Gå til innhold

Sluttet å spise usunt i hverdagen - når vil det vises på vekten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stillesittende kontorjobb, og eneste mosjon jeg får i hverdagen er å være aktiv med mine to barn og av og til gå en tur i lunsjpausene på jobb. Planen er å komme i gang med trening 2-3 ganger i uken. 

Frem til mandag i denne uken har jeg hatt et kosthold med mye junk og godis, også i hverdagene. Jeg vet jeg bare har holdt på i noen dager, men er spent på om dette kuttet av usunn mat/drikke vil vises på badevekten , og i så fall hvor tidlig det er mulig å merke fremgang? Per i dag veier jeg ca. 63,5 kg og det er akkurat det jeg pleier å veie. Kan jeg forvente nedgang etter f.els 2 uker? 

Anonymkode: a179f...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på kaloriinntaket ditt. Man kan spise bare sunn mat og ikke gå ned i vekt. Man kan også spise mye usunn mat, samtidig som man går ned i vekt. Men det er klart at kroppen har bedre av næringsstoffene i sunnere matvarer.

Anonymkode: c8536...e07

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stillesittende jobb og trente ingenting. Spiste mye potetgull. Ved å kutte til én pose i uken og begrense meg til én porsjon med middagsmat, begynte jeg ganske fort å gå ned i vekt. Men jeg hadde en bmi på 28,9 så jeg var ganske overvektig. Har logget vekten min og ser at jeg gikk ned 3 kilo første måneden kun ved å gjøre dette. 

Anonymkode: 0de87...c0c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan spise sunt, men likevel for mye kalorier. Så du må telle kalorier i tillegg til å spise mest mulig rent kjøtt, mager fisk, vegetar. Mye grønnsaker og kutte ned eller kutte ut karbohydrater som ris, pasta, potet. 

Anonymkode: 8bef5...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63,5 kilo er ikke mye, med mindre du er veldig lav.

Når man leser om de som går ned veldig mye, veldig raskt, er det de som er kraftig overvektige før de kuttet ut junkfood og snacks.

Du bør trene, og ikke bare veie deg. Bruk målebånd og se om du går ned om magen, lårene og overarmene. Muskler veier mer enn fett.

Det kan være deprimerende å stå stille på vekta. Derfor er det lurt å måle seg. Kanskje du har gått ned flere cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...