Gå til innhold

Trenger litt råd...

MissBaluba

Anbefalte innlegg

Hei trenger litt råd :)  Jeg passer katten til min mor, en hannkat.  Han er inne/utekatt fordi moren min bor i blokkleiliget i 2 etg så han er ute bare på verandaen hennes,  men når han er hos meg så kan ha være ute siden jeg bor i rekkehus med egen plen.  Men saken er at han må være i bånd når han er hos meg ute ellers så stikker han av. Men når han er inne så er han helt ''gal'' går og bare mjauer konstant. Vet ikke helt hvorfor.... Jeg har min egen katt og hun er ute hele tiden og har kattedør som hun kan bare bruke.... Jeg vet at han vil ut og det frister å slippe han ut uten bånd.  Han er ca 1-2 år tenker det med stedstans og sånt, men siden han ikke bor her så er jeg redd for han stikker av. 

Håper dere kommer noe råd eller innspill. 

Da blir jeg veldig takknemlig for det.

Har prøvd å formulere meg så godt jeg kan.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du passer din mors katt hos deg selv, altså på ukjent plass for katten, hadde jeg aldri turt å slippe den ut uten bånd! Jeg håper ikke du gjør det altså. Dersom katten er vandt til å gå i bånd, får du heller ta lange turer ut, tilrettelegge for litt klatring og fysisk aktivitet. Katten føler seg kanskje litt utrygg på ny plass, og at den derfor mjauer mye? 

Anonymkode: c9a20...9ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nei det gjør jeg ikke, men det frister...  Men takk for tipset med å gå tur med han...  han er ute i bånd når jeg er hjemme. 

Han har vært hos 2 ganger før. Men det er sikkert det du sier med han må aktivseres mye.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvfølgelig ikke bare slippe han ut. 

Anonymkode: 4489c...430

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan selvfølgelig ikke bare slippe han ut. 

Anonymkode: 4489c...430

Jeg slipper han ut med bånd når jeg er hjemme.    Jeg vet at jeg ikke kan bare slippe han ut ...  Men han  er inne når jeg ikke er hjemme. 

Endret av MissBaluba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ham med ut i bånd. Det blir ikke nødvendigvis "tur" i den forstand som med en hund, men han kan få bevege seg i nærområdet. Det kan gi ham flere inntrykk og stimuli som gjør at han blir roligere inne etterpå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...