at de bekjempes og nøytraliseres. Da må de ekstreme dø, og det er makt som løser dette på kort sikt. Alt annet er illusjoner. 

Tror du ikke jeg vet det?! Om ikke har jeg ikke hatt noe å sitte her å suttre for.

Hvorfor tror du at du må overbevise meg som at jeg ikke har evne til å se det selv? 

Jeg snakker metaforisk! Jeg sier ikke, dette er planen, la oss begynne i morgen. Jeg utrykker min misnøye med at jeg vil ha alle onde folk bort og vekk, og valgte øde øy over å si at jeg ønsker dem døde. For om jeg gjør, er jeg akkurat som dem.

Beklager for å ikke være tydeligere, trodde ikke det var mulig at du trodde jeg er så dum. Jeg er 30 år, ikke født i går.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (6 minutter siden):

Det er jo både Israel, Hamas og Hizbollah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi trenger virkelig ikke religiøse stater. Israel og Iran er mye samme ulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (2 minutter siden):

Tror du ikke jeg vet det?! Om ikke har jeg ikke hatt noe å sitte her å suttre for.

Hvorfor tror du at du må overbevise meg som at jeg ikke har evne til å se det selv? 

Jeg snakker metaforisk! Jeg sier ikke, dette er planen, la oss begynne i morgen. Jeg utrykker min misnøye med at jeg vil ha alle onde folk bort og vekk, og valgte øde øy over å si at jeg ønsker dem døde. For om jeg gjør, er jeg akkurat som dem.

Beklager for å ikke være tydeligere, trodde ikke det var mulig at du trodde jeg er så dum. Jeg er 30 år, ikke født i går.

Hvem er de onde da ? Det må du kartlegge ! Israel hadde aldri rørt Libanon i dag eller for 20 år siden om de ikke hadde en meget god grunn til det. Og grunnen er angrep over nordgrensen som de har måtte leve med alt for lenge. Nå når de har måtte evakuere mange 10.000 av egne sivile har de fått nok. Nå skal det ryddes opp, og i det spillet vil mange sivile dø ! Det sier seg selv, i krig er det sivile som lider mest uansett hva krig det dreier seg om. Men Israel tenker slik at de tenker mest på egne sivile og ikke Libanon sine. Som alle andre nasjoner ville gjort om de var involvert. Men helt grunnleggende kunne Israel klart seg uten denne krigen som nå er en realitet. Det er bare ikke deres valg.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (29 minutter siden):

Dette er et skip som har forlatt havnen for lenge siden. Etter massakren for et år siden så gir Israel faen ! Nå skal de nøytralisere fiende sin koste hva det koste vil ! Det er en eksistensiell kamp. Begynne å rote med våpenhvile tjener bare fienden og ingen andre.  Og så er de faktisk veldig taktiske, de tar ut fiende uten å gå inn med store styrker i en hengemyr uten at de har utsletter infrastrukturen til fienden.  Klarer de dette kan de gå inn med styrker uten å havne i en sump og bli der. 

Det de gjør er at de kommer til å bli sittende i en sump i mange tiår framover. Jeg tør ikke å tenke på hvor mye nytt hat som er skapt det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vma skrev (Akkurat nå):

Vi trenger virkelig ikke religiøse stater. Israel og Iran er mye samme ulla.

Dette er jo bare tull !  Vi trenger ikke religiøse stater ? Israel er ikke noe religiøs stat. Det er en stat der Jødene søker beskyttelse ja, men det har en stor variasjon av religioner i sin egen stat. Både arabere og jøder og mange andre.  Iran er 100% islam og hater Israel og vil utrydde de. Bare at du sammenligner dette vise at du ikke forstår konflikten i det hele tatt. Og det er ikke bare Israel som trues av Iran. Det gjør alle stater i Midtøsten nå. Både Libanon og mange andre. Faktisk også Saudi Arabia som føler seg truet av Iran, den klassiske konflikten mellom shia og sunni Islam. Om du er islam betyr ikke noe, du må være den rette formen for islam. 

• Liker 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (2 minutter siden):

Det de gjør er at de kommer til å bli sittende i en sump i mange tiår framover. Jeg tør ikke å tenke på hvor mye nytt hat som er skapt det siste året.

Nei dette er feil, man kan ikke sitte i en sump man ikke går inn i ! Det er jo dette Israel gjør akkurat nå ! De går ikke inn med massive bakkestyrker og håpe på det beste. De tar ut fiende en for en og infrastrukturen ved hjelp av teknologisk overtak. Går de inn nå, er det etter at dette er ryddet opp i. Og så danner en sikkerhetssone som de kan kontrollere og forhindre at angrep skjer fra. De går ikke ukritisk inn i Libanon denne gangen, fordi de har lært av tidligere konflikter.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sånn liten, enkel greie som forsvinner helt fra diskusjonen.

Hamas kidnappet hundrevis av sivile mennesker. Flere er torturert, alle sannsynligvis drept.

Israel har bedt om en ting for våpenhvile

Returner gislene.

I hvilken forskrudd verden overgir ikke Hamas disse uskyldige menneskene umiddelbart, istedetfor å bli gjenstand for angrep?

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epictetus skrev (3 minutter siden):

Det er en sånn liten, enkel greie som forsvinner helt fra diskusjonen.

Hamas kidnappet hundrevis av sivile mennesker. Flere er torturert, alle sannsynligvis drept.

Israel har bedt om en ting for våpenhvile

Returner gislene.

I hvilken forskrudd verden overgir ikke Hamas disse uskyldige menneskene umiddelbart, istedetfor å bli gjenstand for angrep?

Fordi de har kalkulert helt feil ! De trodde at verdenssamfunnet skulle presse Israel til å forhindre det som nå har skjedd ! Men de forregnet seg noe helt vanvittig. Joda verdenssamfunnet er feigt som bare faen ! Men de feil kalkulerte hvordan Israel ville forholde seg til dette. Det var så massivt og så brutalt at Israel ikke hører på verdenssamfunnet lenger. De løser nå dette på sin måte ! Det betyr eliminere sine finlender koste hva det koste vil.  De lar seg ikke binde på føtter og hender lenger.  Det hadde ikke Hamas, det hadde ikke Hiz og det hadde ikke Iran sett for seg. Nå  er spillereglene helt annerledes og Iran er i sjokk over akkurat det. Dette hadde de aldri sett for seg ! Men det hadde de nok ikke sett for seg at Hamas skulle gjennomføre heller. Nå er det ikke noe vei tilbake ! Dette er en en krig som avgjøre mye angående Israel sin eksistens ! Og vet dere hva selv Biden og  Harris hadde aldri sett dette for seg på noen som helst måte. Men de er handlingslammet pr nå. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...