Gå til innhold

Barnemor som skal på fest og ferie hele tiden🙈


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kjæreste har barn med en annen dame.de har samværsavtale 50/50.

problemer et at hver gang hun skal ha barna så spør hun oss om ha dem.hun skal alltid på fest eller jentetur.

ofte lyger hun at hun skal på jobb for øke sjangsen for at vi sier ja.

i tilegg koster dette veldig mye også fordi hun spør min ex om låne penger i tilegg.

opplever at han gir mye etter og det gjør meg frustrert for hun skal bare leve «det gode liv «

han spør aldri henne tilbake om det er noe vi skal på.då må vi bare droppe det .å sier hun sjelden gang ja så endrer det seg alltid til nei

Anonymkode: 6f869...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt å først spørre den andre forelderen ved behov for barnepass.

Det har ingenting med behov for å låne penger å gjøre. 

Han må lære grensesetting, det problemet er ikke hennes. 

Hva lurte du egentlig på? 

Anonymkode: 96aa9...961

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd og si det med dere blir utnyttet, spesielt kjæresten din. det er jo trist og at det er barnet så får lide for det. Hun vet akkurat hva som skal til. Tror dere to må ha en samtale og lære grensesetting. På tide at barnemor lærer og ta ansvar for barn og økonomi. Jeg hadde ikke gidde det der, det blir ikke bedre hvis han ikke ser problemet. 

Anonymkode: c7a1e...134

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har lov å spørre og hvis det er greit for kjæresten din så er det ikke noe problem. At det plager deg er jo ditt problem.

Anonymkode: 84b80...7f5

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får være glad for at dere kan tilby barna mer stabilitet enn hun kan. Ha fokus på ballen. 

Anonymkode: 85541...7c0

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min kjæreste har barn med en annen dame.de har samværsavtale 50/50.

problemer et at hver gang hun skal ha barna så spør hun oss om ha dem.hun skal alltid på fest eller jentetur.

ofte lyger hun at hun skal på jobb for øke sjangsen for at vi sier ja.

i tilegg koster dette veldig mye også fordi hun spør min ex om låne penger i tilegg.

opplever at han gir mye etter og det gjør meg frustrert for hun skal bare leve «det gode liv «

han spør aldri henne tilbake om det er noe vi skal på.då må vi bare droppe det .å sier hun sjelden gang ja så endrer det seg alltid til nei

Anonymkode: 6f869...f32

Noe av problemet her er at det går utover barna - hvis kjæresten din ikke stiller opp. 

Jeg skjønner at det er frustrerende for deg, og sikkert for kjæresten din også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager spør hun eksen din om penger?? Og hvorfor går det utover deg?

Anonymkode: 197fb...22a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har barna det kanskje best hos sin far? Han bør jo da prioritere dem foran ny kjæreste. 

Anonymkode: ac6d0...501

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er helt normalt å først spørre den andre forelderen ved behov for barnepass.

Det har ingenting med behov for å låne penger å gjøre. 

Han må lære grensesetting, det problemet er ikke hennes. 

Hva lurte du egentlig på? 

Anonymkode: 96aa9...961

Hun utnytter han jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun har lov å spørre og hvis det er greit for kjæresten din så er det ikke noe problem. At det plager deg er jo ditt problem.

Anonymkode: 84b80...7f5

Bare fordi han ikke tør si noe annet enn ja betyr ikke det at han syns det er greit. Og eksen hans hjelper aldri i retur

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å spørre forelderen om de vil ha sitt eget barn om den andre skal bort. 

Om dette foregår 10 ganger per år så er det kanskje like greit at de bytter uker, siden alt hun skal faller på hennes uker. Eller kanskje hun vil endre samværet til 60/40 som passer bedre hennes livssituasjon?

Men dette er strengt tatt far sitt bord. Han er en voksen mann som er ansvarlig for seg selv. Det er han som må kommunisere egne behov og sette grenser både ovenfor deg og for mor.

Hvis ikke han vil ha sine barn mer enn 50% så får han si det.

Anonymkode: 7842a...4f3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet her er hva du mener med hele tiden? Skal hun på fest eller reise bort hver uke? En gang i mnd? Fem ganger i året?

Vil si at en god forelder klarer å planlegge slikt, sånn at det stort sett skjer når den andre forelderen har barnet. Så vanskelig er det ikke.

Greit nok at det kanskje dukker opp et julebord som man ikke bestemmer dato for selv, og kanskje et par ting til i løpet av året. Da er det vel greit å bytte. Om mor viser liten interesse generelt for å ha barna, så får far øke sin prosent eller overta helt. 

Er hun en god mor ellers?

Anonymkode: 77df4...02d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Min kjæreste har barn med en annen dame.de har samværsavtale 50/50.

problemer et at hver gang hun skal ha barna så spør hun oss om ha dem.hun skal alltid på fest eller jentetur.

ofte lyger hun at hun skal på jobb for øke sjangsen for at vi sier ja.

i tilegg koster dette veldig mye også fordi hun spør min ex om låne penger i tilegg.

opplever at han gir mye etter og det gjør meg frustrert for hun skal bare leve «det gode liv «

han spør aldri henne tilbake om det er noe vi skal på.då må vi bare droppe det .å sier hun sjelden gang ja så endrer det seg alltid til nei

Anonymkode: 6f869...f32

Men hvis han bare er kjæreste og ikke samboer eller mann, så går jo ikke dette utover deg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sefanja skrev (15 minutter siden):

Men hvis han bare er kjæreste og ikke samboer eller mann, så går jo ikke dette utover deg

Når eksen spør dem begge om å ha barna høres det ut som de bor sammen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (30 minutter siden):

Når eksen spør dem begge om å ha barna høres det ut som de bor sammen

Men hvis man flytter inn med bonusbarn, så vet man jo at de blir høyeste prioritet noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjæresten din bør be om å endre samværsavtalen slik at hun har barna mindre. Ungene trenger stabilitet. 

Anonymkode: 9bb1e...a60

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å låne penger er helt unødvendig og ikke noe han trenger å si ja til. 

Og barna kunne hatt godt av at hun prioriterte dem.

Men hvilken skilt forelder hadde ikke ønsket å se barna mer? Der mister du meg totalt. Hadde jeg vært barnefar (du ser utrykket er rart?) hadde jeg vært glad 

Anonymkode: 91adf...9a1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kjæreste til denne mannen, så fortsett med det - ikke bli samboer med så elendige forutsetninger som gis her.

Anonymkode: 8d5ac...395

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

Bare fordi han ikke tør si noe annet enn ja betyr ikke det at han syns det er greit. Og eksen hans hjelper aldri i retur

Eller så kan det hende at han faktisk ønsker å være med barna sine og takker ja av egen fri vilje.

Anonymkode: 84b80...7f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...